Melyik az újautó-piac legjobb vétele?

Megvannak az Autobest díj döntősei

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.26. 13.00

Három szabadidőjármű és két kompakt családi autó verseng az év legjobb ár-érték arányú gépkocsija címért.

Kelet-európai fókusszal indult, ma már kontinentális léptékű az Autobest díj, amely mindig a legjobb vételnek tekintett személygépkocsit jutalmazza az adott év újdonságai közül. Az Autobest zsűrije eddig 15 ország egy-egy újságírójából állt. idén további 11 nyugat-európai nemzet csatlakozott a stábhoz, amely így immár az európai lakosság 91 százalékát képviseli.

Ahhoz, hogy figyelembe vehessék, az autónak a tárgyév január elsejével legalább 19 európai piacon elérhetőnek kell lennie, a belépőmodell alapára pedig nem haladhatja meg a nettó 20 ezer eurót.

Az elmúlt években olyan modellek győztek itt, mint az Opel Corsa (2015), Hyundai i10 (2014), Ford B-Max (2013), Hyundai Elantra (2012), Dacia Duster (2011) vagy a Chevrolet Cruze (2010).

A feltételeknek megfelelő újdonságok közül öt modell jutott be az utolsó körbe; közülük december 15-én választják ki a 2016. évi győztest. A Top 5 alfabetikus sorrendben a következő:

Fiat Tipo - Törökországban Egea néven, minden más piacon a régi sikermodell nevét feltámasztva érkezik a Fiat tágas kompakt szedánja. Később ferdehátú is készül belőle


Hyundai Tucson – Felpörgetett kényelmi és biztonsági szolgáltatások, jobb minőség, dögösebb formaterv jellemzi az ix35 utódját


Honda HR-V – Régi név, a Honda Jazz padlólemezére épülő, új konstrukció, hatalmas helykínálattal


Mazda CX-3 – Lendületes dizájn, egyedi technika, a vezetés örömét favorizáló fejlesztés


Opel Astra K – Aktualizált megjelenés, jelentős tömegcsökkentés, modern motorok és gazdag konnektivitási tartalom.

Kommentek

  • mtbe

    A Daciák mindegyiknél jobb ár/érték arányúak. Mazda CX3? Sokat nevettem ezen. Ha már innen választok, akkor a Tipo vagy az Astra.
    Látszik, hogy a presztízs is benne van az ár/érték arányban, pedig nem kéne benne legyen, pont az lenne a lényege. Akkor elég homogén lenne a lista. :)

  • mtbe

    Visszaszívtam! :D
    Csak nem tudok olvasni…de Astra vagy Tipo…semmiképp CX3

  • grobi74

    Pont a Dacia mi? Ne röhögtess az jó értéktartó mi? Sok jó autó nincs itt sajnos az opel meg a fiat szar.

  • v_johny

    grobi74 – 2015.10.27 08:53

    Hol esik itt szó értéktartásról???? Most komolyan….

  • mtbe

    grobi74,
    igen, a Dacia. Tudsz mondani a Dusternél jobb ár/érték arányú kompakt SUV-t?
    Vagy a Sanderónál jobb kompakt kisautót?

  • v_johny

    Urak, Ti tisztában vagytok a fogalmak jelentésével? Ár/érték arány és az értéktartás két totál különböző (jelentésű) fogalom.

  • piritkarcsi

    Apósom most vett egy Peugeot 301-est, valami készletes akcióban. 3,5 milliót fizetett, kapott érte egy klasszikus szívó 1,6-os motoros, hatalmas csomagtartóval és hátsó lábtérrel megáldott kényelmes batárt. Egyszerű kocsi, de ami kell benne van: tempomat, tolatóradar, klíma, mp3 rádió. A 115 lovas motorral ráadásul meglepően jól megy és a nagyon jól bírja a tengelytörő magyar utakat. Jóval igényesebb és szebb is mint egy Dacia. Mindenki megbámulja, kérdezgetik hogy milyen kocsi. A vicc az hogy 5-6 milliós verdának nézik. Ez például egy jó vétel volt szerintem, kár hogy a cikkben nincsenek ilyen konkrét példák, tippek.

  • mtbe

    v_johny
    Persze. :)

  • mtbe

    piritkarcsi,
    én is szeretem a 301-est és 3,5M-ért tényleg jó vétel volt

    egy Logant TCe motorral 2,7-ért megvehetsz, szerintem kb. annyival “rosszabb”, mint amennyivel olcsóbb a 301-esnél

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.