Melyik az újautó-piac legjobb vétele?

Megvannak az Autobest díj döntősei

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.26. 13.00

Három szabadidőjármű és két kompakt családi autó verseng az év legjobb ár-érték arányú gépkocsija címért.

Kelet-európai fókusszal indult, ma már kontinentális léptékű az Autobest díj, amely mindig a legjobb vételnek tekintett személygépkocsit jutalmazza az adott év újdonságai közül. Az Autobest zsűrije eddig 15 ország egy-egy újságírójából állt. idén további 11 nyugat-európai nemzet csatlakozott a stábhoz, amely így immár az európai lakosság 91 százalékát képviseli.

Ahhoz, hogy figyelembe vehessék, az autónak a tárgyév január elsejével legalább 19 európai piacon elérhetőnek kell lennie, a belépőmodell alapára pedig nem haladhatja meg a nettó 20 ezer eurót.

Az elmúlt években olyan modellek győztek itt, mint az Opel Corsa (2015), Hyundai i10 (2014), Ford B-Max (2013), Hyundai Elantra (2012), Dacia Duster (2011) vagy a Chevrolet Cruze (2010).

A feltételeknek megfelelő újdonságok közül öt modell jutott be az utolsó körbe; közülük december 15-én választják ki a 2016. évi győztest. A Top 5 alfabetikus sorrendben a következő:

Fiat Tipo - Törökországban Egea néven, minden más piacon a régi sikermodell nevét feltámasztva érkezik a Fiat tágas kompakt szedánja. Később ferdehátú is készül belőle


Hyundai Tucson – Felpörgetett kényelmi és biztonsági szolgáltatások, jobb minőség, dögösebb formaterv jellemzi az ix35 utódját


Honda HR-V – Régi név, a Honda Jazz padlólemezére épülő, új konstrukció, hatalmas helykínálattal


Mazda CX-3 – Lendületes dizájn, egyedi technika, a vezetés örömét favorizáló fejlesztés


Opel Astra K – Aktualizált megjelenés, jelentős tömegcsökkentés, modern motorok és gazdag konnektivitási tartalom.

Kommentek

  • mtbe

    A Daciák mindegyiknél jobb ár/érték arányúak. Mazda CX3? Sokat nevettem ezen. Ha már innen választok, akkor a Tipo vagy az Astra.
    Látszik, hogy a presztízs is benne van az ár/érték arányban, pedig nem kéne benne legyen, pont az lenne a lényege. Akkor elég homogén lenne a lista. :)

  • mtbe

    Visszaszívtam! :D
    Csak nem tudok olvasni…de Astra vagy Tipo…semmiképp CX3

  • grobi74

    Pont a Dacia mi? Ne röhögtess az jó értéktartó mi? Sok jó autó nincs itt sajnos az opel meg a fiat szar.

  • v_johny

    grobi74 – 2015.10.27 08:53

    Hol esik itt szó értéktartásról???? Most komolyan….

  • mtbe

    grobi74,
    igen, a Dacia. Tudsz mondani a Dusternél jobb ár/érték arányú kompakt SUV-t?
    Vagy a Sanderónál jobb kompakt kisautót?

  • v_johny

    Urak, Ti tisztában vagytok a fogalmak jelentésével? Ár/érték arány és az értéktartás két totál különböző (jelentésű) fogalom.

  • piritkarcsi

    Apósom most vett egy Peugeot 301-est, valami készletes akcióban. 3,5 milliót fizetett, kapott érte egy klasszikus szívó 1,6-os motoros, hatalmas csomagtartóval és hátsó lábtérrel megáldott kényelmes batárt. Egyszerű kocsi, de ami kell benne van: tempomat, tolatóradar, klíma, mp3 rádió. A 115 lovas motorral ráadásul meglepően jól megy és a nagyon jól bírja a tengelytörő magyar utakat. Jóval igényesebb és szebb is mint egy Dacia. Mindenki megbámulja, kérdezgetik hogy milyen kocsi. A vicc az hogy 5-6 milliós verdának nézik. Ez például egy jó vétel volt szerintem, kár hogy a cikkben nincsenek ilyen konkrét példák, tippek.

  • mtbe

    v_johny
    Persze. :)

  • mtbe

    piritkarcsi,
    én is szeretem a 301-est és 3,5M-ért tényleg jó vétel volt

    egy Logant TCe motorral 2,7-ért megvehetsz, szerintem kb. annyival “rosszabb”, mint amennyivel olcsóbb a 301-esnél

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

F1: Utcát neveznek el Jules Bianchiról

Szülővárosában, Nizzában hamarosan közterület viseli majd a 2014-es Japán Nagydíjon szerzett sérüléseibe belehalt fiatal Forma-1-es versenyző nevét.

A terep-Porsche 918 jobban kéne, mint egy Macan

Egy észt grafikus engedett a csábításnak, és elkészítette ezt a nagyon állat virtuális Porsche 918 Spydert.

Változnak a sebességhatárok

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Az illetékesek folyamatosan változtatják a megengedett tempót – ha szükséges.

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.