Európai formatervezők ízlését, no meg a szigorú londoni előírásokat dicséri az újdonság formaterve: a TX5 inkább tűnik az eddig használatos típusok ráncfelvarrásának, mint vadonatúj modellnek.

Szerencsére nem csak a formát, de számos fontos műszaki paramétert is a legendás, még 1958-ban tervezett FX4-től örökölt a kínai taxi, így például rendkívül kis körön képes megfordulni, a vezető mellett ülés helyett csomagtér található, a tágas utastérben pedig akár hatan is elférnek.

Ugyanazok a vonalak évtizedek óta

A TX5 negyedmillió fontos, azaz 106 millió forintos beruházás eredményeként jött létre, ennek egyötödéből épült fel az évente legalább 36 ezer darab gépkocsit előállító, vadonatúj gyártóüzem. Egyetlen taxi aligha tenné gazdaságossá a gyár létesítését, de a jövőben bővül a termékpaletta: közös, alumínium szerkezetű padlólemezre nem kevesebb mint hét eltérő, elektromos hajtású modellt építenek majd itt.

A TX5 2017-től áll forgalomba Nagy-Britanniában. Hajtáslánca hálózatról tölthető hibrid lesz, de műszaki adatok nem állnak rendelkezésre.