Szupertakarékos új Renault Megane

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2015.10.29. 15.30

Három benzines és négy dízelmotorral indít az új Renault Megane, derült ki a kiszivárgott adatokból. 3,3 literes fogyasztással is elérhető.

Megmutatta, a Frankfurti Autószalonon ki is állította az új Megane-t a Renault, ám csak kevés információt árult el róla. Most azonban vége a híréhségnek kedves Renault-fanok, kiszivárgott ugyanis a modell brosúrája. 

Szupertakarékos új Renault Megane 1
Ebből kiderül, hogy három benzin- és négy dízelmotorral indul az új Renault Megane gyártása. Az 1,2 literes háromhengeres turbós benzinmotor 100 és 130 lóerő teljesítménnyel (175, illetve 205 Nm nyomaték) választható. Érdekesség, hogy a szabvány szerinti körön az erősebb modell a takarékosabb 5,3 literes átlagfogyasztásával. A gyengébb modell viszonylag lomha, az erősebb már kellő dinamikát nyújt, 10,6 másodperces sprintidejével és 197 km/órás végsebességével.

Aki sportos variánsra vágyik, annak a GT-variáns való. Ebben szerepel a harmadik benzinmotor, amely 1,6 liter hengerűrtartalmú, turbófeltöltős. Teljesítménye 205 lóerő, maximális nyomatéka 280 Nm, amivel 7,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 233 km/óra.

A leggyengébb benzineshez hatfokozatú kézi váltó jár, a GT-hez viszont csak hétfokozatú automata van, a 130 lovas 1,2 viszont mindkettővel választható.

Dízelből 1,5 és 1,6 literes motorok lesznek, előbbi 90 és 110, utóbbi 130 és 160 lóerő teljesítménnyel.
A nyomatékaik sorban: 220, 250/260, 320, illetve 360 newtonméter. Nem véletlen a peres változat, a 110 lóerős motor ugyanis manuális és automata sebességváltóval is kérhető. A 90 és 130 lóerős dízelhez csak kézit, a 160 lovashoz csak automatát társítanak.

Minden dízelvariáns takarékosnak ígérkezik, a legspórolósabb azonban a 110 lóerős kézi váltóval, ez ugyanis a szabvány szerint 3,3 liter gázolajjal is megelégszik 100 kilométeren. 

Az új Renault Megane nemzetközi menetpróbája novemberben lesz, ezt követően várhatóan 2016 márciusában indul a hazai forgalmazás.

Kommentek

  • Ant.all

    A kibocsátási norma után hamar meg fog bukni ez a kamu is, miszerint az erősebb motor fogyaszt a kevesebbet.

    Taposd öcsém, mert úgy többet spórolsz!

  • Ant.all

    Egyébként nagyon rendben van ez a Megane. Ezt még lehet is szeretni a formavilágáért!

  • mtbe

    Nekem is nagyon tetszik, szerintem meghagyhatták volna az 1,6-os szívót alapmotornak, bár szerintem lesz olyan dinamikus a kis turbós is.

  • kzsolt

    Tisztelt Szerző!

    Ha már közzé teszi a gyári specifikációt, mely szerint a legerősebb benzines motor 1616 cm3, akkor a cikkben ezt ne nevezze 2.0 liter henger ürtartalmúnak, mert az ugyebár csak 1600-as

  • a.szorenyi

    Kedves Kzsolt! Köszönjük, hogy szólt! Javítottuk a tévedést.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon szerint a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

Sztrájkbizottság alakult a győri Audinál

Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ), miután bizalmi értekezletén elutasította az Audi Hungaria Zrt. új ajánlatát.

Olasz buszbaleset: eddig nem találtak műszaki hibát

Az olasz rendőrség eddig semmilyen tárgyi bizonyítékot nem talált arra, hogy meghibásodott volna a Veronánál múlt héten súlyos balesetet szenvedett magyar autóbusz – közölte Girolamo Lacquaniti, a veronai közúti rendőrség parancsnoka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.