Friss fotókon a francia buszkatasztrófa

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.10.24. 13.40

Egészen közeli és légi felvétel is készült a 43 halálos áldozatot követelő francia balesetről.

A buszon főként idős emberek utaztak. A párizsi magyar nagykövetség azt közölte az MTI-vel, hogy nincs tudomása magyar áldozatról, illetve sérültről. A két jármű egy kétszer egysávos mellékúton rohant egymásba a bordeaux-i dombos borvidéken. A rendőrség közlése szerint mindkét jármű azonnal kigyulladt, ezért rendkívül sok az áldozat.
    
Az autóbuszban a sofőrön kívül 48-an utaztak, közülük 41-en vesztették életüket, s a kamion sofőrje is meghalt a balesetben. Délután a nyomozók a sofőr hároméves gyermekének holttestét is megtalálták a kamionban, aki feltehetően az apja mellett ült a baleset pillanatában.  
  
Nyolc embernek sikerült kimenekülnie az égő buszból, közülük négyen sérültek meg. A prefektúra szerint csak három ember élte túl teljesen sértetlenül a balesetet, köztük a busz sofőrje, aki viszont sokkos állapotba került.
    
Pierre-Henry Brandet, a belügyminisztérium szóvivője az I-télé francia hírtelevízióban elmondta, hogy négy ember “nagyon súlyosan megsérült”, ketten égési sérüléseket, ketten pedig koponyasérüléseket szenvedtek. A szóvivő szerint az áldozatok száma még nőhet.    
    
A busz nem sokkal a baleset előtt, pénteken kora reggel indult egy közeli településről, a 643 lakosú Petit-Palais-Cornemps-ből, amely nyolc kilométerre található a baleset helyszínétől, és a két és félórára található dél-franciaországi Landes megyébe vitte kirándulni a helyi idősek klubjának a tagjait.
    
A francia elnöki hivatal azt közölte, hogy a kamion, amellyel a busz ütközött, fát szállított. Alain Rousset helyi képviselő szerint ugyanakkor a teherautóban nem volt rakomány a baleset pillanatában. Más rendőrségi források szerint viszont gázpalackokat szállított a teherautó, és ez okozhatta a tüzet. Ezt azóta nem erősítették meg a hatóságok.
 
   
A baleset pontos oka egyelőre nem ismeretes. Annyit lehet tudni, hogy a kamion hirtelen keresztbe fordult az úton, és a busz nem tudta kikerülni. A francia televíziókban közzétett, helikopterről készült felvételek szerint a két jármű teljesen kiégett. Rendőrségi források szerint amikor a busz sofőrje érzékelte, hogy a baleset be fog következni, megpróbált félrehúzódni, de már elkerülhetetlen volt az ütközés. A sofőrnek volt annyi lélekjelenléte, hogy kinyitotta az ajtókat annak érdekében, hogy minél többen le tudjanak szállni az égő buszról. 
   
A nyomozók elsősorban arra keresik a választ, hogyan kaphatott lángra ilyen gyorsan az egész jármű, miközben a motor a busz hátsó részén található. Szemtanúk az I-télé francia hírtelevíziónak elmondták, hogy a baleset egy nagyon veszélyes S-kanyarban történt, messziről is látszott a helyszín felett a füstfelhő. Helyiek szerint nem ez volt az első baleset ebben a nehezen átlátható kanyarban. A tűzoltók szerint az áldozatok azonosítása több napig is eltarthat. 
    
A helyszínre nagy erőkkel vonultak ki a mentők és a tűzoltók. A környéken egy sportpályát jelöltek ki számukra a hatóságok, ahonnan biztonsággal végezhetik a munkájukat.
    
Franciaországban 1982-ben nem volt ilyen súlyos baleset, akkor 53-an, köztük 44 gyermek halt meg egy buszbalesetben egy autópályán Dijon közelében. Egy pszichológiai segítőszolgálatot is felállított a prefektúra a helyszínen, amely a túlélőknek és a hozzátartozóknak segíti a történtek feldolgozását.
A görögországi látogatáson tartózkodó Francois Hollande államfő és vezető politikusok is kifejezték együttérzésüket. A köztársasági elnök jelezte, hogy a “francia kormány mozgósította minden erejét ezután a szörnyű tragédia után”.
    
Manuel Valls miniszterelnök, Alain Vidalies közlekedési és Bernard Cazeneuve belügyminiszter, valamint Alain Juppé volt külügyminiszter, Bordeaux polgármestere a helyszínre látogatott.
    
“Több, mint harminc éve nem történt ilyen súlyos katasztrófa. Ez szörnyű sokk Franciaország számára, ma egész Franciaország és minden francia gyászol” – mondta a helyszínen a kormányfő.
    
A nemzetgyűlésben a képviselők délután egyperces csenddel adóztak az áldozatok emléke előtt, miközben a német, a spanyol és a görög kormány is kifejezte együttérzését a gyászoló Franciaországgal.

Kommentek

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.