Újra van MINI kabrió

Negyedik generációs öröm

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.23. 08.00

Az új generációs MINI-ből is elkészült a vászontetős kiadás. Az alapmodell műszaki jellemzői adottak, de a tetőszerkezeten újítottak.

Háromféle motorral, a ferdehátú verzióra jellemző, gokartos irányíthatóság megőrzése érdekében jelentős karosszéria-merevítésekkel, ebből adódóan pedig jelentős túlsúllyal lépett színre a MINI kabrió változata.

A modell pontosan ugyanakkora, mint a háromajtós alapváltozat, csupán a magasság nőtt egyetlen milliméterrel. Ez azt is jelenti, hogy a 3,82 méteres kabrió zárt tetős sziluettje szolgai hűséggel követi a fémhuzatú változatét – ebben mindig is jó volt a MINI.

Maga a tető viszont vadonatúj fejlesztés, amin a mérnökök éppúgy sokat dolgoztak, mint a dizájnerek. Utóbbiak monokróm brit zászlót álmodtak a vászonra (opció), előbbiek pedig megoldották, hogy a többrétegű, jól szigetelő szövet napfénytetőként is elhúzható legyen, ahogy azt a cikk animált nyitóképe is illusztrálja.

A nyitás és a zárás egyaránt automatikus, a mozgatást villanymotorok végzik, állítólag igen halkan és gyorsan: akár 30 km/óra sebességig mindössze 18 másodpercet vesz igénybe a nyitás és a zárás egyaránt, és ebben már az oldalablakok mozgatása is benne van. Bukókeret továbbra sincs, helyette borulásérzékelős, felpattanó védőelem kíméli az utasok kobakját.

Bőségesen alkalmaztak merevítéseket a karosszérián, ami elkerülhetetlenül növelte a tömeget (a 136 lóerős alapmotorral 1205 kg az 1085 ellenében). Ezzel romlottak valamelyest a menetdinamikai sarokszámok (az említett Cooper modellnél, kézi váltóval 7,9 helyett 8,8 mp százra; 210 helyett 208 km/óra), viszont a kormány és a futómű ugyanolyan kíméletlenül precíz, így megmaradt a gokartszerű vezethetőség, legalábbis ezt állítja a gyártó.

A hajtásláncok teljesen ugyanazok, viszont a kínálat szűkebb, legalábbis egyelőre: az említett 1,6-os Cooper mellett az erősebb Cooper S (196 LE) és a dízel Cooper D (116 LE) szerepel a palettán.

A helykínálat a kisebb elődmodellhez képest értelemszerűen javult, nem csak a minden irányban megnövelt méretek, hanem a nagyobb úton állítható ülések és a hosszabb, szélesebb ülőlapok miatt is. Az előző kabrió parányi ürege helyett a csomagtartó alaphelyzetben negyedével nagyobb, 215 literes, nyitott tetővel 160 literes – ez már csak azért is meglepő, mert a keménytetős MINI farában elvileg csupán 211 liternyi cucc fér el.

A biztonsági és kényelmi felszereltség megegyezik az alapverzióéval. Az extrák között a már említett Union Jack-tető mellett kabrió üzemmóddal is rendelkező kétzónás klíma, egyszerűbben feltehető, csökkentett tömegű szélfogó, valamint a nyitott tetővel megtett perceket számláló stopperóra is szerepel.

Kommentek

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.