Egyre találékonyabbak a gyártók, ha leendő új modelljeik előzetes beharangozásáról van szó. A gyári kémfotók ma már szabványosnak számítanak, és erős a gyanúnk, hogy a Mercedes mostani trükkje után gyártósori felvételekkel is egyre gyakrabban találkozunk majd.

A következő generációs E-osztály a jelenleg C- és S-osztályok stílusát és hangvételét követi majd. Műszaki tartalmában utóbbihoz áll majd közelebb, beleértve a részleges autonómia képességét is, sőt, hosszú tengelytávú változatot is készítenek majd az autóból.

A dupla monitoros műszerfal ismét az S-osztályos rokonságot erősíti. Head-up kijelzőt is adnak az autóhoz, itt éppen azt kalibrálja a derék német mérnökember.

Motorikusan két fontos változásra számítunk: az egyik egy kis turbódízel, várhatóan a C-osztály 1,6-os egysége, míg az E63 AMG szintén a C-Klassétól kapja meg annak négyliteres, nyolchengeres motorját. Ezeknél is izgalmasabb azonban (na jó, az E63 AMG-nél nem) az az akkucsomag, amit az egyik képen épp a csomagtérbe emel be egy robot: ezek szerint már a bevezetéskor elérhető lesz legalább egy hibrid verzió a modellből.