Az első ügyfelek már februárban megkaphatják új versenyautójukat, ígéri az Opel versenyrészlege, amely a mai napon mutatta be a nyár derekán már megszellőztetett Astra TCR (Touring Car Racing) prototípusát.

A sorozatgyártású modellen alapuló versenyautó kétliteres turbómotorja 330 lóerővel és 420 Nm nyomatékkal támogatja a pilóta ambícióit, a modell minimális tömege a kiírások értelmében 1,2 tonna. Értelemszerűen az első kerekek a hajtottak, ide versenykuplungon és hatfokozatú szekvenciális váltón át jut el a hajtóerő.

Az elöl 378, hátul 265 mm-es féktárcsákat nyomorgató féknyergek között a pilóta döntése alapján oszlik meg a fékerő, ugyanúgy, ahogy a futómű is minden irányban állítható.

Aerodinamikailag rögtön feltűnik a gigantikus hátsó szárny és az első légterelő; ezek paramétereit a versenyszabályzat határozta meg. A fejlesztők egyébként a költséghatékonyság jegyében előre gondolkoztak, és beépítettek néhány olyan dolgot – pl. 100 literes biztonsági üzemanyagtartályt, amelyet csak 2017-től fog megkövetelni az FIA. Ez, valamint a hosszú és rövid távú futamok között könnyedén módosítható beállítások jelentős költségmegtakarítást jelentenek a csapatoknak.

A TCR széria három szinten operál: nemzeti, kontinentális és globális bajnokságok épülnek egymásra, és mindenhol ugyanazokkal az autókkal versenyeznek, ismét csak rengeteg pénzt és energiát takarítva meg az istállóknak.

Az Astra TCR végleges behangolását október végére ígéri az Opel, és az első néhány darabot már februárban átvehetik az ügyfelek, nettó 95 ezer euró, azaz 30 millió forint ellenében.