Vége a csalásoknak, jön az új fogyasztásmérés

Megengedik a laborértékek túllépését

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.10.29. 08.30

Megállapodtak az uniós tagállamok képviselői, hogy 2017. szeptember 1-jétől új módszerrel mérik majd az autók károsanyag-kibocsátását.

Az egyezség értelmében két év múlva már valós vezetési körülmények között, és nem laboratóriumban végzett mérések eredménye alapján dől majd el, kaphat-e típusengedélyt bármilyen autó.

Közleményében az Európai Bizottság hangsúlyozza, hogy “időről időre figyelmeztetett”, hogy a laboratóriumi tesztek eredményei nem esnek egybe a valósággal, és “nagyon keményen dolgozott” azon, hogy ezt feltárja. A Financial Times egy, a birtokába jutott levélre hivatkozva pár napja azt írta, a bizottság két éve tud arról, hogy egyes autógyártók csalnak a teszteken, mégsem történt semmi. Az új mérési módszer minden járműre vonatkozik.

A bizottság közleményéből kiderül, hogy miután a laboratóriumi méréseken és a valós körülmények között kapott eredményeket a jelenleg gyártott motorok esetében műszakilag nemigen lehet azonos szintre hozni, ezért gyakorlatilag új határértékekről is megállapodtak a tagállamok.

2017 szeptemberétől a valós körülmények között mért számok 110 százalékkal haladhatják meg a laboratóriumi mérés eredményét, 2020 januárjától pedig egy autó valós körülmények között másfélszer termelhet több káros anyagot, mint a laborban. A bizottság hozzáteszi: jelenleg ez a különbség átlagosan 400 százalék.

Kommentek

  • kocogok

    Ideje már rendet tenni, mert a gyári adatok köszönőviszonyban sincsenek a valósággal, legyen bárki bármilyen jó, takarékos vezető!

  • robi.87

    Már bocs, de miért is érdekeljen engem a károsanyag-kibocsátás, ha azokat akik érdemben tehetnének ellene, profitéhségük okán beleszarnak. Kína, USA, India … soroljam?! http://www.erdekesvilag.hu/a-vilag-10-legnyagyobb-levegoszennyezoje/

  • Ant.all

    És mi majd megint a sokkal alacsonyabb labor számokat láthatjuk viszont a katalógusokban?

    Az lenne a fair, ha fel kellene szorozniuk a laborszámokat ezekkal a százalékokkal, és a magasabb számot kellene feltüntetniük.

    A szabályzat nem tér ki arra, hogyan kell majd egy valós vezetést szimulálni:
    * mennyire valós a teljesen vízszintes út?
    * mennyire valós, hogy fél perc alatt gyorsítunk fel való életben 50km/h-ra?
    * mennyire valós hogy nincs dugó és araszolás?
    * mennyire életszerű, hogy alig kell fékeznünk?
    * mennyire életszerű, hogy nem kapcsoljuk be a klímát, a rádiót, a lámpát?
    * mennyire életszerű, hogy meleg motorral és katalizátorral indulunk el?
    * mennyire tipikus, hogy egy 7 üléses autóban csak 1 ember utazik csomagok nélkül?
    * mennyire néznek majd át a valóságon az új szabály részleteinek kidolgozásakor?

  • erdesz.marika

    Ez most a legnagyobb problémánk??!!!

  • bütyök

    “két év múlva már valós vezetési körülmények között, és nem laboratóriumban végzett mérések eredménye alapján”

    A laboratóriumi mérési ciklust kellett volna módosítani úgy hogy életszerű(bb) legyen, ha kiviszik a forgalomba az autókat, azzal csak még több problémát visznek bele a rendszerbe.

  • Marcikutya

    A kommentelők kicsit összekeverik a fogyasztásmérést a károsanyagkibocsátással.

    A kettő között azért van kapcsolat, mindkettővel csalnak…

F1: Durva baleset a gálaversenyen – videó

Miamiban a hétvégén zajlik a Bajnokok tornája, a motorsport sztárjai szombaton a megküzdöttek a Bajnokok bajnoka címért. Meglepetésember nyert. Nagy balesetet is hozott a verseny.

Emlékeznek még erre: Geráppááá!?

Régi, emlékezetes autós reklámok után kutatva bukkantunk erre a műre. Annak idején, ha egyszer a gondolataink közé fonta magát, már lehetetlen volt onnan kitörölni.

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

Ma megveheted a botrányos bokszoló Bugattiját

Floyd Mayweather fehér Bugatti Veyronja új gazdát keres ma egy aukción. A híres bokszoló 2700 kilométerrel az órájában ad túl a szupersportautón.

Hihetetlen, hogy úszta meg a balesetet ez a motoros

A becsapódás után az autóba kapaszkodott, majd felül a csomagtartóra a motoros.

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel az Alfa 4C-t ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.