Mit vegyél, ha nem akarod gyűlölni az autód?

ADAC Ügyfélbarométer 2015

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.27. 16.30

A német autóklub ismét összeállította azon márkáknak és típusoknak a listáját, amelyek a legkevesebb fejfájást okozzák tulajdonosaiknak.

Több mint húszezer német autótulajdonos értékelése alapján, műszaki és szerviztapasztalatokat, valamint a márkakereskedésekben szerzett benyomásokat figyelembe véve állítja össze éves ügyfélbarométerét a német autóklub, az ADAC. A kategóriákra bontott listák eredményeiből nem adódik közvetlenül a márkák rangsora, úgyhogy az a legjobb, ha az ember a keresett típusra is rákeres.

Mit vegyél, ha nem akarod gyűlölni az autód? 1

Egyes kategóriákra lebontva így néz ki a helyzet:

Törpeautók - a Volkswagen Up valamivel kevesebb pontot ért el, mint 2014-ben, ám még így is megelőzte a tavaly még első helyezett Opel Adamot és a mindkét évben harmadik Smart Fortwo-t. Környezetvédelmi jellemzői és fogyasztása különösen kedvező.

Kisautók - az új MINI megverte a tavalyi első Audi A1-et, a harmadik helyre feljött a Škoda Fabia (az elődmodell tavaly még a hatodik volt.) A modellváltás minden részértékelésben kedvezőbb pontszámot hozott.

Alsó-középkategória - kettős győzelem született. Az Audi A3 három helyet ugrott előre idén, az ár-érték arány kivételével mindent imádnak a vevők. A tavaly második Toyota Auris idén holtversenyben az első, a környezetvédelmi minősítése rekord jó lett. A harmadik helyen a tavaly még tizedik Alfa Romeo Giulietta, a vevők mindenekelőtt dizájnjáért rajonganak.

Középkategória - az Audi A5 Sportback megőrizte tavalyi első helyét, nincs gyenge pontja. A második helyen a Mazda6, mögötte a Škoda Octavia végzett, ezek 2014-ben a hatodik helyen osztoztak.

Felső-középkategória - a Škoda Superb helyet cserélt a tavalyi győztes Audi A6-tal, a BMW 5 idén is harmadik, mint tavaly. A cseh óriás tulajdonosai körében a legmagasabb a típushűség a teljes felmérésben.

Modul egyterűek - a német terminológiában magas tetős kombiként futó, praktikus csúfságok közül idén ismét a tavalyi győztes Škoda Roomster került ki győztesként. Egyedül a márkaérték terén marad el a második VW Caddy mögött, de ebben a szegmensben ez a legkevésbé fontos. A harmadik helyen a Renault Kangoo végzett.

Buszlimuzinok - két évig nem adtak visszajelzést a Toyota Verso tulajdonosok, idén azonban az első helyre szavazták autójukat. A 2013-as facelift sokat javított az autó megítélésén. A VW T5 visszacsúszott a második helyre, ár-érték aránya a legrosszabb a teszten. A harmadik a Seat Alhambra.

Szabadidőjárművek - a tavaly még negyedik Audi Q5 a teljes Barométer legeslegjobb eredményével győzött a SUV-ok között. A második helyen a tavaly nem értékelt Mercedes GLK, mögötte a hatalmasat fejlődött (2014-ben 9. helyezett) Škoda Yeti.

Kommentek

  • mtbe

    Számomra furcsa ez az osztályozás, miszerint az A3 alsó-közép, az Octavia közép, a Superb meg felső-középkategóriás. Az Octavia nálam inkább egy nagydarab alsó-közepes, minőségben és árban egyértelműen az. A Superb is, mint felső-közepes, elég érdekes. Szeretem a Skodákat, de nem említeném egy lapon egy A6-ossal vagy 5-ös BMW-vel.

    “Az Audi A3 három helyet ugrott előre idén, az ár-érték arány kivételével mindent imádnak a vevők.”
    igen, én is sok autóval vagyok így. :)

  • mtbe

    Ahhoz képest, hogy sokan szidják az Aurist, nagyon jó eredményt ért el.

  • Bekakk

    Aztán ha mégsem válik be, nem az ADAC-ra kell mutogatni! :)

Nissan GT-R Track Edition: Köztes megoldás

A Nissan GT-R Track Edition a Nismo adottságait párosítja kisebb motorteljesítménnyel; a modell új piacra lépése jó apropó, hogy ismét elcsámcsogjunk részletein.

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.