A tiniknek már nem kell benzinmotor, sem dízel

Százból nyolcvanan csak villanyautóra vágynak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.24. 08.00

Ijesztő vagy ígéretes? Attól függ, honnan nézzük, mindenesetre a jelek szerint a gyerekek már kész tényként kezelik az elektromos forradalmat.

Egy nagy-britanniai felmérés szerint a tizenévesek túlnyomó többsége szerint hamarosan teljesen hétköznapivá válnak a részben vagy teljesen elektromos járművek, és ők maguk (legalábbis 81 százalékuk) nem is igazán akarnak mást venni, ha felnőnek.

A kutatás szerint tíz év radikálisan más piaci környezetre számíthatnak a gyártók, mint ma: a 800 megkérdezett gimnazista többsége az ökoautókat kedvelte, a villanymotoros hajtás véleményük szerint a csekély CO2-kibocsátás szinonimája. Tízből hárman biztosra vették, hogy egyszer eljön az e-autók egyeduralma, és csaknem 90 százalékuk szerint már ma is népszerűbbnek kellene lennie a technológiának.

A dologhoz persze az is hozzátartozik, hogy tíz év múlva minden bizonnyal jóval nagyobb hatótávolságot kínálnak majd az akkumulátoros autók, áruk pedig jóval kedvezőbb lesz. Ha nem is tűnnek el teljesen a belső égésű motorok, 2026-ra, ha hinni lehet a tanulmánynak, kisebbségbe kerülnek, unokáinknak pedig már semmit sem fog mondani ez:

A tiniknek már nem kell benzinmotor, sem dízel 1

Kommentek

  • gope

    Mindenképp jó dolog, hogy elektromos hajtásban gondolkozik a fiatal generáció. (Bár még drága megvenni egy elektromos kocsit, de bízom benne, hogy 10-15 éven belül versenyképes alternatíva lesz a kb 5 milliós értékhatár körül.)
    Amit mindenki leír: a hatótávolság. Most őszintén, ki az, aki napi 100-200 km-nél többre használja a kocsiját? Normális üzemben, persze. Aki mondjuk az agglomerációból megy be a városba ügyet intézni (10-20-30 km-re), esetleg munkába megy (szintén max 30 km-re), annak teljesen megfelelő lenne egy elektromos autó. Aki hosszabb távra akar utazni, annak meg marad az alkalmi benzin/dízel kombó.

  • hulyemernok

    Valóban, az emberek nagy százaléka ingázásra használja az autóját, de úgy gondolom, aki beleül egy új autóba, jogos elvárás, hogyha úgy adódik tudja hosszabb távon használni. Másrészt azt majdnem teljes bizonyossággal kijelenthetem, hogy olcsó sosem lesz. Ha a teljes autót elektromos hajtáslánc köré tervezik (mint a Tesla) akkor a tervezési költségek végett már nem lehet olcsó (hisz a közeljövőben nem fognak belőle eladni annyit, hogy olcsó legyen). Ha sikerül egyre nagyobb teljesítményű akkumulátorokat gyártani akkor az új technológia sosem lesz olcsó. E mellett az infrastruktúra és az elektromos hálózat kiépítése sem alkalmas ezek az autók töltésére, ameddig pedig nincs autó nem fognak beleülni milliárdokat (legalábbis itt Európában ahol nem nagyon mozdulunk az elektromos autózás felé). Ami reális cél lehet az az, hogy az autópark 5-10 %-a elektromos jármű legyen, de ezek sem az olcsóságukkal fognak hódítani.

  • szaboata

    Ha megjelenne a piacon egy városi autónak (kis méret,luxus mentesség) kifejlesztett villanyautó,ingyenes parkolási lehetőséggel,más hatósági kedvezményekkel,otthoni töltési lehetőséggel biztos sok fogyna belőle.Csak sokan a nagy autó sok henger agygörcsből nem tudnak oldódni,így sokkal könnyebben terjed a városi terepjáró kategória,mint a racionális városi kisautó,ami meg sem jelenik,annyira félnek a cégek a kudarctól.

    Teljesen természetes a fiatalság döntése,mindig az új mellett voksolnak.Amikor az autó volt új,akkor az kellett nekik,nekünk:),nem az ökrös szekér.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.