Gazdagok, itt jön az új Lexusotok

Lexus LF-FC Concept

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.10.29. 12.15

Megmutatta a Lexus, hogy mire számíthatnak legtehetősebb vevői. Az LF-FC tanulmány a márka következő csúcsmodelljét harangozza be. Hologramos kijelző és hidrogénhajtás.

Agresszív elegancia – így jellemzi új tanulmányautóját a Lexus. Bár PR-duma, most egyetértünk. Az LF-FC rendkívül elegáns, ugyanakkor a karosszéria vonalai feszülnek az erőtől. Piszok jól néz ki.

Az óriási hűtőmaszk, a keskeny lámpák, hosszú motorháztető, a hátratolt utastér mind a sportosságot hangsúlyozza. Az egyik legizgalmasabb részlet pedig az első sárvédők felső csúcsa, amely megmutatja a vezetőnek, pontosan hol is vannak a kerekek, még precízebb irányítást lehetővé téve, akár a nyitott formaautóknál. A leggyengébb pont viszont a Toyota Miraitól átvett hátsó rész. Ezt nem kérjük, köszönjük!


Egyértelmű, hogy a márka jelenlegi csúcsmodelljének, az LS-nek utódját láthatjuk, hiszen már 9 éve piacon van a luxusautó, ideje leváltani. De még így is meglepő, milyen nagy a tanulmányautó, 5,3 méter hosszú, kereken 2 méter széles, a magassága 1,4 méter, azaz sokkal hosszabb, szélesebb, de laposabb, mint a jelenlegi LS.

Luxuskivitelű, de futurisztikus belső fogadja az utasokat. Valódi fa és finom bőr alapozza meg a hangulatot a négyszemélyes belsőben. A hátul ülők maximális kényelemre számíthatnak a dönthető, lábtámasszal felszerelt fotelekben, míg a vezető egy sportosan szűkre szabott “fülkéből” irányíthatja a kocsit. Érintés nélkül, kézmozdulatokkal vezérelhetők az LF-FC fedélzeti rendszerei, így a hifi és a klíma is, a visszajelzést pedig egy holografikus kép adja. Az utas előtt pedig autóban eddig nem igen látott nagyságú képernyő fut. Visszapillantó nincs, az autó mellett és mögötti térről kamerák adnak képet.


Nem hazudtolja meg magát a Lexus, hiszen környezetbarát hajtáslánc került az LF-FC-be. A hajtóerőt hidrogén üzemanyagcella biztosítja – akár az általunk is tesztelt Toyota Miraiban -, az így előállított elektromos áram pedig a hátsó tengelyt hajtó villanymotort, illetve az első kerekek elektromos agymotorjait táplálhatja, de akkumulátorba is kerülhet. Vélhetően a nyomatékelosztást a vezetési helyzetnek megfelelően lehet szabályozni. A kocsi képes sofőr nélkül önállóan parkolni, sőt közlekedni is. Szenzorai segítségével érzékeli a forgalom többi résztvevői gyalogosokat és autókat, utóbbiakkal képes kommunikálni is (persze ha azok is hasonlóan fejlettek).

Ha az iparági standardokat nézzük, 2016 végén, 2017 elején várható az új Lexus LS sorozatgyártású változatának megjelenése, amelyben a benzin-elektromos hibrid mellett akár az üzemanyagcellás változat is valósággá válhat.
 

Kommentek

  • DTF

    sztem a toyota és lexus formavilágával semmi baj nincsen. a többi gyártó túl konzervatív, és ehhez mérten durvák és szokatlanok a japánok stílusjegyei! Ők legalább mernek ‘alkotni’, nem úgy, mint a bmw/audi/merci hármas

  • hova

    Rendkívüli egyediség, valóban markáns vonalak,azonban gyorsan belesimulnak az összképbe és igen kellemes külső-belső térérzetet ad. Nagyon vagány, ugyanakkor keletiesen finom. Tanulhatnának a németek /is/ formatervezést /is/.

  • Imiszito

    Nem is értem ezt a negatív jelzőket az új priusra mirára és a toyotákra lexusokra amik érik őket. Bitang jól néznek ki egytől egyig. Kiváltképp a Mira tetszik azonnal elfogadnám. És egyetértek az előttem szólóval, sok a konzervatív arc a szakmában és a nem szakmában is:)

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel Alfa 4C-nket ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

F1: 2020-tól annyi Silverstone-nak?

A silverstone-i pályát tulajdonló BRDC cáfolta, hogy 2019-ben utolsó alkalommal rendeznék meg a Brit Nagydíjat.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

Így néz ki egy csoportos autómentés Oroszországban

Az oroszok senkit nem hagynak az út szélén, ha kell kézi erővel húzzák ki a bajba jutott autóst.

Ilyen az, amikor nem múlik el nyomtalanul a gyerekkor

Gigantikusra nőtt, V8-assal hajtott játékszerrel ment vásárolni ez az amerikai bácsi

Érthetetlen dolog történik a magyar utak mellett

A hó alatt sem kanászodhat el a természet, töretlenül folyik a kaszálás az utak mentén.

Az utolsó simításokat végzik a Renault sportkupéján

Idén végre tényleg visszatér az Alpine sportmárka; a Renault középmotoros kalandja alumínium platformra épül.

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.