Még egy év, és kipusztul a Viper

2017-ben utoljára vedlik a mérges hüllő

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.14. 15.00

A gyártó és a szakszervezetek közötti megállapodás értelmében két éven belül eltűnik az FCA ikonikus sportautója, írja a cégcsoport bennfentes hírportálja.

Bezárják azt az üzemet, amely a kezdetektől a Dodge Viper fészkéül szolgált, és a jelek szerint sehová nem költözik át a hatalmas sportautó manufakturális gyártósora, derült ki az Allpar.com jelentéséből.

A detroiti Conner Avenue-n lévő üzemben a cégcsoport kisszériás, különleges járművei készültek immár csaknem 20 éve: 1996-ban indult be itt a Viper gyártása, majd egy évvel később a szomorúan rövid életű Chrysler (később Plymouth) Prowler is itt látta meg a napvilágot.

A Dodge Viper SRT10 és annak 600 lóerős, V10-es motorja kézi erővel készül az üzemben; a többi alkotóelemet máshonnan szállították ide.

A gyárba csak a legkiválóbb munkásokat vették fel, azok is több hónapos extra kiképzést kaptak az itt folyó munkára. Az üzemben nem a hagyományos módon folyik a gyártás: a 200 méteres összeszerelő soron 26 ponton áll meg a szalag, akár háromnegyed órára, amíg elvégzik az aktuális feladatot. Amit azonban megcsináltak, az meg van csinálva, a későbbi korrekciók elhagyhatók.

A legszebb a történetben, hogy a Vipernek, amely technológiai kísérleti járműként kezdte pályafutását, már rég meg ki volna halnia: alkotói soha nem gondolták, hogy a félelmetes szörny két évtizeden át tartja izgalomban az autós világot.

Kommentek

  • Guevara

    Kár érte, de a Viper legenda lett, még ha nem is olyan hosszú életű, mint a Corvette vagy a Mustang.

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.