A mobilok miatt nőhet a halálos gázolások száma

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.10.30. 11.00

A Ford felmérése szerint a legtöbb okostelefon-felhasználó akkor is használja telefonját, amikor átkel az úton. A megkérdezettek közel fele beszél, de van, aki videózik.

Hivatalos adatok szerint 85 525 gyalogos vesztette életét az európai utakon 2003-2013 között. A 18-24 évesek között az egyik vezető halálozási ok az autóbaleset. Egy tízezer európai megkérdezésével készített felmérés szerint a 18-24 évesek a leginkább hajlamosak mobiltelefont vagy más hordozható eszközt használni, illetve zenét hallgatni, miközben átkelnek az úton.

A felmérés azt is jelezte, hogy az emberek többsége nagyobb biztonságban érzi magát abban a tudatban, hogy az önállóan közlekedő járművek vagy a félautomata technológiával felszerelt járművek elkerülhetik a baleseteket, vagy mérsékelhetik azok súlyosságát.

A megkérdezett okostelefon-felhasználók legnagyobb része (57%) elismerte, hogy az utakon történő átkelés közben is használja a telefont – még akkor is, ha nem a kijelölt gyalogosátkelőnél sétál át az úttesten, és nagyjából a felük (47%) ilyenkor beszél a telefonon. A 18-24 évesek között fordul elő leggyakrabban, hogy mobil eszközt vagy telefont használnak (86%), beszélnek rajta (68%), zenét hallgatnak (62%), üzenetet küldenek (34%), és volt már, vagy majdnem volt balesetük (22%) az úton való átkelés közben.

Hasonló témájú, viccesnek szánt kampányfilm

Összességében a gyalogosok 32 százaléka ismerte el, hogy zenét hallgat, 14 százalék, hogy üzeneteket ír, 9 százalék, hogy keres a neten, 7 százalék, hogy közösségi oldalt néz, és 3 százalék, hogy videót néz vagy játszik, miközben átkel az úton. A legtöbb megkérdezett belátta, hogy viselkedése veszélyes.

A felmérésben szereplő tíz ország lakói közül a románok kelnek át az úton legnagyobb eséllyel mobiltelefont vagy más hordozható eszközt használva (83%), s utánuk következnek az olaszok (67%) és a spanyolok (65%). Szintén leginkább a románok hajlamosak ilyenkor is folytatni a telefonhívást (79%) és zenét hallgatni (46%). A dánok a leginkább hajlamosabbak üzenetet írni (21%); míg az olaszok keresnek leggyakrabban a neten (12%), játszanak (5%) és néznek tv-t/videót (4%). A törökök használják ilyenkor leggyakrabban a közösségi médiát (10%).

Kommentek

  • szibike

    Nem az a veszélyes aki zenét hallgat vagy telefonál, hanem aki pötyög és a telefont nézi. Mert ha zenét hallgatok akkor a szemem szabad, ha nézem a telót akkor már foglalt. Egyébként akinek nincs annyi veszélyérzete, hogy felnézzen amikor átmegy az úton akkor az megérdemli…..

  • hova

    Senki sem érdemli meg, hogy elüsse egy autó v, tgk. az úton. Elég sok baleset van az utakon a gépjárművek között is. Tessék megnézni a mai híradót, rémület. Inkább vigyázzunk egymásra, ha a másik figyelmetlen.

  • L.Andras

    A legveszélyesebbet tegnap láttam a Tesco parkolóban amikor gyalogos autós egyaránt pötyögött a kütyüjén és természetesen mindkettő haladt egymás útját keresztezve. A gyalogost visszahúzva az autó elől még csak egy köszönöm sem hagyta el a száját.Az autós ebből sajnos mit sem észlelt mert a kijelzőn biztos sokkal fontosabb dolgok(barátnő legújabb frizurája,csizmája)volt látható mint a szabadságot jelentő valóság.Sok ilyen kampányfilmre lenne szükség nyilvános vetítéssel,vagy éppen a kütyü kijelzőjén átugorhatatlan reklám formájában.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.