Egyes európai piacokon már jövőre színre lép az az üzemanyagcellás szedán, amelyet régóta halogat már a Honda. A Clarity első generációja már jó ideje elérhető az USA-ban, ez a mostani annak minden szempontból továbbfejlesztett, második kiadása.

A 4,9 méteres Clarity üzemanyagcelláját és hajtásláncát ugyanott hordja, mint a hagyományos autók: a motortérben. Az egész csomag annyi helyet foglal csupán, mint egy V6-os motor váltóstul, így a gyár állítása szerint kivételesen tágas az autó – pont, mint egy benzinmotoros szedán.

Az előző generációhoz képest 20 százalékkal csökkentették az egyes cellák vastagságát; a különbség csupán 1 mm, ám így is jóval helytakarékosabb a rendszer, ami azért nagyszerű eredmény, hiszen erősebb villanymotort kapott az autó: 177 lóerős a Clarity, ami szintén megfelel egy középkategóriás szedán átlagos teljesítményének.

A Clarity nagynyomású tartályában több mint 700 kilométerre elegendő hidrogént képes tárolni, az újratöltés alig három percet vesz igénybe.

Hidrogén ide, villanymotor oda, mégis csak Hondáról van szó, ezért a mérnökök a normál üzemmód mellett felprogramoztak egy sport módust is, amely a takarékos üzem helyett a vezetési élményt részesíti előnyben.

A Clarity formatervezői a lehetőségekhez mérten kitettek magukért: 18 colos alufelnik, jó minőségű anyagokból építkező, letisztult belső környezet, LED-es fényszórók és ösztönösen működtethető kezelőfelületek teremtenek kellemes élményt.

Míg a Toyota többé-kevésbé hagyományos forgalmazásban értékesíti a hidrogén üzemű Mirait, a Honda egy öt gyártót tömörítő konzorcium tagjaként, egy 110 autóból álló flotta keretében hozza forgalomba a Clarityt.