Abarth-motoros Fiat szabadidőjármű? Ide vele!

Fiat Avventura Powered By Abarth

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.19. 13.00

Combos turbómotorral szereli fel Punto-alapú crossoverét a Fiat. A recept remekül hangzik, kár, hogy nem Európának találták ki.

Egy éve már beszámoltunk a Vezess.hu oldalain a Fiat szubkompakt crossover modelljéről: a Puntóból faragott Avventura 20 mm-rel emelt hasmagassággal, kívül hordott pótkerékkel, tetősínekkel és masszív fenékburkolattal gondoskodik a ramaty utakon is megbízható, komfortos előrejutásról – mármint Indiában, ahol kizárólagosan forgalmazzák immár egy éve az autót.

Egyetlen apróság volt csak hátra: a bevezetés óta elérhető 90-93 lóerős motorok mellett lett volna igény egy nagyobb teljesítményű erőforrásra is. Ezt most, az Abarth márka indiai bevezetése kapcsán meg is kapta a modell.

Nem valódi Abarth modellről van persze szó, hiszen akkor a futóművet is át kellett volna dolgozni, aminek semmi értelme nem lett volna.

Helyette maradt a lágy, komfortos felfüggesztés, az 1,4 literes motor ellenben teljesítménynövelő kúrát kapott, és immár 140 lóerővel szolgálja urát. Az ötfokozatú kézi váltón (!) keresztül előre jutó hajtóerő 9,9 másodperces 100-as gyorsulást engedélyez, a hivatalos üzemanyag-fogyasztás valamivel 6 liter alatt van.

Azért hogy mégse legyen teljesen mezei az autó, beépítették az Abarth Punto fékjeit, hátul is tárcsákkal, valamint 16 colos kerekeket is kapott a modell.

A modell átszámítva 4,2 millió forinttól kapható.

Kommentek

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz versus autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

Sztrájkbizottság alakult a győri Audinál

Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ), miután bizalmi értekezletén elutasította az Audi Hungaria Zrt. új ajánlatát.

Olasz buszbaleset: eddig nem találtak műszaki hibát

Az olasz rendőrség eddig semmilyen tárgyi bizonyítékot nem talált arra, hogy meghibásodott volna a Veronánál múlt héten súlyos balesetet szenvedett magyar autóbusz – közölte Girolamo Lacquaniti, a veronai közúti rendőrség parancsnoka.

Csökkent a forgalom, de alig javult a levegőminőség

Jelentősen csökkent az autóforgalom, de csak kis mértékben javult hétfőn a levegő minősége a fővárosban, a riasztási fokozat fenntartása ezért továbbra is indokolt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.