Abarth-motoros Fiat szabadidőjármű? Ide vele!

Fiat Avventura Powered By Abarth

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.19. 13.00

Combos turbómotorral szereli fel Punto-alapú crossoverét a Fiat. A recept remekül hangzik, kár, hogy nem Európának találták ki.

Egy éve már beszámoltunk a Vezess.hu oldalain a Fiat szubkompakt crossover modelljéről: a Puntóból faragott Avventura 20 mm-rel emelt hasmagassággal, kívül hordott pótkerékkel, tetősínekkel és masszív fenékburkolattal gondoskodik a ramaty utakon is megbízható, komfortos előrejutásról – mármint Indiában, ahol kizárólagosan forgalmazzák immár egy éve az autót.

Egyetlen apróság volt csak hátra: a bevezetés óta elérhető 90-93 lóerős motorok mellett lett volna igény egy nagyobb teljesítményű erőforrásra is. Ezt most, az Abarth márka indiai bevezetése kapcsán meg is kapta a modell.

Nem valódi Abarth modellről van persze szó, hiszen akkor a futóművet is át kellett volna dolgozni, aminek semmi értelme nem lett volna.

Helyette maradt a lágy, komfortos felfüggesztés, az 1,4 literes motor ellenben teljesítménynövelő kúrát kapott, és immár 140 lóerővel szolgálja urát. Az ötfokozatú kézi váltón (!) keresztül előre jutó hajtóerő 9,9 másodperces 100-as gyorsulást engedélyez, a hivatalos üzemanyag-fogyasztás valamivel 6 liter alatt van.

Azért hogy mégse legyen teljesen mezei az autó, beépítették az Abarth Punto fékjeit, hátul is tárcsákkal, valamint 16 colos kerekeket is kapott a modell.

A modell átszámítva 4,2 millió forinttól kapható.

Kommentek

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.