Villanyautó lesz a Nissan GT-R utódja?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.17. 09.00

Házon belüli információk szerint erős a kísértés a Nissannál, hogy elektromos hajtást adjanak a következő generációs Nissan GT-R szupersportkocsinak.

GT-R és Leaf – a Nissan két, emblematikus típusa. Utóbbi épp a közelmúltban újult meg, és kapott hosszabb hatótávolságú akkumulátorokat, előbbi pedig születése óta különleges helyet foglal el az autókért észérvek nélkül rajongó emberek szívében.

Elképzelni sem lehetne két eltérőbb karakterű autót, mint ezek ketten, a közeljövőben mégis elképzelhető, hogy lesz közös témája a Leaf- és GT-R-tulajdonosoknak: a Top Gearnek adott interjújában a Nissan európai villanyautó-programjának igazgatója elmondta, személy szerint támogatná a sportkupé villamosítását.

Hozzátette persze, hogy ez ma még nem megoldható, ám a jövőben nem lesz műszaki akadálya egy helyi emissziótól mentes szupersportkocsi megépítésének.

A kulcsszó a technikai: a belsőégésű motorhoz és a hagyományos, mechanikus hajtáshoz már csak érzelmi okokból is sokan ragaszkodnának. Ugyanakkor a Tesla megmutatta, hogy villanymotorokkal igenis felpörgethető az ember adrenalin-termelése.
A Nissan korábban már eljátszott az elektromos sportautó gondolatával: ott volt a Leaf Nismo tanulmány, és persze a keskeny orrú ZEOD RC versenyautóban is villanymotorok dolgoznak.

A GT-R villamosítása már csak azért sem volna teljesen váratlan lépés, mert a következő generáció előfutárának tekintett Nissan Concept 2020 Vision Gran Turismo (képeinken) maga is hibrid volt: V6-os ikerturbó motorjához nem egy, nem kettő, hanem három villanymotor társult. Egy a belsőégésű hajtásláncba épülve hátul hajtott, míg a maradék kettő elöl kerekenként biztosított differenciált hajtást, ezzel is javítva a kanyarképességeket.

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.