Mit vegyél, ha nem akarod gyűlölni az autód?

ADAC Ügyfélbarométer 2015

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.27. 16.30

A német autóklub ismét összeállította azon márkáknak és típusoknak a listáját, amelyek a legkevesebb fejfájást okozzák tulajdonosaiknak.

Több mint húszezer német autótulajdonos értékelése alapján, műszaki és szerviztapasztalatokat, valamint a márkakereskedésekben szerzett benyomásokat figyelembe véve állítja össze éves ügyfélbarométerét a német autóklub, az ADAC. A kategóriákra bontott listák eredményeiből nem adódik közvetlenül a márkák rangsora, úgyhogy az a legjobb, ha az ember a keresett típusra is rákeres.

Mit vegyél, ha nem akarod gyűlölni az autód? 1

Egyes kategóriákra lebontva így néz ki a helyzet:

Törpeautók - a Volkswagen Up valamivel kevesebb pontot ért el, mint 2014-ben, ám még így is megelőzte a tavaly még első helyezett Opel Adamot és a mindkét évben harmadik Smart Fortwo-t. Környezetvédelmi jellemzői és fogyasztása különösen kedvező.

Kisautók - az új MINI megverte a tavalyi első Audi A1-et, a harmadik helyre feljött a Škoda Fabia (az elődmodell tavaly még a hatodik volt.) A modellváltás minden részértékelésben kedvezőbb pontszámot hozott.

Alsó-középkategória - kettős győzelem született. Az Audi A3 három helyet ugrott előre idén, az ár-érték arány kivételével mindent imádnak a vevők. A tavaly második Toyota Auris idén holtversenyben az első, a környezetvédelmi minősítése rekord jó lett. A harmadik helyen a tavaly még tizedik Alfa Romeo Giulietta, a vevők mindenekelőtt dizájnjáért rajonganak.

Középkategória - az Audi A5 Sportback megőrizte tavalyi első helyét, nincs gyenge pontja. A második helyen a Mazda6, mögötte a Škoda Octavia végzett, ezek 2014-ben a hatodik helyen osztoztak.

Felső-középkategória - a Škoda Superb helyet cserélt a tavalyi győztes Audi A6-tal, a BMW 5 idén is harmadik, mint tavaly. A cseh óriás tulajdonosai körében a legmagasabb a típushűség a teljes felmérésben.

Modul egyterűek - a német terminológiában magas tetős kombiként futó, praktikus csúfságok közül idén ismét a tavalyi győztes Škoda Roomster került ki győztesként. Egyedül a márkaérték terén marad el a második VW Caddy mögött, de ebben a szegmensben ez a legkevésbé fontos. A harmadik helyen a Renault Kangoo végzett.

Buszlimuzinok - két évig nem adtak visszajelzést a Toyota Verso tulajdonosok, idén azonban az első helyre szavazták autójukat. A 2013-as facelift sokat javított az autó megítélésén. A VW T5 visszacsúszott a második helyre, ár-érték aránya a legrosszabb a teszten. A harmadik a Seat Alhambra.

Szabadidőjárművek - a tavaly még negyedik Audi Q5 a teljes Barométer legeslegjobb eredményével győzött a SUV-ok között. A második helyen a tavaly nem értékelt Mercedes GLK, mögötte a hatalmasat fejlődött (2014-ben 9. helyezett) Škoda Yeti.

Kommentek

  • mtbe

    Számomra furcsa ez az osztályozás, miszerint az A3 alsó-közép, az Octavia közép, a Superb meg felső-középkategóriás. Az Octavia nálam inkább egy nagydarab alsó-közepes, minőségben és árban egyértelműen az. A Superb is, mint felső-közepes, elég érdekes. Szeretem a Skodákat, de nem említeném egy lapon egy A6-ossal vagy 5-ös BMW-vel.

    “Az Audi A3 három helyet ugrott előre idén, az ár-érték arány kivételével mindent imádnak a vevők.”
    igen, én is sok autóval vagyok így. :)

  • mtbe

    Ahhoz képest, hogy sokan szidják az Aurist, nagyon jó eredményt ért el.

  • Bekakk

    Aztán ha mégsem válik be, nem az ADAC-ra kell mutogatni! :)

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

F1: Lassan kiszorítják Bernie Ecclestone-t

A Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a Forma-1 eladására, az amerikai Liberty Media egy újabb lépéssel közelebb került a teljhatalomhoz.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

Életükkel játszanak a marosvásárhelyi autósok

Életveszélyes játékot űzött több autós és motoros a Maros jegén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.