Audi RS6 Plus – régen így nevezték a felső kategóriás Audi csúcskivitelének csúcskivitelét, a sportosnál is sportosabb nagyautót. A Plus címke nem tűnt el, az S8 friss csúcsverziója épp a nyáron kezdte el használni, az RS6 Avant (és édestestvére, az RS7) azonban mostantól új néven ünnepli extremitását, de a lényeg nem változott: az RS6 Avant Performance még erősebb, még gyorsabb, még vadabb.

Az alap RS6 560 lóerejéhez képest 605-re nőtt a 4.0 V8 turbómotor teljesítménye. A nyomaték alaphelyzetben ugyanúgy 700 Nm, mint eddig, de túltöltéssel 750-re emelhető. Ez két tizedmásodperccel fürgébb gyorsulást jelent: a kombi szürreális 3,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órát.

A végsebesség alaphelyzetben 250 km/óra, ám a korlátozás feloldható, mely esetben 280-ra nő a tempó. Még kedvezőbb a helyzet az RS7 Performance esetében: itt 305-re növelhető a csúcs.

Alaphelyzetben a hajtóerő 60 százaléka a hátsó tengelyre jut, a futómű alapkivitelben a feszesebb RS Sport hangolást kapja, az adaptív csillapítás feláras.

A fékek acéltárcsásak, ám opcióként a tömeget csökkentő hullámos peremű kialakítással is kaphatók, illetve persze hogy karbon-kerámia rendszer is rendelhető. A kombi 285/30-as abroncsai helyett az RS7 Performance 275/30 méretű gumikat hord 21 colos kerekein

Az utastérben fekete-kék színvilág, méhsejt-mintázatú kárpitozás (opció), valamint szénszálas betétek fokozzák a hangulatot. A műszerek fehér lapján piros mutató rohangál.