Titkos Mercedes Budapesten

2016-os Mercedes-Benz E-osztály kémfotó

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.10.29. 13.45

Olvasónk egy álcázott Mercedest látott Budapesten. Minden bizonnyal a jövőre érkező új E-osztályt sikerült lefotóznia.

A fővárosi Szerémi úton, a városból kifelé haladva készítette az alábbi képeket olvasónk egy álcázott autóról. Bár az időjárás nem segítette jó képek elkészítését, így is felismerhető, hogy az új Mercedes-Benz E-osztályról van szó. (A galériába tettünk pár jó minőségű képet is a modellről.)

A Mercedes új középkategóriás modellje várhatóan 2016-ban kerül piacra négyajtós karosszériával, majd 2017-ben érkezik a kombi és 2018-ban a kupé és a kabrió. A jelenlegihez képest kissé módosított arányokkal készül az új modell, így hosszabb lesz a motorháztető, az utastér kissé hátrébb kerül, nő a tengelytáv, a nyomtáv, és csökkennek a túlnyúlások. Ahogy a C- és S-osztály esetében, úgy az E-nél is rágyúr az alacsony légellenállásra a márka, javítva ezzel a fogyasztást és csökkentve a zajt.

Úgy hírlik, hogy a 2,2 és 3,0 literes dízelmotorokat megtartja a Mercedes, de továbbfejlesztett változatok kerülnek az E-osztályba. Különösen a hathengeresről hallani izgalmas híreket, nemcsak dupla, sőt 4 turbós variánst is emlegetnek. Benzines oldalon marad a 2,0 literes négyhengeres és a 3,5-es V6-os. A csúcsmodellek továbbra is V8-assal készülnek, de korábbi szívómotorok helyett az új négyliteres, nyolchengeres turbómotor változatai szerepelhetnek az E500 és AMG variánsokban. Készül majd konnektorról is tölthető hibrid is 350 e néven.

Az egyszerűbb modellek elérhetők lesznek manuális váltóval, de általánosabb lesz az automata alkalmazása, elsősorban kilencfokozatú kivitelben.


Kifejezetten nagy fejlődést mutat majd a vezetőtámogató és biztonsági megoldások terén a Mercedes. Állítólag képes lesz sofőr nélkül önállóan parkolni, az ajtókat mobiltelefonról is lehet majd zárni. A korábbinál szélesebb sebességtartományban lesz képes elkerülni az álló és lassan mozgó tárgyakat, embereket, hogy megelőzze a balesetet. Sávtartó, távolságtartó, holttérfigyelő, vészfékező, parkolósegéd rendszereinek összehangolásával már a vezető nélküli autózást is képes lesz szimulálni.

UPDATE: Olvasónk később telefonált: alig egy órával később ismét találkozott az autóval, amely nagy sebességgel haladt a Balaton felé az M7-en, ekkor azonban már esélye sem volt elkattintani a mobiltelefont.

Kommentek

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.