Friss fotókon a francia buszkatasztrófa

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.10.24. 13.40

Egészen közeli és légi felvétel is készült a 43 halálos áldozatot követelő francia balesetről.

A buszon főként idős emberek utaztak. A párizsi magyar nagykövetség azt közölte az MTI-vel, hogy nincs tudomása magyar áldozatról, illetve sérültről. A két jármű egy kétszer egysávos mellékúton rohant egymásba a bordeaux-i dombos borvidéken. A rendőrség közlése szerint mindkét jármű azonnal kigyulladt, ezért rendkívül sok az áldozat.
    
Az autóbuszban a sofőrön kívül 48-an utaztak, közülük 41-en vesztették életüket, s a kamion sofőrje is meghalt a balesetben. Délután a nyomozók a sofőr hároméves gyermekének holttestét is megtalálták a kamionban, aki feltehetően az apja mellett ült a baleset pillanatában.  
  
Nyolc embernek sikerült kimenekülnie az égő buszból, közülük négyen sérültek meg. A prefektúra szerint csak három ember élte túl teljesen sértetlenül a balesetet, köztük a busz sofőrje, aki viszont sokkos állapotba került.
    
Pierre-Henry Brandet, a belügyminisztérium szóvivője az I-télé francia hírtelevízióban elmondta, hogy négy ember “nagyon súlyosan megsérült”, ketten égési sérüléseket, ketten pedig koponyasérüléseket szenvedtek. A szóvivő szerint az áldozatok száma még nőhet.    
    
A busz nem sokkal a baleset előtt, pénteken kora reggel indult egy közeli településről, a 643 lakosú Petit-Palais-Cornemps-ből, amely nyolc kilométerre található a baleset helyszínétől, és a két és félórára található dél-franciaországi Landes megyébe vitte kirándulni a helyi idősek klubjának a tagjait.
    
A francia elnöki hivatal azt közölte, hogy a kamion, amellyel a busz ütközött, fát szállított. Alain Rousset helyi képviselő szerint ugyanakkor a teherautóban nem volt rakomány a baleset pillanatában. Más rendőrségi források szerint viszont gázpalackokat szállított a teherautó, és ez okozhatta a tüzet. Ezt azóta nem erősítették meg a hatóságok.
 
   
A baleset pontos oka egyelőre nem ismeretes. Annyit lehet tudni, hogy a kamion hirtelen keresztbe fordult az úton, és a busz nem tudta kikerülni. A francia televíziókban közzétett, helikopterről készült felvételek szerint a két jármű teljesen kiégett. Rendőrségi források szerint amikor a busz sofőrje érzékelte, hogy a baleset be fog következni, megpróbált félrehúzódni, de már elkerülhetetlen volt az ütközés. A sofőrnek volt annyi lélekjelenléte, hogy kinyitotta az ajtókat annak érdekében, hogy minél többen le tudjanak szállni az égő buszról. 
   
A nyomozók elsősorban arra keresik a választ, hogyan kaphatott lángra ilyen gyorsan az egész jármű, miközben a motor a busz hátsó részén található. Szemtanúk az I-télé francia hírtelevíziónak elmondták, hogy a baleset egy nagyon veszélyes S-kanyarban történt, messziről is látszott a helyszín felett a füstfelhő. Helyiek szerint nem ez volt az első baleset ebben a nehezen átlátható kanyarban. A tűzoltók szerint az áldozatok azonosítása több napig is eltarthat. 
    
A helyszínre nagy erőkkel vonultak ki a mentők és a tűzoltók. A környéken egy sportpályát jelöltek ki számukra a hatóságok, ahonnan biztonsággal végezhetik a munkájukat.
    
Franciaországban 1982-ben nem volt ilyen súlyos baleset, akkor 53-an, köztük 44 gyermek halt meg egy buszbalesetben egy autópályán Dijon közelében. Egy pszichológiai segítőszolgálatot is felállított a prefektúra a helyszínen, amely a túlélőknek és a hozzátartozóknak segíti a történtek feldolgozását.
A görögországi látogatáson tartózkodó Francois Hollande államfő és vezető politikusok is kifejezték együttérzésüket. A köztársasági elnök jelezte, hogy a “francia kormány mozgósította minden erejét ezután a szörnyű tragédia után”.
    
Manuel Valls miniszterelnök, Alain Vidalies közlekedési és Bernard Cazeneuve belügyminiszter, valamint Alain Juppé volt külügyminiszter, Bordeaux polgármestere a helyszínre látogatott.
    
“Több, mint harminc éve nem történt ilyen súlyos katasztrófa. Ez szörnyű sokk Franciaország számára, ma egész Franciaország és minden francia gyászol” – mondta a helyszínen a kormányfő.
    
A nemzetgyűlésben a képviselők délután egyperces csenddel adóztak az áldozatok emléke előtt, miközben a német, a spanyol és a görög kormány is kifejezte együttérzését a gyászoló Franciaországgal.

Kommentek

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.