Volt egy nagy meglepetés a magyar téligumi-teszten

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.10.29. 15.45

Negyedik alkalommal, hagyományos keretek között, a Hungaroringen található tanpályán zajlott le az idei magyar téligumi-teszt. Nem szerepelt igazán jól az új Michelin.

Milyen téli gumit vegyek? Melyik a jó téli gumi? Még több idei téligumi-teszt ide kattintva!

A Nonstopgumi.hu és a Használtautó.hu által szervezett eseményen minden eddiginél több, 19 szettet vizsgáltak meg a szakemberek, köztük egy egész évben megfelelőnek hirdetett és egy négyévszakos típus, valamint három, különféle állapotú nyári garnitúra is szerepelt a teljes körű összehasonlíthatóság érdekében.
 
A tesztek, amelyeket a szakemberek 3-5 Celsius-fok közötti levegő-, és egységes, 2 Celsius-fokos talajhőmérsékleti értéken végeztek, mind a száraz, mind a vizes, mind pedig a jeges (vizes műgyantával modellezett) úton való megállást vizsgálták különböző sebességek mellett. Emellett sor került a csúszós úton mutatott kapaszkodóképesség, a gördülési ellenállást mutató kigurulás, a zajszintek, sőt a kopás mérésére is.
 
A mérések legfontosabb tanulsága a szervezők szerint idén is az volt, hogy amint az útviszonyok téliesre fordulnak, a téli guminak sem a nyári, sem a négyévszakos gumik nem alternatívái. Míg a legjobb téli gumikkal jeges úton, 40 km/h-s sebességről fékezve általában 20 méter alatt sikerült megállni, a három, különböző állapotú prémium nyári gumival felszerelt tesztautónak a gumi kopásának mértékétől függően ugyanehhez 36, 45, illetve 62 méterre volt szüksége.

Ez azt jelenti, hogy míg a legjobb téli gumival felszerelt autó éppen megáll a 18 méterrel előrébb az úttestre lépő gyalogos előtt, a teljesen új nyári gumival felszerelt autó 31, a csak enyhébben kopott nyári gumival közlekedő gépkocsi 33, míg az erősebben kopottat viselő jármű 36 km/h-s sebességgel üti el.
 
A vizsgálatban részt vevő abroncsok az egyes szempontoknak különböző mértékben tettek eleget. Száraz és vizes úton – fagypont felett – az újszerű nyári és a Michelin CrossClimate egész éves abroncs remekelt, jeges úton (fékezhetőségben és kapaszkodási képességben is) a Goodyear és a Premiorri volt a legjobb, legcsöndesebbnek a leginkább elkopott nyári gumi bizonyult. Gördülési ellenállás szempontjából ezúttal a használt, budget kategóriás téli gumi volt a legjobb.
 
Arra, hogy összességében melyik abroncs teljesített a legjobban, csak az egyes kategóriákban mért teljesítményeknek a súlyozásával kaphatunk választ. A magyar átlagos téli útviszonyoknak megfelelően a száraz, nedves és jeges aszfalton mért fékutakat, illetve a jeges úton mért kapaszkodást 20-20 százalékos, a kopást 10 százalékos, míg a zajszintet és a gördülési ellenállást 5-5 százalékos súlyozással értékelve a hazai teszt az alábbi sorrendet eredményezte (195/65 R15 méretben):

Volt egy nagy meglepetés a magyar téligumi-teszten 1
Bár az egyes abroncsok a különböző szempontoknak nagyon eltérő módon tettek eleget, az összesítésben ezek a különbségek a jó minőségű termékeknél nagyjából ellensúlyozták egymást. Így összességében idén olyan közeli eredményeket sikerült mérni, hogy az első kilenc helyen zárt, egységesen megfelelő, jó nevű abroncsok közül teljesítményével egyedül a Goodyear tudott kissé kiemelkedni.

Volt egy nagy meglepetés a magyar téligumi-teszten 2
A teszt szervezői szerint a Michelin nagy újdonsága, az egész éves CrossClimate gumi télire azoknak lehet elfogadható választás, akik csak városban autóznak, és hóban le tudják tenni az autójukat.

Kommentek

  • Ant.all

    Még jó, hogy nem nedves műgyanta hullik az égből télen és fagy össze műgyantapáncéllá!

    Masznos a tesz, ha nedves műgyantapálya van a közeledben, de az úton az nem igen szokott előfordulni.

    Szóval fontos tudno, hogy hó helyett melyik tapad jobban a nedves műgyantán, ha szembejönne velem egy nedves műgyantaút és egy havas, akkor arra hajtsak fel, amelyiken jobban tapad a téligumim!

    ig nobel díjas!

  • subtotal

    Hogy is mondják a csajok: a méret nem számít??!?!!?

  • v_dala

    Nagy kamu ez a teszt is . Mindig 4 évszakost veszek, hogy a zsaru ne szólhasson meg. Vezetni pedig mindig az útviszonyoknak megfelelően vezetek.Nem cammogok (sőt), de ha kell lassabban is hajlandó vagyok hajtani. ( 3,5 mill Km Körül és még épen élek).

  • Chipmunk60

    Én is 4 évszakossal jártam s bevált! De a téli Michelin-nel, is belementem, mikor az előttem haladó/cammogó/, az éppen sárgára váltó lámpánál, a friss hóban megállt….

  • M_m_m

    Hogy is van ez???

    http://www.vezess.hu/magazin/teli-gumi-negyevszakos-gumi-michelin/59204/

    Ebben a teszt arról,szól, hogy milyen kiválóan viselkedik havon is:-))

    Nem érez itt valaki ellentmondást?
    Valamelyik teszt akkor nem mond igazat…

  • Scholl4

    Részeredmények nincsenek a teszthez?
    Melyik abroncs milyen eredményt ért el szárazon, vizen stb?
    Ezek nélkül nehezen értékelhető a végeredmény!

  • Robcsek07

    Érdekes, hogy a Continental a fékezésnél a középmezőnyben végzett, pedig az adac-nál az élbolyban van.

  • Xebulon

    A teszten nem havon próbálták, hanem nedves műgyantán – ami inkább a jéghez hasonló. Szóval a CrossClimate szar lesz jégen, de havon nem tudjuk.

  • Barca

    Téligumi a legnagyobb autóipari kamu lehúzások egyike. Megvan a megfelelő helye és ideje, a többségnek teljesen felesleges sőt! Igen vidéken, magasabb helyeken élőknek szinte kötelező téli tartozék, ezért is kötelező ausztirában, de városlakóknak csak pénzkidobás! Lehet dobálózni az itt kötelező apukám ám! Igen ott ahová mennek síelni az emberek, mert az emberek hülyék és ami nem kötelező az saját belátásuk szerint felesleges, de! ettől még igen is sokszor rosszabb a téli kerék!
    Ilyen a tesztben nem sokat, meg úgy sehol emlegetett 5-10 fokig terjedő tartomány és nedves út, ahol jobban! mondom jobban teljesít a nyári gumi! Nem kétlem 5-10 alkalommal is bele lehet futni letakarítatlan havas-jeges utakkal egy éven belül pesten, bár ilyenkor nem 50km/h-ról kéne mérni a fékutat, mert senki nem annyival megy, főleg nem nyári gumival, hanem 20-al döcögve túlél, mint a beszari téligumis is, mert csodákat az sem tesz, ha havas az út, akkor azzal sem vagy teljes értékű, mint nyáron..
    Szóval visszatérve hányszor futunk bele jeges-havas útba télen? Hmmm és hányszor is 5-10 fokba nedves útba, ajaj kiderül az esetek 80%-ba felesleges sőt hátrány a téligumi? Persze akkor senki nem adná el a vicc árakon forgalmazott acél kerékre szerelt prémium téligumit 200-300e-ért :D… egy mezei középketagórás kocsira.

Tarlós vs. közterület-felügyelet 39. rész

Egyeztetés kezdődött a kerületi közterület-felügyeletek ügyében – közölte Tarlós István csütörtök délután. A főpolgármester azt javasolja, hogy a kerületekkel valamilyen társulási formában valósítsák meg a feladatot.

Siess, csak májusig adnak ingyenpénzt villanyautóra

Május elsejéig lehet pályázni az elektromos autók beszerzésére, a pályázatra 2016-ban kétmilliárd forintot biztosítottak.

Most autót nyerhetsz, ha biztonságosan közlekedsz

Játékos kampány indult a fiatalok biztonságosabb közlekedéséért, a figyelemfelhívó országos vetélkedősorozat megrendezését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezte.

Újabb rendőrök, akiket lehet utálni

Majd ha a Ferrari is elkezd autókat adományozni a carabinierinek, fáklyával vonulunk az olasz követség elé. Addig csak szúrósan nézünk és csúnya szavakat ismételgetünk magunkban.

F1: A Mercedes kifigurázta a saját főnökét

Az internetet elárasztó mémtenger után a Mercedes is készített egy humoros animációt asztalcsapkodó csapatfőnökéről.

F1: Kiderült, mit ronthatott el idén a Mercedes

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy az istállónak dolgoznia kell azon, hogy lefaragjon a W08-as súlyából.

F1: A híres motorguru is besegít a McLarennek

Mindent megtesz a McLaren annak érdekében, hogy úrrá legyen motorgondjain, beszervezett egy specialistát is.

Mit tud a Fiat nagy családi kombija?

Jó látni, hogy a szabadidő-autós divatőrület hullámának árjából azért kiemelkedik a józanság sziklájaként néhány olyan valóban praktikus, jó ár-érték arányú családi autó, mint például a Tipo kombi.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

Áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.