Hosszasan értekeztünk annak idején a Fiat Chrysler Automobiles azon szándékáról, hogy a darabszámokat tudatosan alacsonyan tartva igyekeznek megnövelni a Ferrari típusainak, és ezen keresztül a márkának az értékét.

A legújabb hírek szerint azonban vége a szűk esztendőknek: úgy tűnik, a következő négy éven belül a jelenlegi 7000 darabról 9000-re szeretnék emelni a gyártási kapacitást.

Ennek a döntésnek minden bizonnyal köze van ahhoz a tényhez, hogy a napokban hosszas előkészítés után bevezetik a New York-i tőzsdére a Ferrarit (NYSE: RACE). Az érdeklődés frenetikus, ami jó, hiszen az FCA jelentős összegeket szeretne beszedni az ügyletből.
A Ferrari részvényeit darabonként 48-52 dollárért kezdik értékesíteni jövő szerdán (10/21), a 17,2 millió darab részvény akár 860 millió dollárt hozhat. A Ferrari értékét 9,8 milliárd dollárra taksálják a tőzsdén, ami 33-szor magasabb, mint a cég tavalyi összbevétele. Elemzők szerint ez irreálisan magas, viszont a Ferrari nem autógyártóként, hanem luxuscikkeket előállító manufaktúraként tekint magára.

Kérdés, hogy ennek az iránynak jót tesz-e a termelés tervezett, 30 százalékos emelése, hiszen a fogyasztási cikkek legfelső régiójában az exkluzivitás sokkal nagyobb érték, mint az elérhetőség. Nem véletlen, hogy az egykori cégvezér Luca di Montezemolo által szorgalmazott, tudatos önmegtartóztatás rendkívül jövedelmezőnek bizonyult, tavaly a Ferrari kevesebb autót adott el, de jelentősen nagyobb bevételre tett szert, mint egy évvel korábban. Amikor Montezemolót elbocsátotta, Sergio Marchionne, az FCA egyre inkább teljhatalmú ura ígéretet tett arra, hogy nem növeli a darabszámokat.

A Ferrari a következő három évben három új modell bevezetését tervezi, ráadásul állítólag egy új, moduláris alumínium térvázon dolgoznak, amely gyorsabbá és gazdaságosabbá tenné a további fejlesztéseket.