Bitang Subaru Impreza most, szép a jövőben

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.10.29. 10.35

Két izgalmas Impreza-típust mutatott be a Subaru. Az egyik a mai modellből hoz ki rengeteget, a másik viszont a jövőt jelzi előre.

Örülhetnek a Subaru Impreza japán rajongói, a gyártó egy különleges WRX modellel örvendeztette meg őket. Mindössze 400 darab készül a Subaru WRX STI S207-ből, és csak Japánban árulják majd. Persze egy-két darab így is biztosan eljut majd más országokba.

A Subaru legendás modelljének legújabb variánsa módosított 2,0 literes motort rejt, amely ebben a kivitelben 328 lóerő teljesítményt és 431 Nm nyomatékot nyújt. Vagyis 20 lóerővel és 38 Nm-rel többet, mint a hagyományos STI kivitel. A nagyobb teljesítmény az új turbónak, kipufogónak és a módosított motorvezérlésnek köszönhető.


Nem elégedtek meg a motor átalakításával a tervezők, de erősebb fékrendszerrel (Brembo) és direktebb kormányművel látták el az Imprezát, amely feszesebb hangolású futóművet kapott, mivel a lengéscsillapítókat és rugókat is kicserélték.

Már a 19 colos felnik is sokat fokozzák az Impreza sportosságát, de a látványhoz hozzátesz az új hűtőmaszk, alsó spoiler és hátsó lökhárító is. Belül az új műszerfal, váltógomb és sportülések jelzik az egyediséget.

Míg az S207 a jelenről szól, a Subaru Impreza 5-Door Concept megmutatja, milyen lehet az Impreza néhány év múlva érkező új generációja. Dinamikus és masszív, így jellemzi az új formát a Subaru, mi azt tesszük hozzá, hogy a korábbiakhoz képest élesebb vonalak jellemzik a ferdehátú modellt. A váltás azonban nem drasztikus, hagyományosabb fényszóróval, visszapillantó tükörrel és lökhárítókkal már jövőre a kereskedésekbe kerülhetne a kocsi.


4400 mm hosszú, 1880 mm széles és 1440 mm magas a tanulmányautó, ami azt jelenti, hogy egy VW Golfhoz képest hat centivel hosszabb, nyolc centivel szélesebb, de hat centivel laposabb. Ez pedig fokozza a sportosságot. Különösen jól mutat a szépen ívelő tető.

Nem kell nagy képzelőerő, hogy tudjuk, a Subaru 1,6-os és 2,0 literes benzinmotorjai, illetve 2,0 literes dízelje kerülhet a kocsiba. A hagyományoknak megfelelően a bokszermotorok mellé állandó összkerékhajtás társulhat.

Kommentek

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.