A mobilok miatt nőhet a halálos gázolások száma

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.10.30. 11.00

A Ford felmérése szerint a legtöbb okostelefon-felhasználó akkor is használja telefonját, amikor átkel az úton. A megkérdezettek közel fele beszél, de van, aki videózik.

Hivatalos adatok szerint 85 525 gyalogos vesztette életét az európai utakon 2003-2013 között. A 18-24 évesek között az egyik vezető halálozási ok az autóbaleset. Egy tízezer európai megkérdezésével készített felmérés szerint a 18-24 évesek a leginkább hajlamosak mobiltelefont vagy más hordozható eszközt használni, illetve zenét hallgatni, miközben átkelnek az úton.

A felmérés azt is jelezte, hogy az emberek többsége nagyobb biztonságban érzi magát abban a tudatban, hogy az önállóan közlekedő járművek vagy a félautomata technológiával felszerelt járművek elkerülhetik a baleseteket, vagy mérsékelhetik azok súlyosságát.

A megkérdezett okostelefon-felhasználók legnagyobb része (57%) elismerte, hogy az utakon történő átkelés közben is használja a telefont – még akkor is, ha nem a kijelölt gyalogosátkelőnél sétál át az úttesten, és nagyjából a felük (47%) ilyenkor beszél a telefonon. A 18-24 évesek között fordul elő leggyakrabban, hogy mobil eszközt vagy telefont használnak (86%), beszélnek rajta (68%), zenét hallgatnak (62%), üzenetet küldenek (34%), és volt már, vagy majdnem volt balesetük (22%) az úton való átkelés közben.

Hasonló témájú, viccesnek szánt kampányfilm

Összességében a gyalogosok 32 százaléka ismerte el, hogy zenét hallgat, 14 százalék, hogy üzeneteket ír, 9 százalék, hogy keres a neten, 7 százalék, hogy közösségi oldalt néz, és 3 százalék, hogy videót néz vagy játszik, miközben átkel az úton. A legtöbb megkérdezett belátta, hogy viselkedése veszélyes.

A felmérésben szereplő tíz ország lakói közül a románok kelnek át az úton legnagyobb eséllyel mobiltelefont vagy más hordozható eszközt használva (83%), s utánuk következnek az olaszok (67%) és a spanyolok (65%). Szintén leginkább a románok hajlamosak ilyenkor is folytatni a telefonhívást (79%) és zenét hallgatni (46%). A dánok a leginkább hajlamosabbak üzenetet írni (21%); míg az olaszok keresnek leggyakrabban a neten (12%), játszanak (5%) és néznek tv-t/videót (4%). A törökök használják ilyenkor leggyakrabban a közösségi médiát (10%).

Kommentek

  • szibike

    Nem az a veszélyes aki zenét hallgat vagy telefonál, hanem aki pötyög és a telefont nézi. Mert ha zenét hallgatok akkor a szemem szabad, ha nézem a telót akkor már foglalt. Egyébként akinek nincs annyi veszélyérzete, hogy felnézzen amikor átmegy az úton akkor az megérdemli…..

  • hova

    Senki sem érdemli meg, hogy elüsse egy autó v, tgk. az úton. Elég sok baleset van az utakon a gépjárművek között is. Tessék megnézni a mai híradót, rémület. Inkább vigyázzunk egymásra, ha a másik figyelmetlen.

  • L.Andras

    A legveszélyesebbet tegnap láttam a Tesco parkolóban amikor gyalogos autós egyaránt pötyögött a kütyüjén és természetesen mindkettő haladt egymás útját keresztezve. A gyalogost visszahúzva az autó elől még csak egy köszönöm sem hagyta el a száját.Az autós ebből sajnos mit sem észlelt mert a kijelzőn biztos sokkal fontosabb dolgok(barátnő legújabb frizurája,csizmája)volt látható mint a szabadságot jelentő valóság.Sok ilyen kampányfilmre lenne szükség nyilvános vetítéssel,vagy éppen a kütyü kijelzőjén átugorhatatlan reklám formájában.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

F1: Utcát neveznek el Jules Bianchiról

Szülővárosában, Nizzában hamarosan közterület viseli majd a 2014-es Japán Nagydíjon szerzett sérüléseibe belehalt fiatal Forma-1-es versenyző nevét.

A magyar autósokat is szívatják Párizsban

Minden Párizsban közlekedő gépjárművön, a külföldi rendszámúakon is kötelező hétfőtől a környezetvédelmi megfelelőséget jelölő plakett feltüntetése. A matrica bevezetése része annak az intézkedéssorozatnak, amelyet a francia főváros önkormányzata indított a szmog csökkentésére.

A terep-Porsche 918 jobban kéne, mint egy Macan

Egy észt grafikus engedett a csábításnak, és elkészítette ezt a nagyon állat virtuális Porsche 918 Spydert.

Megújult a BMW 4 modellcsalád

Visszafogott, de funkcionális optikai változtatások, módosított felfüggesztés, új tálalású infotainment tartalmak: ez a megújuló BMW 4 család mérlege.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.