Rolls-Royce-ról égett a gumi a Bosnyákon

Rolls-túra 3: Csapatás a Wraith-szel

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.10.29. 16.00

Világos, hogy kultúrember ilyet nem csinál. De én igen! Hogy is állhatnám meg, ha egyszer 632 lóerő és 800 Nm van a gázpedál alatt!

Esküszöm, egyszer, egyetlenegyszer csináltuk meg, és vége, befejeztük, többet nem gyilkoljuk a 20 colos Continentalokat. De egyszer muszáj volt.

Mi ez a Rolls-izé?

Az úgy van, hogy kaptunk két Rolls-Royce-ot Budapesten: nesztek, itt a kulcs, lécci vigyétek el őket Szófiába, köszi! És most megyünk.

Röviden ennyi, a részletek ebben a cikkben olvashatók. A cikkeket az útról ebbe a rovatba gyűjtjük. Jó szórakozást!

Mindkét autóban 6,6 literes, V12-es dupla turbós motor található. A Rolls-Royce Wraith az erősebb – 632 lóerő szemben a Ghost 571-ével – a két autó közül, tehát ennek a menüjében kerestük meg a menetstabilizáló kikapcsolásának opcióját.

Az ESP-t a Rollsban DSC-nek hívják (Dynamic Stability Control), mint a BMW-kben, ami nem véletlen, hisz a Rollsokban jó másfél évtizede BMW-technika dolgozik. Érdekes, hogy míg a legsportosabb BMW-kben is csak a gomb hosszú nyomva tartásával lehet kikapcsolni a DSC-t, a méregdrága, nagyon nehéz, imbolygósan lágy Rollsban csak simán kivesszük a pipát a kockából, és kész, mehetünk keresztbe.

A hatalmas, 2,4 tonnás test alatt simán elforognak a kerekek padlógázra. Meg már fél gázra is, persze. Illetve csak az egyik: önzáró differenciálmű nincs a hátsó tengelyen, így egy kicsit buta az autó viselkedése, amikor olyat játszunk vele, ami valószínűleg meg sem fordult a tervezők fejében. Persze nem meglepő ez a reakció, miután 800 Nm szabadul el már 1500-as fordulattól.

Úri autó a Rolls, a vezetőt nem terheli a menetprogram-választás, futómű-karakterisztika, kormányszervo-rásegítés állításának nyűgével. Sport program tehát nincs, a Wraith-nek keresztben autózáskor is vajpuha mindene. Ennek megfelelően a kormányt nagy gáznál alászedve a kocsi ráül az ívkülső hátsó kerékre, a kormány szinte magától fordul alá koppanásig, és ha megindul a feneke, a nagy, tehetetlen tömeg mindenképp befejezi a megkezdett ívet, akármit is csinálunk.

Csúszás közben áttekerve a kormányt nagy élmény a terhelésváltás, a kocsi mintha venne egy nagy levegőt, ahogy átemelkedik a teste a holtponton és belefekszik az új kigyorsításba. 12,7 méter a Wraith fordulókörének átmérője, ami nem sok egy ekkora kasztnihoz, de a szükségszerű csúszkáláshoz azért kell biztonságos hely ehhez a mókához bőven.

A pilóta eszelősen vigyorog, miközben a gumi füstöl, kenődik, csípős felhőben árasztja szét a forint tízezreket a levegőben a mutatvány környékén. Ilyet szerintem egy ember egy életben legfeljebb ha egyszer csinálhat büntetlenül – én most boldogan pipálom ki a bakancslistámon, hogy egyszer már keresztbe raktam egy Rollsot!

A többi Rolls-túrás anyagunkat itt találod!

Kommentek

  • Fogash73

    gumifüstölés, lángosevés, Rolls-Royce-szal.

    Gratulálok…

  • Ant.all

    Mekkora állatság pont a Bosnyákon elfüstölni félmillió forintnyi gumit! Nesztek, itt a gumihamu a sima lángosotokra! Bámuljá..! Itt az ingyé’ show és cirkusz! A prémium bőrrel itatod itt fel a kezedről a lángos levét, ne *arakodj, inkább rakjad má a kettest! Oszt Bulgária, nekem a riviera!

  • zsiguci

    Ez nem az a kategória….

  • szenderge

    De sok frusztrált lúzer nem érti a poént…

    Amúgy nem szentségtörés, volt már ilyenebb is:
    http://wheels-and-wings.org.uk/rolls-royce-handyle-special.htm
    http://hybridtechcar.com/rolls-royce-rally-paris-dakar/

    Legyetek nyitott és vidám emberek, mert szomorú és savanyú faszfejből már van épp elég! ;)

  • norbi50

    Jól tettétek fiúk, hogy kicsit odapörköltetek neki! Én is ezt tettem volna, elvégre, nem minden nap ül az ember ilyen autóban.
    Bár 2.4 tonna nem úgy fordul és pörög, mint egy más sportautó, de ez nem is igazi sportautó, ez luxusautó.

  • PDA FAN

    Csalódtam a Rollsban :-) Komoly gyártó nem engedné, hogy csak úgy kikapcsold az ESP-t.

  • hova

    Kultúrember valóban nem…………

  • apu0062

    Ez a kategória valóban megköveteli a méltóságot. Az, hogy egynémely suttyónak ez nem jön át, az szomorú.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.