A Volkswagen menti a menthetőt

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.10.25. 18.00

A Volkswagen kedvezményeket kínálhat azoknak az autótulajdonosoknak, akik a károsanyag-kibocsátási botrányban érintett járművüket kicserélik egy újra.

Az ajánlat csak a Volkswagen saját márkáira és németországi tulajdonosokra vonatkozna – közölte a dpa német hírügynökség vasárnap. 
A Volkswagen 78 éves történetének legsúlyosabb üzleti válságával küzd azóta, hogy szeptemberben beismerte, olyan szoftvert telepített bizonyos dízelüzemű járműveibe, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírások.
    
A Manager Magazin című német havilap szombaton megjelent számában azt írta, a német autógyártó csoport jelenleg azzal számol, hogy az emissziós botrány költségei – ideértve az Európában eladott 8,5 millió jármű visszahívásának és kijavításának számláját – meghaladják majd a 30 milliárd eurót.
   
A Volkswagen igyekszik költségeit csökkenteni és az eladásokat stabilizálni. Ennek jegyében arra ösztönözheti a Volkswagen-tulajdonosokat, hogy vásároljanak új járművet, ami egyfelől segíthet fenntartani az eladási adatokat, másfelől csökkenti a nyomást a márkakereskedőkön, amelyeknek gyorsan kellene elvégezniük a szükséges javításokat. 
    
A különleges ajánlat azokra az 1,6-os dízelautókra vonatkozhat, amelyek javítása – a károsanyag-kibocsátási értékek szabványszintre történő átállítása – nem oldható meg a motorvezérlő program egyszerű módosításával, hanem költséges alkatrészcserékkel járna. 
    
A Volkswagen hivatalosan csak annyit közölt, hogy a vállalat és márkakereskedői gyakran tesznek különleges ajánlatokat meglévő ügyfeleiknek. A Németország útjain közlekedő járművek közül mintegy 2,4 milliót érint a Volkswagen-botrány, amelynek következményeként napok alatt egynegyedével csökkent a német autógyár piaci tőkeértéke, a csoport éléről távozni kényszerült Martin Winterkorn vezérigazgató, és szerte a világban vizsgálatok és nyomozások indultak.
    
A Volkswagen azt tervezi, hogy egymilliárd euróval visszavágja névadó és egyben legfőbb márkájának beruházásait, valamint felgyorsítja költségcsökkentési programjának végrehajtását. A felelősség megállapítását célzó belső vizsgálat részeként több mint tíz felsővezetőt felfüggesztettek a munkavégzés alól, köztük legutóbb a hajtáslánc elektronikáért felelős Hanno Jeldent, aki 22 éve dolgozik a Volkswagennél. A Bild am Sonntag című német lap legfrissebb számában azt írta, hogy az ügyészség csalás gyanújával vizsgálatot indított Jelden ellen.

Kommentek

  • hova

    Wége Van!

  • szaboata

    Megy a mea culpázás,a németek modern történelmében legalább másodszor.először Hitler miatt,most a VW miatt.Néha az übermencs is hibázik? Kiben bízzon már az ember?Íme,a mercedes másodszor is elbukott a jávorszarvas teszten.

  • v_johny

    hova – 2015.10.26 09:41

    WV vs VW? Nem kell temetni semmit, lesz egy közepes/gyenge évük, jövőre már nullás vagy pozitív mérleg lesz.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.