Gazdagok, itt jön az új Lexusotok

Lexus LF-FC Concept

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.10.29. 12.15

Megmutatta a Lexus, hogy mire számíthatnak legtehetősebb vevői. Az LF-FC tanulmány a márka következő csúcsmodelljét harangozza be. Hologramos kijelző és hidrogénhajtás.

Agresszív elegancia – így jellemzi új tanulmányautóját a Lexus. Bár PR-duma, most egyetértünk. Az LF-FC rendkívül elegáns, ugyanakkor a karosszéria vonalai feszülnek az erőtől. Piszok jól néz ki.

Az óriási hűtőmaszk, a keskeny lámpák, hosszú motorháztető, a hátratolt utastér mind a sportosságot hangsúlyozza. Az egyik legizgalmasabb részlet pedig az első sárvédők felső csúcsa, amely megmutatja a vezetőnek, pontosan hol is vannak a kerekek, még precízebb irányítást lehetővé téve, akár a nyitott formaautóknál. A leggyengébb pont viszont a Toyota Miraitól átvett hátsó rész. Ezt nem kérjük, köszönjük!


Egyértelmű, hogy a márka jelenlegi csúcsmodelljének, az LS-nek utódját láthatjuk, hiszen már 9 éve piacon van a luxusautó, ideje leváltani. De még így is meglepő, milyen nagy a tanulmányautó, 5,3 méter hosszú, kereken 2 méter széles, a magassága 1,4 méter, azaz sokkal hosszabb, szélesebb, de laposabb, mint a jelenlegi LS.

Luxuskivitelű, de futurisztikus belső fogadja az utasokat. Valódi fa és finom bőr alapozza meg a hangulatot a négyszemélyes belsőben. A hátul ülők maximális kényelemre számíthatnak a dönthető, lábtámasszal felszerelt fotelekben, míg a vezető egy sportosan szűkre szabott “fülkéből” irányíthatja a kocsit. Érintés nélkül, kézmozdulatokkal vezérelhetők az LF-FC fedélzeti rendszerei, így a hifi és a klíma is, a visszajelzést pedig egy holografikus kép adja. Az utas előtt pedig autóban eddig nem igen látott nagyságú képernyő fut. Visszapillantó nincs, az autó mellett és mögötti térről kamerák adnak képet.


Nem hazudtolja meg magát a Lexus, hiszen környezetbarát hajtáslánc került az LF-FC-be. A hajtóerőt hidrogén üzemanyagcella biztosítja – akár az általunk is tesztelt Toyota Miraiban -, az így előállított elektromos áram pedig a hátsó tengelyt hajtó villanymotort, illetve az első kerekek elektromos agymotorjait táplálhatja, de akkumulátorba is kerülhet. Vélhetően a nyomatékelosztást a vezetési helyzetnek megfelelően lehet szabályozni. A kocsi képes sofőr nélkül önállóan parkolni, sőt közlekedni is. Szenzorai segítségével érzékeli a forgalom többi résztvevői gyalogosokat és autókat, utóbbiakkal képes kommunikálni is (persze ha azok is hasonlóan fejlettek).

Ha az iparági standardokat nézzük, 2016 végén, 2017 elején várható az új Lexus LS sorozatgyártású változatának megjelenése, amelyben a benzin-elektromos hibrid mellett akár az üzemanyagcellás változat is valósággá válhat.
 

Kommentek

  • DTF

    sztem a toyota és lexus formavilágával semmi baj nincsen. a többi gyártó túl konzervatív, és ehhez mérten durvák és szokatlanok a japánok stílusjegyei! Ők legalább mernek ‘alkotni’, nem úgy, mint a bmw/audi/merci hármas

  • hova

    Rendkívüli egyediség, valóban markáns vonalak,azonban gyorsan belesimulnak az összképbe és igen kellemes külső-belső térérzetet ad. Nagyon vagány, ugyanakkor keletiesen finom. Tanulhatnának a németek /is/ formatervezést /is/.

  • Imiszito

    Nem is értem ezt a negatív jelzőket az új priusra mirára és a toyotákra lexusokra amik érik őket. Bitang jól néznek ki egytől egyig. Kiváltképp a Mira tetszik azonnal elfogadnám. És egyetértek az előttem szólóval, sok a konzervatív arc a szakmában és a nem szakmában is:)

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.