A fővárosi Szerémi úton, a városból kifelé haladva készítette az alábbi képeket olvasónk egy álcázott autóról. Bár az időjárás nem segítette jó képek elkészítését, így is felismerhető, hogy az új Mercedes-Benz E-osztályról van szó. (A galériába tettünk pár jó minőségű képet is a modellről.)

A Mercedes új középkategóriás modellje várhatóan 2016-ban kerül piacra négyajtós karosszériával, majd 2017-ben érkezik a kombi és 2018-ban a kupé és a kabrió. A jelenlegihez képest kissé módosított arányokkal készül az új modell, így hosszabb lesz a motorháztető, az utastér kissé hátrébb kerül, nő a tengelytáv, a nyomtáv, és csökkennek a túlnyúlások. Ahogy a C- és S-osztály esetében, úgy az E-nél is rágyúr az alacsony légellenállásra a márka, javítva ezzel a fogyasztást és csökkentve a zajt.

Úgy hírlik, hogy a 2,2 és 3,0 literes dízelmotorokat megtartja a Mercedes, de továbbfejlesztett változatok kerülnek az E-osztályba. Különösen a hathengeresről hallani izgalmas híreket, nemcsak dupla, sőt 4 turbós variánst is emlegetnek. Benzines oldalon marad a 2,0 literes négyhengeres és a 3,5-es V6-os. A csúcsmodellek továbbra is V8-assal készülnek, de korábbi szívómotorok helyett az új négyliteres, nyolchengeres turbómotor változatai szerepelhetnek az E500 és AMG variánsokban. Készül majd konnektorról is tölthető hibrid is 350 e néven.

Az egyszerűbb modellek elérhetők lesznek manuális váltóval, de általánosabb lesz az automata alkalmazása, elsősorban kilencfokozatú kivitelben.


Kifejezetten nagy fejlődést mutat majd a vezetőtámogató és biztonsági megoldások terén a Mercedes. Állítólag képes lesz sofőr nélkül önállóan parkolni, az ajtókat mobiltelefonról is lehet majd zárni. A korábbinál szélesebb sebességtartományban lesz képes elkerülni az álló és lassan mozgó tárgyakat, embereket, hogy megelőzze a balesetet. Sávtartó, távolságtartó, holttérfigyelő, vészfékező, parkolósegéd rendszereinek összehangolásával már a vezető nélküli autózást is képes lesz szimulálni.

UPDATE: Olvasónk később telefonált: alig egy órával később ismét találkozott az autóval, amely nagy sebességgel haladt a Balaton felé az M7-en, ekkor azonban már esélye sem volt elkattintani a mobiltelefont.