Volt egy nagy meglepetés a magyar téligumi-teszten

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.10.29. 15.45

Negyedik alkalommal, hagyományos keretek között, a Hungaroringen található tanpályán zajlott le az idei magyar téligumi-teszt. Nem szerepelt igazán jól az új Michelin.

Milyen téli gumit vegyek? Melyik a jó téli gumi? Még több idei téligumi-teszt ide kattintva!

A Nonstopgumi.hu és a Használtautó.hu által szervezett eseményen minden eddiginél több, 19 szettet vizsgáltak meg a szakemberek, köztük egy egész évben megfelelőnek hirdetett és egy négyévszakos típus, valamint három, különféle állapotú nyári garnitúra is szerepelt a teljes körű összehasonlíthatóság érdekében.
 
A tesztek, amelyeket a szakemberek 3-5 Celsius-fok közötti levegő-, és egységes, 2 Celsius-fokos talajhőmérsékleti értéken végeztek, mind a száraz, mind a vizes, mind pedig a jeges (vizes műgyantával modellezett) úton való megállást vizsgálták különböző sebességek mellett. Emellett sor került a csúszós úton mutatott kapaszkodóképesség, a gördülési ellenállást mutató kigurulás, a zajszintek, sőt a kopás mérésére is.
 
A mérések legfontosabb tanulsága a szervezők szerint idén is az volt, hogy amint az útviszonyok téliesre fordulnak, a téli guminak sem a nyári, sem a négyévszakos gumik nem alternatívái. Míg a legjobb téli gumikkal jeges úton, 40 km/h-s sebességről fékezve általában 20 méter alatt sikerült megállni, a három, különböző állapotú prémium nyári gumival felszerelt tesztautónak a gumi kopásának mértékétől függően ugyanehhez 36, 45, illetve 62 méterre volt szüksége.

Ez azt jelenti, hogy míg a legjobb téli gumival felszerelt autó éppen megáll a 18 méterrel előrébb az úttestre lépő gyalogos előtt, a teljesen új nyári gumival felszerelt autó 31, a csak enyhébben kopott nyári gumival közlekedő gépkocsi 33, míg az erősebben kopottat viselő jármű 36 km/h-s sebességgel üti el.
 
A vizsgálatban részt vevő abroncsok az egyes szempontoknak különböző mértékben tettek eleget. Száraz és vizes úton – fagypont felett – az újszerű nyári és a Michelin CrossClimate egész éves abroncs remekelt, jeges úton (fékezhetőségben és kapaszkodási képességben is) a Goodyear és a Premiorri volt a legjobb, legcsöndesebbnek a leginkább elkopott nyári gumi bizonyult. Gördülési ellenállás szempontjából ezúttal a használt, budget kategóriás téli gumi volt a legjobb.
 
Arra, hogy összességében melyik abroncs teljesített a legjobban, csak az egyes kategóriákban mért teljesítményeknek a súlyozásával kaphatunk választ. A magyar átlagos téli útviszonyoknak megfelelően a száraz, nedves és jeges aszfalton mért fékutakat, illetve a jeges úton mért kapaszkodást 20-20 százalékos, a kopást 10 százalékos, míg a zajszintet és a gördülési ellenállást 5-5 százalékos súlyozással értékelve a hazai teszt az alábbi sorrendet eredményezte (195/65 R15 méretben):

Volt egy nagy meglepetés a magyar téligumi-teszten 1
Bár az egyes abroncsok a különböző szempontoknak nagyon eltérő módon tettek eleget, az összesítésben ezek a különbségek a jó minőségű termékeknél nagyjából ellensúlyozták egymást. Így összességében idén olyan közeli eredményeket sikerült mérni, hogy az első kilenc helyen zárt, egységesen megfelelő, jó nevű abroncsok közül teljesítményével egyedül a Goodyear tudott kissé kiemelkedni.

Volt egy nagy meglepetés a magyar téligumi-teszten 2
A teszt szervezői szerint a Michelin nagy újdonsága, az egész éves CrossClimate gumi télire azoknak lehet elfogadható választás, akik csak városban autóznak, és hóban le tudják tenni az autójukat.

Kommentek

  • Ant.all

    Még jó, hogy nem nedves műgyanta hullik az égből télen és fagy össze műgyantapáncéllá!

    Masznos a tesz, ha nedves műgyantapálya van a közeledben, de az úton az nem igen szokott előfordulni.

    Szóval fontos tudno, hogy hó helyett melyik tapad jobban a nedves műgyantán, ha szembejönne velem egy nedves műgyantaút és egy havas, akkor arra hajtsak fel, amelyiken jobban tapad a téligumim!

    ig nobel díjas!

  • subtotal

    Hogy is mondják a csajok: a méret nem számít??!?!!?

  • v_dala

    Nagy kamu ez a teszt is . Mindig 4 évszakost veszek, hogy a zsaru ne szólhasson meg. Vezetni pedig mindig az útviszonyoknak megfelelően vezetek.Nem cammogok (sőt), de ha kell lassabban is hajlandó vagyok hajtani. ( 3,5 mill Km Körül és még épen élek).

  • Chipmunk60

    Én is 4 évszakossal jártam s bevált! De a téli Michelin-nel, is belementem, mikor az előttem haladó/cammogó/, az éppen sárgára váltó lámpánál, a friss hóban megállt….

  • M_m_m

    Hogy is van ez???

    http://www.vezess.hu/magazin/teli-gumi-negyevszakos-gumi-michelin/59204/

    Ebben a teszt arról,szól, hogy milyen kiválóan viselkedik havon is:-))

    Nem érez itt valaki ellentmondást?
    Valamelyik teszt akkor nem mond igazat…

  • Scholl4

    Részeredmények nincsenek a teszthez?
    Melyik abroncs milyen eredményt ért el szárazon, vizen stb?
    Ezek nélkül nehezen értékelhető a végeredmény!

  • Robcsek07

    Érdekes, hogy a Continental a fékezésnél a középmezőnyben végzett, pedig az adac-nál az élbolyban van.

  • Xebulon

    A teszten nem havon próbálták, hanem nedves műgyantán – ami inkább a jéghez hasonló. Szóval a CrossClimate szar lesz jégen, de havon nem tudjuk.

  • Barca

    Téligumi a legnagyobb autóipari kamu lehúzások egyike. Megvan a megfelelő helye és ideje, a többségnek teljesen felesleges sőt! Igen vidéken, magasabb helyeken élőknek szinte kötelező téli tartozék, ezért is kötelező ausztirában, de városlakóknak csak pénzkidobás! Lehet dobálózni az itt kötelező apukám ám! Igen ott ahová mennek síelni az emberek, mert az emberek hülyék és ami nem kötelező az saját belátásuk szerint felesleges, de! ettől még igen is sokszor rosszabb a téli kerék!
    Ilyen a tesztben nem sokat, meg úgy sehol emlegetett 5-10 fokig terjedő tartomány és nedves út, ahol jobban! mondom jobban teljesít a nyári gumi! Nem kétlem 5-10 alkalommal is bele lehet futni letakarítatlan havas-jeges utakkal egy éven belül pesten, bár ilyenkor nem 50km/h-ról kéne mérni a fékutat, mert senki nem annyival megy, főleg nem nyári gumival, hanem 20-al döcögve túlél, mint a beszari téligumis is, mert csodákat az sem tesz, ha havas az út, akkor azzal sem vagy teljes értékű, mint nyáron..
    Szóval visszatérve hányszor futunk bele jeges-havas útba télen? Hmmm és hányszor is 5-10 fokba nedves útba, ajaj kiderül az esetek 80%-ba felesleges sőt hátrány a téligumi? Persze akkor senki nem adná el a vicc árakon forgalmazott acél kerékre szerelt prémium téligumit 200-300e-ért :D… egy mezei középketagórás kocsira.

Megbuktatták a Forma-1 urát, távozik Bernie Ecclestone

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media elmozdította pozíciójából az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t, ezt maga az angol üzletember jelentette be hétfő este.

F1: Vettel már úgy beszél, mint Räikkönen

Sebastian Vettel hamar kiesett a Bajnokok Tornája egyéni versenyében még szombaton.

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

F1: Verstappen nem akar a legfiatalabb bajnok lenni

Max Verstappent nem különösebben érdekli, hogy akár ő is lehet az F1 történetének legfiatalabb bajnoka, ez a rekord nem motiválja.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb, mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Töröljék el a kék zászlókat az F1-ben!

A felügyelőként dolgozó expilóta, Derek Warwick szerint egy az egyben el kellene törölni a kék zászlókat a Forma-1-ben.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

Mindig is imádtad a 007-est? Akkor ez tetszeni fog.

Ez a patent kis infografika összeszedte James Bond kedvenc autóit, és néhány tudnivalót róluk.

Ezek a legjobb használt dízelek

A brit Diesel Car magazin kielemezte a piacot, és összeállította kedvenc használt autóinak listáját. Szerintük ma ezeket érdemes megvenni Európában másodkézből.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.