Itt a Honda válasza a Toyota Miraira

Jövőre érkezik a hidrogén üzemű Honda

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.28. 13.45

Régi néven, új technológiával hozza be Európába üzemanyagcellás szedánját a Honda. A Clarity papíron veri a Toyota Mirait.

Egyes európai piacokon már jövőre színre lép az az üzemanyagcellás szedán, amelyet régóta halogat már a Honda. A Clarity első generációja már jó ideje elérhető az USA-ban, ez a mostani annak minden szempontból továbbfejlesztett, második kiadása.

A 4,9 méteres Clarity üzemanyagcelláját és hajtásláncát ugyanott hordja, mint a hagyományos autók: a motortérben. Az egész csomag annyi helyet foglal csupán, mint egy V6-os motor váltóstul, így a gyár állítása szerint kivételesen tágas az autó – pont, mint egy benzinmotoros szedán.

Az előző generációhoz képest 20 százalékkal csökkentették az egyes cellák vastagságát; a különbség csupán 1 mm, ám így is jóval helytakarékosabb a rendszer, ami azért nagyszerű eredmény, hiszen erősebb villanymotort kapott az autó: 177 lóerős a Clarity, ami szintén megfelel egy középkategóriás szedán átlagos teljesítményének.

A Clarity nagynyomású tartályában több mint 700 kilométerre elegendő hidrogént képes tárolni, az újratöltés alig három percet vesz igénybe.

Hidrogén ide, villanymotor oda, mégis csak Hondáról van szó, ezért a mérnökök a normál üzemmód mellett felprogramoztak egy sport módust is, amely a takarékos üzem helyett a vezetési élményt részesíti előnyben.

A Clarity formatervezői a lehetőségekhez mérten kitettek magukért: 18 colos alufelnik, jó minőségű anyagokból építkező, letisztult belső környezet, LED-es fényszórók és ösztönösen működtethető kezelőfelületek teremtenek kellemes élményt.

Míg a Toyota többé-kevésbé hagyományos forgalmazásban értékesíti a hidrogén üzemű Mirait, a Honda egy öt gyártót tömörítő konzorcium tagjaként, egy 110 autóból álló flotta keretében hozza forgalomba a Clarityt.

Kommentek

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.