GT-R és Leaf – a Nissan két, emblematikus típusa. Utóbbi épp a közelmúltban újult meg, és kapott hosszabb hatótávolságú akkumulátorokat, előbbi pedig születése óta különleges helyet foglal el az autókért észérvek nélkül rajongó emberek szívében.

Elképzelni sem lehetne két eltérőbb karakterű autót, mint ezek ketten, a közeljövőben mégis elképzelhető, hogy lesz közös témája a Leaf- és GT-R-tulajdonosoknak: a Top Gearnek adott interjújában a Nissan európai villanyautó-programjának igazgatója elmondta, személy szerint támogatná a sportkupé villamosítását.

Hozzátette persze, hogy ez ma még nem megoldható, ám a jövőben nem lesz műszaki akadálya egy helyi emissziótól mentes szupersportkocsi megépítésének.

A kulcsszó a technikai: a belsőégésű motorhoz és a hagyományos, mechanikus hajtáshoz már csak érzelmi okokból is sokan ragaszkodnának. Ugyanakkor a Tesla megmutatta, hogy villanymotorokkal igenis felpörgethető az ember adrenalin-termelése.
A Nissan korábban már eljátszott az elektromos sportautó gondolatával: ott volt a Leaf Nismo tanulmány, és persze a keskeny orrú ZEOD RC versenyautóban is villanymotorok dolgoznak.

A GT-R villamosítása már csak azért sem volna teljesen váratlan lépés, mert a következő generáció előfutárának tekintett Nissan Concept 2020 Vision Gran Turismo (képeinken) maga is hibrid volt: V6-os ikerturbó motorjához nem egy, nem kettő, hanem három villanymotor társult. Egy a belsőégésű hajtásláncba épülve hátul hajtott, míg a maradék kettő elöl kerekenként biztosított differenciált hajtást, ezzel is javítva a kanyarképességeket.