Rolls-Royce-ról égett a gumi a Bosnyákon

Rolls-túra 3: Csapatás a Wraith-szel

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.10.29. 16.00

Világos, hogy kultúrember ilyet nem csinál. De én igen! Hogy is állhatnám meg, ha egyszer 632 lóerő és 800 Nm van a gázpedál alatt!

Esküszöm, egyszer, egyetlenegyszer csináltuk meg, és vége, befejeztük, többet nem gyilkoljuk a 20 colos Continentalokat. De egyszer muszáj volt.

Mi ez a Rolls-izé?

Az úgy van, hogy kaptunk két Rolls-Royce-ot Budapesten: nesztek, itt a kulcs, lécci vigyétek el őket Szófiába, köszi! És most megyünk.

Röviden ennyi, a részletek ebben a cikkben olvashatók. A cikkeket az útról ebbe a rovatba gyűjtjük. Jó szórakozást!

Mindkét autóban 6,6 literes, V12-es dupla turbós motor található. A Rolls-Royce Wraith az erősebb – 632 lóerő szemben a Ghost 571-ével – a két autó közül, tehát ennek a menüjében kerestük meg a menetstabilizáló kikapcsolásának opcióját.

Az ESP-t a Rollsban DSC-nek hívják (Dynamic Stability Control), mint a BMW-kben, ami nem véletlen, hisz a Rollsokban jó másfél évtizede BMW-technika dolgozik. Érdekes, hogy míg a legsportosabb BMW-kben is csak a gomb hosszú nyomva tartásával lehet kikapcsolni a DSC-t, a méregdrága, nagyon nehéz, imbolygósan lágy Rollsban csak simán kivesszük a pipát a kockából, és kész, mehetünk keresztbe.

A hatalmas, 2,4 tonnás test alatt simán elforognak a kerekek padlógázra. Meg már fél gázra is, persze. Illetve csak az egyik: önzáró differenciálmű nincs a hátsó tengelyen, így egy kicsit buta az autó viselkedése, amikor olyat játszunk vele, ami valószínűleg meg sem fordult a tervezők fejében. Persze nem meglepő ez a reakció, miután 800 Nm szabadul el már 1500-as fordulattól.

Úri autó a Rolls, a vezetőt nem terheli a menetprogram-választás, futómű-karakterisztika, kormányszervo-rásegítés állításának nyűgével. Sport program tehát nincs, a Wraith-nek keresztben autózáskor is vajpuha mindene. Ennek megfelelően a kormányt nagy gáznál alászedve a kocsi ráül az ívkülső hátsó kerékre, a kormány szinte magától fordul alá koppanásig, és ha megindul a feneke, a nagy, tehetetlen tömeg mindenképp befejezi a megkezdett ívet, akármit is csinálunk.

Csúszás közben áttekerve a kormányt nagy élmény a terhelésváltás, a kocsi mintha venne egy nagy levegőt, ahogy átemelkedik a teste a holtponton és belefekszik az új kigyorsításba. 12,7 méter a Wraith fordulókörének átmérője, ami nem sok egy ekkora kasztnihoz, de a szükségszerű csúszkáláshoz azért kell biztonságos hely ehhez a mókához bőven.

A pilóta eszelősen vigyorog, miközben a gumi füstöl, kenődik, csípős felhőben árasztja szét a forint tízezreket a levegőben a mutatvány környékén. Ilyet szerintem egy ember egy életben legfeljebb ha egyszer csinálhat büntetlenül – én most boldogan pipálom ki a bakancslistámon, hogy egyszer már keresztbe raktam egy Rollsot!

A többi Rolls-túrás anyagunkat itt találod!

Kommentek

  • Fogash73

    gumifüstölés, lángosevés, Rolls-Royce-szal.

    Gratulálok…

  • Ant.all

    Mekkora állatság pont a Bosnyákon elfüstölni félmillió forintnyi gumit! Nesztek, itt a gumihamu a sima lángosotokra! Bámuljá..! Itt az ingyé’ show és cirkusz! A prémium bőrrel itatod itt fel a kezedről a lángos levét, ne *arakodj, inkább rakjad má a kettest! Oszt Bulgária, nekem a riviera!

  • zsiguci

    Ez nem az a kategória….

  • szenderge

    De sok frusztrált lúzer nem érti a poént…

    Amúgy nem szentségtörés, volt már ilyenebb is:
    http://wheels-and-wings.org.uk/rolls-royce-handyle-special.htm
    http://hybridtechcar.com/rolls-royce-rally-paris-dakar/

    Legyetek nyitott és vidám emberek, mert szomorú és savanyú faszfejből már van épp elég! ;)

  • norbi50

    Jól tettétek fiúk, hogy kicsit odapörköltetek neki! Én is ezt tettem volna, elvégre, nem minden nap ül az ember ilyen autóban.
    Bár 2.4 tonna nem úgy fordul és pörög, mint egy más sportautó, de ez nem is igazi sportautó, ez luxusautó.

  • PDA FAN

    Csalódtam a Rollsban :-) Komoly gyártó nem engedné, hogy csak úgy kikapcsold az ESP-t.

  • hova

    Kultúrember valóban nem…………

  • apu0062

    Ez a kategória valóban megköveteli a méltóságot. Az, hogy egynémely suttyónak ez nem jön át, az szomorú.

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.