580 lóerős a Honda NSX

Végleges (amerikai) adatok

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.27. 13.00

Nyilvánosságra hozta az NSX sarokszámait a Honda. Az autót kategóriája élére pozicionálták.

Hathengeres, 3,5 literes turbómotor, három villanymotor, egy kilencfokozatú, dupla kuplungos sebességváltó, összkerékhajtás: azt eddig is tudtuk, hogy a Honda (egyelőre az amerikai piacon Acura) NSX kategóriájának legkifinomultabb képviselője lesz.

Most viszont fény derült a teljesítményadatokra is, és a japán mérnökök nem okoztak csalódást: a belső égésű motor 507 lóerős, a vele közvetlenül összekapcsolt, hátul hajtó villanymotor 47,5 lóerőt, a két első egyenként 36,5 lóerőt teljesítve igazítja ívre aktív, elektronikus nyomatékvektor-szabályozással az autót. Utóbbiak akár 200 km/óráig képesek besegíteni a 20 colos hátsó kerekeket hajtó komponensnek.

A hibrid hajtás szerves része annak a ‘zéró késlekedés’ koncepciónak, amely az autóvezetés mindhárom alaphelyzetében (gyorsítás, kanyarodás, fékezés) azonnali, közvetlen reakciókat ígér: a villanymotorok turbólyukmentes gyorsítóképességet, az oldalanként szelektív nyomatékleadás révén precíz fordulást, a Brembo fékeket kiegészítő regeneratív rendszer jól adagolható, intenzív lassulást ígér. Mindez nem sokat érne persze az alumínium-acél térvázra és szénszálas padlóra épülő, rendkívül szilárd vázszerkezet, illetve a pontos kormány- és futómű nélkül.

Az így kapott 580 lóerő (igen, nekünk is feltűnt, hogy a gyár a hátsó villanymotor teljesítményét nem adja hozzá az összesítéshez, vélhetően annak tisztán a turbólyuk áthidalásában, illetve az energia-visszanyerésben jut szerep) és 644 Nm mintegy 307 km/óra végsebességre elegendő, gyorsulási adatot ugyanúgy nem adott meg a gyár, mint fogyasztásit.

Kommentek

Emlékeznek még erre: Geráppááá!?

Régi, emlékezetes autós reklámok után kutatva bukkantunk erre a műre. Annak idején, ha egyszer a gondolataink közé fonta magát, már lehetetlen volt onnan kitörölni.

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

Ma megveheted a botrányos bokszoló Bugattiját

Floyd Mayweather fehér Bugatti Veyronja új gazdát keres ma egy aukción. A híres bokszoló 2700 kilométerrel az órájában ad túl a szupersportautón.

Hihetetlen, hogy úszta meg a balesetet ez a motoros

A becsapódás után az autóba kapaszkodott, majd felül a csomagtartóra a motoros.

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel az Alfa 4C-t ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

F1: 2020-tól annyi Silverstone-nak?

A silverstone-i pályát tulajdonló BRDC cáfolta, hogy 2019-ben utolsó alkalommal rendeznék meg a Brit Nagydíjat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.