Háromféle motorral, a ferdehátú verzióra jellemző, gokartos irányíthatóság megőrzése érdekében jelentős karosszéria-merevítésekkel, ebből adódóan pedig jelentős túlsúllyal lépett színre a MINI kabrió változata.

A modell pontosan ugyanakkora, mint a háromajtós alapváltozat, csupán a magasság nőtt egyetlen milliméterrel. Ez azt is jelenti, hogy a 3,82 méteres kabrió zárt tetős sziluettje szolgai hűséggel követi a fémhuzatú változatét – ebben mindig is jó volt a MINI.

Maga a tető viszont vadonatúj fejlesztés, amin a mérnökök éppúgy sokat dolgoztak, mint a dizájnerek. Utóbbiak monokróm brit zászlót álmodtak a vászonra (opció), előbbiek pedig megoldották, hogy a többrétegű, jól szigetelő szövet napfénytetőként is elhúzható legyen, ahogy azt a cikk animált nyitóképe is illusztrálja.

A nyitás és a zárás egyaránt automatikus, a mozgatást villanymotorok végzik, állítólag igen halkan és gyorsan: akár 30 km/óra sebességig mindössze 18 másodpercet vesz igénybe a nyitás és a zárás egyaránt, és ebben már az oldalablakok mozgatása is benne van. Bukókeret továbbra sincs, helyette borulásérzékelős, felpattanó védőelem kíméli az utasok kobakját.

Bőségesen alkalmaztak merevítéseket a karosszérián, ami elkerülhetetlenül növelte a tömeget (a 136 lóerős alapmotorral 1205 kg az 1085 ellenében). Ezzel romlottak valamelyest a menetdinamikai sarokszámok (az említett Cooper modellnél, kézi váltóval 7,9 helyett 8,8 mp százra; 210 helyett 208 km/óra), viszont a kormány és a futómű ugyanolyan kíméletlenül precíz, így megmaradt a gokartszerű vezethetőség, legalábbis ezt állítja a gyártó.

A hajtásláncok teljesen ugyanazok, viszont a kínálat szűkebb, legalábbis egyelőre: az említett 1,6-os Cooper mellett az erősebb Cooper S (196 LE) és a dízel Cooper D (116 LE) szerepel a palettán.

A helykínálat a kisebb elődmodellhez képest értelemszerűen javult, nem csak a minden irányban megnövelt méretek, hanem a nagyobb úton állítható ülések és a hosszabb, szélesebb ülőlapok miatt is. Az előző kabrió parányi ürege helyett a csomagtartó alaphelyzetben negyedével nagyobb, 215 literes, nyitott tetővel 160 literes – ez már csak azért is meglepő, mert a keménytetős MINI farában elvileg csupán 211 liternyi cucc fér el.

A biztonsági és kényelmi felszereltség megegyezik az alapverzióéval. Az extrák között a már említett Union Jack-tető mellett kabrió üzemmóddal is rendelkező kétzónás klíma, egyszerűbben feltehető, csökkentett tömegű szélfogó, valamint a nyitott tetővel megtett perceket számláló stopperóra is szerepel.