Megvennéd a Ferrarit? Nincs az a pénz. Tényleg.

Óvatosak a tulajdonos családok

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.22. 14.00

A Ferrari és Agnelli dinasztiák bebiztosították magukat: ha csak egymás torkának nem esnek, soha nem kerülhet idegen kézbe a Ferrari.

Tegnap megtörtént az év talán leginkább várt részvénykibocsátása: a Ferrarit bejegyezték a New York-i tőzsdére (NYSE: RACE). Az árfolyam azonnal felfelé mozdult (+6% az első napon), az elemzők körében pedig megkezdődött a nem is alaptalan mérlegelés: mi van, ha valaki hirtelen az egész céget felvásárolná? Végtére is a Fiat Chrysler Automobiles pár hónapon belül piacra bocsátja Ferrari részvényeinek 80 százalékát…

A spekulánsokat ki kell ábrándítanunk: az a helyzet, hogy az olaszokat sem ejtették a fejük lágyára. A Ferrari család és a Fiatot kontrolláló Agnelli-klán egymással szoros egyetértésben igyekszik biztosítani, hogy a világ egyik legismertebb márkaneve fölött megőrizhessék az irányítást.

A cégalapító Enzo Ferrari hetvenéves fia, Piero 10 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a vállalatban, amelyet ugyanúgy nincs szándékában eladni, mint az Agnelli birodalom fejének, John Elkannak, aki a csoporthoz tartozó holdingtársaság, az Exon kezében kívánja tartani a Ferrari részvények mintegy 23 százalékát.

A kép bal szélén, piros mellényben John Elkann; jobbra, Segio Marchionne mögött, félig takarásban Piero Ferrari.

Ez a kettő együtt édeskevés volna ugyan ahhoz, hogy megállítsanak egy agresszív hatalomátvételt, csakhogy a Ferrari speciális szabályokat dolgozott ki, amelyek különleges, extra tulajdonrészt (és ezzel együtt plusz szavazati jogot) biztosít azoknak a hűséges részvényeseknek, akik vállalják, hogy legalább három évig megtartják a papírokat.

Így már egészen más a történet: az Agnellik és a Ferrarik a sportautó-márka 48,7 százalékos tulajdonosaként gyakorlatilag azt csinálnak, amit akarnak – ha persze felborul a barátság, megváltozhatnak az erőviszonyok, ám ennek nincs reális kockázata.

Kommentek

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.