580 lóerős a Honda NSX

Végleges (amerikai) adatok

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.27. 13.00

Nyilvánosságra hozta az NSX sarokszámait a Honda. Az autót kategóriája élére pozicionálták.

Hathengeres, 3,5 literes turbómotor, három villanymotor, egy kilencfokozatú, dupla kuplungos sebességváltó, összkerékhajtás: azt eddig is tudtuk, hogy a Honda (egyelőre az amerikai piacon Acura) NSX kategóriájának legkifinomultabb képviselője lesz.

Most viszont fény derült a teljesítményadatokra is, és a japán mérnökök nem okoztak csalódást: a belső égésű motor 507 lóerős, a vele közvetlenül összekapcsolt, hátul hajtó villanymotor 47,5 lóerőt, a két első egyenként 36,5 lóerőt teljesítve igazítja ívre aktív, elektronikus nyomatékvektor-szabályozással az autót. Utóbbiak akár 200 km/óráig képesek besegíteni a 20 colos hátsó kerekeket hajtó komponensnek.

A hibrid hajtás szerves része annak a ‘zéró késlekedés’ koncepciónak, amely az autóvezetés mindhárom alaphelyzetében (gyorsítás, kanyarodás, fékezés) azonnali, közvetlen reakciókat ígér: a villanymotorok turbólyukmentes gyorsítóképességet, az oldalanként szelektív nyomatékleadás révén precíz fordulást, a Brembo fékeket kiegészítő regeneratív rendszer jól adagolható, intenzív lassulást ígér. Mindez nem sokat érne persze az alumínium-acél térvázra és szénszálas padlóra épülő, rendkívül szilárd vázszerkezet, illetve a pontos kormány- és futómű nélkül.

Az így kapott 580 lóerő (igen, nekünk is feltűnt, hogy a gyár a hátsó villanymotor teljesítményét nem adja hozzá az összesítéshez, vélhetően annak tisztán a turbólyuk áthidalásában, illetve az energia-visszanyerésben jut szerep) és 644 Nm mintegy 307 km/óra végsebességre elegendő, gyorsulási adatot ugyanúgy nem adott meg a gyár, mint fogyasztásit.

Kommentek

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.