Az év ajánlata: használt autó 2,5 milliárdért

Mindössze két példány létezik a Ferrari Thomassinából

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.18. 08.00

Hülyén hangzik, de így van: rendkívül jutányos a 9 millió dolláros villámár, amit a Ferrari Thomassimáért kérnek az interneten.

Ha egy autó vételárát felszorozzuk a modellből valaha épített példányok számával, megkapjuk az adott típus által képviselt összértéket. Ilyen elemzést ugyan még sehol nem láttunk, pedig érdekes statisztikák jöhetnének ki belőle. Például hogy az egyik népszerű internetes aukciós oldalon feltűnt, meseszép Ferrari-ritkasághoz kifejezetten olcsón juthatunk hozzá.

A 9 millió dolláros (2,5 milliárd Ft) villámár ugyan meredek, és alighanem az egyik legmagasabb, amit az eBayen valaha meghirdettek, de ha belegondolunk, hogy a Ferrari Thomassimából mindössze három épült, és abból az első megsemmisült, a harmadik pedig a gyári múzeumban éli öreg napjait (és ahogy az alábbi videó is mutatja, teljesen más arányok jellemzik), hirtelen megváltozik a leányzó fekvése.

Az 1967-es gyártású Thomassima az amerikai származású, Modenába rendkívül kalandos úton elkerült Tom Meade munkája (a galériában az egyik fotón ő látható a Commendatore, azaz Enzo Ferrari oldalán). A kompromisszumokat nem ismerő autót a 250 GTO 12-hengeres blokkja hajtotta, dizájnját a 330 P4 versenyautó ihlette, és ahogy az alábbi kép is mutatja, koncepciója messze állt a gran turismo fogalmától (értsd: iszonyú kényelmetlennek tűnik.)

Az eladásra kínált példányt jelenlegi tulajdonosa hét év megfeszített munkájával teljes körűen, korhűen felújította. A 9 millió dolláros ár ehhez képest tényleg nem is tűnik meredeknek, de van ennél jobb hír is: az eladó hajlandó megfontolni a villámárnál alacsonyabb ajánlatokat is.

Kommentek

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.