Ha azt mondjuk, MX-5, akkor az autózásra fogékonyak azonnal tudják, hogy a Mazdáról van szó, de ugyanilyen az RX-sorozat is. Az RX-2, RX-3, RX-7 és RX-8 (teszt itt) modelleket azonban nemcsak sportkocsis jellegük, hanem bolygódugattyús motorjuk is különlegessé tette.

Úgy tűnik, hogy az RX-8 gyártásának 2012-es leállítása után újra lehet ilyen modell, miután a Tokiói Autószalonon a Mazda leleplezte az RX-VISION tanulmányt.

Klasszikus sportkocsikat idéz a koncepció, azaz orrmotoros és hátsókerék-hajtású. A 4,3 méter hosszú kocsi nagyon széles (1925 mm) és különösen lapos (1160 mm). Az utastér a hátsó tengely közelébe került, miközben a motorháztető igen hosszú, így vélhetően a motor az első tengely mögé kerülhetett.

Az eredetileg Felix Wankel által kidolgozott motor attól különleges, hogy a teljesítményét egy forgó/bolygó mozgást végző, háromszög alakú rotor generálja (szemben a hagyományos, alternáló dugattyús motorokkal).

Ha hihetünk a Mazda közleményének, akkor nemcsak figyelemfelkeltés miatt készült a tanulmányautó, mert mint írják, “a Mazda folyamatosan arra törekszik, hogy javítsa a bolygódugattyús motor által elérhető teljesítményt, és optimalizálja eközben a fogyasztást, illetve tartósságot”. Vagyis dolgoznak a technológián, amelyet a hagyományos motoroknál használt Skyactiv megoldásokkal igyekeznek kombinálni, és miért tennének így, ha nem akarnák piacra vinni.
 

Ha sorozatgyártásba kerül az új RX modell, az várhatóan az RX-7, és nem az RX-8 utódja lesz, azaz nem 4, hanem csupán 2 üléses lehet. A pletykák szerint az RX-9 néven érkező modellbe az eddigi 1,3 helyett 1,6 liter űrtartalmú motor kerül, feltételezhetőleg elektromos feltöltéssel vagy villanymotoros támogatással. A hajtáslánc teljesítményét jelenleg 290 lóerőre saccolják, amely bőven elég lehet, ha sikerül a kocsi tömegét az MX-5-höz hasonlóan alacsonyan tartani.