Mégis tömegtermék lesz a Ferrari

30%-kal növelik a gyártást

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.15. 16.00

Korábbi ígéreteivel ellentétben jelentős darabszámnövelésre készül a Ferrari. A lépés indokoltnak és tarthatónak tűnik, mégis veszélyes.

Hosszasan értekeztünk annak idején a Fiat Chrysler Automobiles azon szándékáról, hogy a darabszámokat tudatosan alacsonyan tartva igyekeznek megnövelni a Ferrari típusainak, és ezen keresztül a márkának az értékét.

A legújabb hírek szerint azonban vége a szűk esztendőknek: úgy tűnik, a következő négy éven belül a jelenlegi 7000 darabról 9000-re szeretnék emelni a gyártási kapacitást.

Ennek a döntésnek minden bizonnyal köze van ahhoz a tényhez, hogy a napokban hosszas előkészítés után bevezetik a New York-i tőzsdére a Ferrarit (NYSE: RACE). Az érdeklődés frenetikus, ami jó, hiszen az FCA jelentős összegeket szeretne beszedni az ügyletből.
A Ferrari részvényeit darabonként 48-52 dollárért kezdik értékesíteni jövő szerdán (10/21), a 17,2 millió darab részvény akár 860 millió dollárt hozhat. A Ferrari értékét 9,8 milliárd dollárra taksálják a tőzsdén, ami 33-szor magasabb, mint a cég tavalyi összbevétele. Elemzők szerint ez irreálisan magas, viszont a Ferrari nem autógyártóként, hanem luxuscikkeket előállító manufaktúraként tekint magára.

Kérdés, hogy ennek az iránynak jót tesz-e a termelés tervezett, 30 százalékos emelése, hiszen a fogyasztási cikkek legfelső régiójában az exkluzivitás sokkal nagyobb érték, mint az elérhetőség. Nem véletlen, hogy az egykori cégvezér Luca di Montezemolo által szorgalmazott, tudatos önmegtartóztatás rendkívül jövedelmezőnek bizonyult, tavaly a Ferrari kevesebb autót adott el, de jelentősen nagyobb bevételre tett szert, mint egy évvel korábban. Amikor Montezemolót elbocsátotta, Sergio Marchionne, az FCA egyre inkább teljhatalmú ura ígéretet tett arra, hogy nem növeli a darabszámokat.

A Ferrari a következő három évben három új modell bevezetését tervezi, ráadásul állítólag egy új, moduláris alumínium térvázon dolgoznak, amely gyorsabbá és gazdaságosabbá tenné a további fejlesztéseket.

Kommentek

Opel, ami jobban kéne, mint egy BMW

Olyan Opelt vezettünk, amely annyira a vágy tárgya volt egykoron, hogy még egy dalba is befoglalták a nevét.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

F1: Lassan kiszorítják Bernie Ecclestone-t

A Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a Forma-1 eladására, az amerikai Liberty Media egy újabb lépéssel közelebb került a teljhatalomhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.