Megtévesztő a márkanév, hiszen az Emirai 3 xDAS voltaképpen nem a Mitsubishi, legalábbis nem a Mitsubishi Motors munkája: az ék alakú, minimalista sportautót a Mitsubishi Electric Corporation állította kerékre. Így már érthető, hogy az autó hajtásláncáról semmit nem tudunk, ellenben a fedélzeten dolgozó érzékelők és egyéb elektronikai rendszerek tucatjairól annál többet.

A fedélzeti kijelző nem egyszerű monitor például, hanem különleges ragasztásos technológiával egymás mellé rendezett panelek, amelyek a minimális hézagok miatt egybefüggő felületnek tűnnek. A tükröződésmentes kijelzők tartalma egyénileg variálható, mégpedig egy felhő alapú adatbázisból, amellyel szinkronizálható is a rendszer.

Nemcsak a kormány mögött, de a szélvédő alatt is van egy kijelző: a head-up rendszer különlegessége a háromdimenziós megjelenítés. Az információk mintha az autó előtt 10 méterrel lebegnének a térben, ráadásul a rendszer kamera segítségével érzékeli, ha a vezető tartósan elfordítja a fejét vagy csak másfelé néz (pl. elnyújtott íven haladva, mondjuk autópályára történő felhajtás során), és módosítja a kivetítés helyét.

A leggyakoribb fedélzeti utasítások – a klímarendszer hőmérsékletének beállítása, a hangerő módosítása – kézmozdulatokkal vezérelhetők, a visszajelzéseket pedig egy hordható rezgő interfész közvetíti a sofőrnek, így tényleg nem kell elvennie a tekintetét az útról.

Az eddigiekből következik, hogy az autó tudja, hogy épp mit csinál a vezetője, de ennél is alaposabb diagnosztikáról van szó: kamera és szívmonitor segítségével azonosítja a sofőr pillanatnyi állapotát, és magatartása alapján megelőző beavatkozásokat képes végrehajtani.
A navigációs rendszer előre elemzi a közeledő forgalmi helyzeteket: ha például rosszul belátható kereszteződéshez közeledünk, automatikusan aktiválja a betekintő kamerákat. Aztán mindezt megjegyzi, és legközelebb még gyorsabban alkalmazza a beállításokat, a baleseti gócpontról pedig emlékeztetőt küld egy felhőalapú adatbázisba.

A múlt és a jelen között a vezető viselkedésének tekintetében is képes párhuzamot vonni a rendszer, és ha az azonos helyzetben mutatott eltérésekből arra következtet, hogy elfáradt a sofőr, pihenőt javasol neki.

Mindettől függetlenül az autó egyébként képes a háztartási berendezés távvezérlésére is – gyanítjuk, hogy ez utóbbi már valóság, vagy legalábbis széria közeli fejlesztés lehet a japán piacon, és azért vették fel a Mitsubishi Emirai palettájára, hogy valami kézzel foghatónak is örüljenek a Tokiói Autószalon látogatói.