Újra van MINI kabrió

Negyedik generációs öröm

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.23. 08.00

Az új generációs MINI-ből is elkészült a vászontetős kiadás. Az alapmodell műszaki jellemzői adottak, de a tetőszerkezeten újítottak.

Háromféle motorral, a ferdehátú verzióra jellemző, gokartos irányíthatóság megőrzése érdekében jelentős karosszéria-merevítésekkel, ebből adódóan pedig jelentős túlsúllyal lépett színre a MINI kabrió változata.

A modell pontosan ugyanakkora, mint a háromajtós alapváltozat, csupán a magasság nőtt egyetlen milliméterrel. Ez azt is jelenti, hogy a 3,82 méteres kabrió zárt tetős sziluettje szolgai hűséggel követi a fémhuzatú változatét – ebben mindig is jó volt a MINI.

Maga a tető viszont vadonatúj fejlesztés, amin a mérnökök éppúgy sokat dolgoztak, mint a dizájnerek. Utóbbiak monokróm brit zászlót álmodtak a vászonra (opció), előbbiek pedig megoldották, hogy a többrétegű, jól szigetelő szövet napfénytetőként is elhúzható legyen, ahogy azt a cikk animált nyitóképe is illusztrálja.

A nyitás és a zárás egyaránt automatikus, a mozgatást villanymotorok végzik, állítólag igen halkan és gyorsan: akár 30 km/óra sebességig mindössze 18 másodpercet vesz igénybe a nyitás és a zárás egyaránt, és ebben már az oldalablakok mozgatása is benne van. Bukókeret továbbra sincs, helyette borulásérzékelős, felpattanó védőelem kíméli az utasok kobakját.

Bőségesen alkalmaztak merevítéseket a karosszérián, ami elkerülhetetlenül növelte a tömeget (a 136 lóerős alapmotorral 1205 kg az 1085 ellenében). Ezzel romlottak valamelyest a menetdinamikai sarokszámok (az említett Cooper modellnél, kézi váltóval 7,9 helyett 8,8 mp százra; 210 helyett 208 km/óra), viszont a kormány és a futómű ugyanolyan kíméletlenül precíz, így megmaradt a gokartszerű vezethetőség, legalábbis ezt állítja a gyártó.

A hajtásláncok teljesen ugyanazok, viszont a kínálat szűkebb, legalábbis egyelőre: az említett 1,6-os Cooper mellett az erősebb Cooper S (196 LE) és a dízel Cooper D (116 LE) szerepel a palettán.

A helykínálat a kisebb elődmodellhez képest értelemszerűen javult, nem csak a minden irányban megnövelt méretek, hanem a nagyobb úton állítható ülések és a hosszabb, szélesebb ülőlapok miatt is. Az előző kabrió parányi ürege helyett a csomagtartó alaphelyzetben negyedével nagyobb, 215 literes, nyitott tetővel 160 literes – ez már csak azért is meglepő, mert a keménytetős MINI farában elvileg csupán 211 liternyi cucc fér el.

A biztonsági és kényelmi felszereltség megegyezik az alapverzióéval. Az extrák között a már említett Union Jack-tető mellett kabrió üzemmóddal is rendelkező kétzónás klíma, egyszerűbben feltehető, csökkentett tömegű szélfogó, valamint a nyitott tetővel megtett perceket számláló stopperóra is szerepel.

Kommentek

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.