A tiniknek már nem kell benzinmotor, sem dízel

Százból nyolcvanan csak villanyautóra vágynak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.24. 08.00

Ijesztő vagy ígéretes? Attól függ, honnan nézzük, mindenesetre a jelek szerint a gyerekek már kész tényként kezelik az elektromos forradalmat.

Egy nagy-britanniai felmérés szerint a tizenévesek túlnyomó többsége szerint hamarosan teljesen hétköznapivá válnak a részben vagy teljesen elektromos járművek, és ők maguk (legalábbis 81 százalékuk) nem is igazán akarnak mást venni, ha felnőnek.

A kutatás szerint tíz év radikálisan más piaci környezetre számíthatnak a gyártók, mint ma: a 800 megkérdezett gimnazista többsége az ökoautókat kedvelte, a villanymotoros hajtás véleményük szerint a csekély CO2-kibocsátás szinonimája. Tízből hárman biztosra vették, hogy egyszer eljön az e-autók egyeduralma, és csaknem 90 százalékuk szerint már ma is népszerűbbnek kellene lennie a technológiának.

A dologhoz persze az is hozzátartozik, hogy tíz év múlva minden bizonnyal jóval nagyobb hatótávolságot kínálnak majd az akkumulátoros autók, áruk pedig jóval kedvezőbb lesz. Ha nem is tűnnek el teljesen a belső égésű motorok, 2026-ra, ha hinni lehet a tanulmánynak, kisebbségbe kerülnek, unokáinknak pedig már semmit sem fog mondani ez:

A tiniknek már nem kell benzinmotor, sem dízel 1

Kommentek

  • gope

    Mindenképp jó dolog, hogy elektromos hajtásban gondolkozik a fiatal generáció. (Bár még drága megvenni egy elektromos kocsit, de bízom benne, hogy 10-15 éven belül versenyképes alternatíva lesz a kb 5 milliós értékhatár körül.)
    Amit mindenki leír: a hatótávolság. Most őszintén, ki az, aki napi 100-200 km-nél többre használja a kocsiját? Normális üzemben, persze. Aki mondjuk az agglomerációból megy be a városba ügyet intézni (10-20-30 km-re), esetleg munkába megy (szintén max 30 km-re), annak teljesen megfelelő lenne egy elektromos autó. Aki hosszabb távra akar utazni, annak meg marad az alkalmi benzin/dízel kombó.

  • hulyemernok

    Valóban, az emberek nagy százaléka ingázásra használja az autóját, de úgy gondolom, aki beleül egy új autóba, jogos elvárás, hogyha úgy adódik tudja hosszabb távon használni. Másrészt azt majdnem teljes bizonyossággal kijelenthetem, hogy olcsó sosem lesz. Ha a teljes autót elektromos hajtáslánc köré tervezik (mint a Tesla) akkor a tervezési költségek végett már nem lehet olcsó (hisz a közeljövőben nem fognak belőle eladni annyit, hogy olcsó legyen). Ha sikerül egyre nagyobb teljesítményű akkumulátorokat gyártani akkor az új technológia sosem lesz olcsó. E mellett az infrastruktúra és az elektromos hálózat kiépítése sem alkalmas ezek az autók töltésére, ameddig pedig nincs autó nem fognak beleülni milliárdokat (legalábbis itt Európában ahol nem nagyon mozdulunk az elektromos autózás felé). Ami reális cél lehet az az, hogy az autópark 5-10 %-a elektromos jármű legyen, de ezek sem az olcsóságukkal fognak hódítani.

  • szaboata

    Ha megjelenne a piacon egy városi autónak (kis méret,luxus mentesség) kifejlesztett villanyautó,ingyenes parkolási lehetőséggel,más hatósági kedvezményekkel,otthoni töltési lehetőséggel biztos sok fogyna belőle.Csak sokan a nagy autó sok henger agygörcsből nem tudnak oldódni,így sokkal könnyebben terjed a városi terepjáró kategória,mint a racionális városi kisautó,ami meg sem jelenik,annyira félnek a cégek a kudarctól.

    Teljesen természetes a fiatalság döntése,mindig az új mellett voksolnak.Amikor az autó volt új,akkor az kellett nekik,nekünk:),nem az ökrös szekér.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon szerint a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

Sztrájkbizottság alakult a győri Audinál

Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ), miután bizalmi értekezletén elutasította az Audi Hungaria Zrt. új ajánlatát.

Olasz buszbaleset: eddig nem találtak műszaki hibát

Az olasz rendőrség eddig semmilyen tárgyi bizonyítékot nem talált arra, hogy meghibásodott volna a Veronánál múlt héten súlyos balesetet szenvedett magyar autóbusz – közölte Girolamo Lacquaniti, a veronai közúti rendőrség parancsnoka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.