Idén 40 éves a VW Polo, amit látványos és potens szettel ünnepel az ABT tuningműhely.

Szénszálas áramvonalidomok, elöl 25, hátul 30 mm-es ültetés, 18 colos keréktárcsák 215/35 R18 abroncsokkal, középre húzott, dupla krómkipufogó, karbon hatású matricák, világító küszöbbetét – mindez leírva soknak hangzik, de a valóságban a VW Polo GTI ABT-átirata kifejezetten kellemes, visszafogott jószág.
 

Egészen addig legalábbis, amíg be nem indítjuk az 1,8 literes turbómotort: a gyári állapotában 192 lóerős négyhengeres az ABT-kúra után 230 lóerőre képes, a legnagyobb forgatónyomaték 320 helyett 360 Nm.

Ha tetszik az optika, de nem futja/nincs igény a GTI-re, az 1,2 literes motorral is megvásárolható a dögösített Polo: a teljesítmény ekkor 110-ről 140 LE-re nő, az eredeti 175 Nm-ből 220 lesz.