Opel Astra 30 millióért

Opel Astra TCR

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.15. 14.00

Túraautó-versenyekre fejlesztette ki új, költséghatékony versenyautóját az Opel. A 300 lóerős Astra TCR rövid és hosszú távú futamokra egyaránt beállítható.

Az első ügyfelek már februárban megkaphatják új versenyautójukat, ígéri az Opel versenyrészlege, amely a mai napon mutatta be a nyár derekán már megszellőztetett Astra TCR (Touring Car Racing) prototípusát.

A sorozatgyártású modellen alapuló versenyautó kétliteres turbómotorja 330 lóerővel és 420 Nm nyomatékkal támogatja a pilóta ambícióit, a modell minimális tömege a kiírások értelmében 1,2 tonna. Értelemszerűen az első kerekek a hajtottak, ide versenykuplungon és hatfokozatú szekvenciális váltón át jut el a hajtóerő.

Az elöl 378, hátul 265 mm-es féktárcsákat nyomorgató féknyergek között a pilóta döntése alapján oszlik meg a fékerő, ugyanúgy, ahogy a futómű is minden irányban állítható.

Aerodinamikailag rögtön feltűnik a gigantikus hátsó szárny és az első légterelő; ezek paramétereit a versenyszabályzat határozta meg. A fejlesztők egyébként a költséghatékonyság jegyében előre gondolkoztak, és beépítettek néhány olyan dolgot – pl. 100 literes biztonsági üzemanyagtartályt, amelyet csak 2017-től fog megkövetelni az FIA. Ez, valamint a hosszú és rövid távú futamok között könnyedén módosítható beállítások jelentős költségmegtakarítást jelentenek a csapatoknak.

A TCR széria három szinten operál: nemzeti, kontinentális és globális bajnokságok épülnek egymásra, és mindenhol ugyanazokkal az autókkal versenyeznek, ismét csak rengeteg pénzt és energiát takarítva meg az istállóknak.

Az Astra TCR végleges behangolását október végére ígéri az Opel, és az első néhány darabot már februárban átvehetik az ügyfelek, nettó 95 ezer euró, azaz 30 millió forint ellenében.

Kommentek

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley-másolatért?

A Bentley Continental GT-replika Ford Mustang-alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.