Szupertakarékos új Renault Megane

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2015.10.29. 15.30

Három benzines és négy dízelmotorral indít az új Renault Megane, derült ki a kiszivárgott adatokból. 3,3 literes fogyasztással is elérhető.

Megmutatta, a Frankfurti Autószalonon ki is állította az új Megane-t a Renault, ám csak kevés információt árult el róla. Most azonban vége a híréhségnek kedves Renault-fanok, kiszivárgott ugyanis a modell brosúrája. 

Szupertakarékos új Renault Megane 1
Ebből kiderül, hogy három benzin- és négy dízelmotorral indul az új Renault Megane gyártása. Az 1,2 literes háromhengeres turbós benzinmotor 100 és 130 lóerő teljesítménnyel (175, illetve 205 Nm nyomaték) választható. Érdekesség, hogy a szabvány szerinti körön az erősebb modell a takarékosabb 5,3 literes átlagfogyasztásával. A gyengébb modell viszonylag lomha, az erősebb már kellő dinamikát nyújt, 10,6 másodperces sprintidejével és 197 km/órás végsebességével.

Aki sportos variánsra vágyik, annak a GT-variáns való. Ebben szerepel a harmadik benzinmotor, amely 1,6 liter hengerűrtartalmú, turbófeltöltős. Teljesítménye 205 lóerő, maximális nyomatéka 280 Nm, amivel 7,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 233 km/óra.

A leggyengébb benzineshez hatfokozatú kézi váltó jár, a GT-hez viszont csak hétfokozatú automata van, a 130 lovas 1,2 viszont mindkettővel választható.

Dízelből 1,5 és 1,6 literes motorok lesznek, előbbi 90 és 110, utóbbi 130 és 160 lóerő teljesítménnyel.
A nyomatékaik sorban: 220, 250/260, 320, illetve 360 newtonméter. Nem véletlen a peres változat, a 110 lóerős motor ugyanis manuális és automata sebességváltóval is kérhető. A 90 és 130 lóerős dízelhez csak kézit, a 160 lovashoz csak automatát társítanak.

Minden dízelvariáns takarékosnak ígérkezik, a legspórolósabb azonban a 110 lóerős kézi váltóval, ez ugyanis a szabvány szerint 3,3 liter gázolajjal is megelégszik 100 kilométeren. 

Az új Renault Megane nemzetközi menetpróbája novemberben lesz, ezt követően várhatóan 2016 márciusában indul a hazai forgalmazás.

Kommentek

  • Ant.all

    A kibocsátási norma után hamar meg fog bukni ez a kamu is, miszerint az erősebb motor fogyaszt a kevesebbet.

    Taposd öcsém, mert úgy többet spórolsz!

  • Ant.all

    Egyébként nagyon rendben van ez a Megane. Ezt még lehet is szeretni a formavilágáért!

  • mtbe

    Nekem is nagyon tetszik, szerintem meghagyhatták volna az 1,6-os szívót alapmotornak, bár szerintem lesz olyan dinamikus a kis turbós is.

  • kzsolt

    Tisztelt Szerző!

    Ha már közzé teszi a gyári specifikációt, mely szerint a legerősebb benzines motor 1616 cm3, akkor a cikkben ezt ne nevezze 2.0 liter henger ürtartalmúnak, mert az ugyebár csak 1600-as

  • a.szorenyi

    Kedves Kzsolt! Köszönjük, hogy szólt! Javítottuk a tévedést.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.