Vége a csalásoknak, jön az új fogyasztásmérés

Megengedik a laborértékek túllépését

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.10.29. 08.30

Megállapodtak az uniós tagállamok képviselői, hogy 2017. szeptember 1-jétől új módszerrel mérik majd az autók károsanyag-kibocsátását.

Az egyezség értelmében két év múlva már valós vezetési körülmények között, és nem laboratóriumban végzett mérések eredménye alapján dől majd el, kaphat-e típusengedélyt bármilyen autó.

Közleményében az Európai Bizottság hangsúlyozza, hogy “időről időre figyelmeztetett”, hogy a laboratóriumi tesztek eredményei nem esnek egybe a valósággal, és “nagyon keményen dolgozott” azon, hogy ezt feltárja. A Financial Times egy, a birtokába jutott levélre hivatkozva pár napja azt írta, a bizottság két éve tud arról, hogy egyes autógyártók csalnak a teszteken, mégsem történt semmi. Az új mérési módszer minden járműre vonatkozik.

A bizottság közleményéből kiderül, hogy miután a laboratóriumi méréseken és a valós körülmények között kapott eredményeket a jelenleg gyártott motorok esetében műszakilag nemigen lehet azonos szintre hozni, ezért gyakorlatilag új határértékekről is megállapodtak a tagállamok.

2017 szeptemberétől a valós körülmények között mért számok 110 százalékkal haladhatják meg a laboratóriumi mérés eredményét, 2020 januárjától pedig egy autó valós körülmények között másfélszer termelhet több káros anyagot, mint a laborban. A bizottság hozzáteszi: jelenleg ez a különbség átlagosan 400 százalék.

Kommentek

  • kocogok

    Ideje már rendet tenni, mert a gyári adatok köszönőviszonyban sincsenek a valósággal, legyen bárki bármilyen jó, takarékos vezető!

  • robi.87

    Már bocs, de miért is érdekeljen engem a károsanyag-kibocsátás, ha azokat akik érdemben tehetnének ellene, profitéhségük okán beleszarnak. Kína, USA, India … soroljam?! http://www.erdekesvilag.hu/a-vilag-10-legnyagyobb-levegoszennyezoje/

  • Ant.all

    És mi majd megint a sokkal alacsonyabb labor számokat láthatjuk viszont a katalógusokban?

    Az lenne a fair, ha fel kellene szorozniuk a laborszámokat ezekkal a százalékokkal, és a magasabb számot kellene feltüntetniük.

    A szabályzat nem tér ki arra, hogyan kell majd egy valós vezetést szimulálni:
    * mennyire valós a teljesen vízszintes út?
    * mennyire valós, hogy fél perc alatt gyorsítunk fel való életben 50km/h-ra?
    * mennyire valós hogy nincs dugó és araszolás?
    * mennyire életszerű, hogy alig kell fékeznünk?
    * mennyire életszerű, hogy nem kapcsoljuk be a klímát, a rádiót, a lámpát?
    * mennyire életszerű, hogy meleg motorral és katalizátorral indulunk el?
    * mennyire tipikus, hogy egy 7 üléses autóban csak 1 ember utazik csomagok nélkül?
    * mennyire néznek majd át a valóságon az új szabály részleteinek kidolgozásakor?

  • erdesz.marika

    Ez most a legnagyobb problémánk??!!!

  • bütyök

    “két év múlva már valós vezetési körülmények között, és nem laboratóriumban végzett mérések eredménye alapján”

    A laboratóriumi mérési ciklust kellett volna módosítani úgy hogy életszerű(bb) legyen, ha kiviszik a forgalomba az autókat, azzal csak még több problémát visznek bele a rendszerbe.

  • Marcikutya

    A kommentelők kicsit összekeverik a fogyasztásmérést a károsanyagkibocsátással.

    A kettő között azért van kapcsolat, mindkettővel csalnak…

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.