Már nem a VW a legnagyobb autógyártó a világon

Visszaelőzött a Toyota

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.26. 11.00

Várható volt, hogy a dízelbotrány hatására lelassulnak a Volkswagen-csoport eladásai, a krízis azonban a vártnál is gyorsabban éreztette a hatását.

Három hónappal ezelőtt ünnepelt a Volkswagen-csoport: ha csak minimális előnnyel is, de megelőzték a Toyotát, és ezzel ők lettek a világ első számú autógyártói. Aztán jött a dízelbotrány, és szép csendben mindenki elkönyvelte, hogy a németek bukták az év végi elsőséget. Arra azonban senki nem számított, hogy a visszaesés már a következő negyedév végével bekövetkezik.

Persze nem csoda, hiszen a károsanyag-kibocsátási mérések terén leleplezett csalások miatt a cég leállította az érintett dízelmotorral szerelt típusainak a forgalmazását, és bár hazai piacán változatlanul élvezi az ügyfelek bizalmát, a Volkswagen globális hitelessége óhatatlanul visszaesett.

Szeptemberben a Toyota-csoport és a VW-csoport egyaránt másfél százalékkal esett vissza. A következő időszakra azonban a Toyota emelkedésre számíthat, hiszen bemutatták, és még idén forgalomba hozzák a vadonatúj generációs Priust, valamint hamarosan érkezik a megújult Hilux pick-up is. A Volkswagen helyzetén a kínai piac zuhanása sem segít, itt ugyanis hagyományosan erős a VW, ám gyengébb a Toyota.

A Toyota-csoport idén eddig 7,49 millió autót adott el a VW-család 7,43 milliójával szemben. A harmadik helyen a General Motors egyre messzebb csúszik az élbolytól, az 1,9 százalékos visszaesés 7,2 millió darabos éves értékesítést eredményezett.

Kommentek

  • Gianniz

    Micsoda véletlenek vannak.

  • demagóg

    Érdemes években gondolkodni. 2014-ben a Toyota volt a legnagyobb gyártó és majdnem 100%, hogy 2015-ben is az lesz.

    A VW csakis saját magának köszönheti a visszacsúszását.
    Sólyom László mondta pár éve, hogy a tisztesség hosszú távon megéri.

  • hova

    A tisztességtelen piaci magatartás maga után vonzza a bukást. Lesz még a wv harmadik is!Meg is érdemli!

  • menőmanó

    Mivel mérleget év végén szoktak vonni, így kijelenthető, hogy a VW még soha nem volt a világ legnagyobb autógyártója. Nagy valószínűséggel nem is lesz.
    Szerencsés lenne, ha egy ilyen inkorrekt cég nem is kaphatná meg ezt a címet.
    Amerikában ha jól tudom a Jettára elnyert legkörnyezetbarátabb autó címet is illene visszaadniuk, ha lenne gerincük.

  • hova

    Most néztem egy egészen friss statisztikát, mely szerint eladások tekintetében most is a Toyota vezet. A Vw-t a szakemberek sohasem minősítették a jövőt illetően “erősebbnek, nagyobbnak” a toyonál!!

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.