BMW M2 – Ez lesz az igazi?

Kézi váltó, rövid tengelytáv

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.14. 08.00

Az M3 eredeti koncepciójának méltó örököse lehet a márka frissen bemutatott, kisebb sportmodellje, bár sokaknak még ő is túlszabályozott lehet.

Azok, akik szerint az M3 (illetve most már M4) rég túlnőtt eredeti énjén, és túlzott cizelláltsága miatt elveszítette eredendő nyersségét, most talán fellélegezhetnek: az M2 megjelenésével ismét esélyt kaptak arra, hogy nem számítógép-vezérelt, ösztönszinten létező BMW sportkupéra tegyenek szert. Aztán majd kiderül.

Az összehasonlítás elkerülhetetlen, és a papírforma nem kedvez az M2-nek, csaknem azonos tömeg mellett jóval gyengébb, ha nem is sokkal lomhább az M4-nél. De hisz ez mindig is nyilvánvaló volt, az M2 nem törhet a nagy testvér babérjaira. Így volt ez a Porsche Cayman és a 911 relációjában is (az már más kérdés, hogy hogyan alakult a két modell egymáshoz, illetve a vásárlókhoz való viszonya). Erről azonban döntsön majd egy közvetlen összehasonlítás, most nézzük a száraz tényeket.

A BMW M2 a külcsín terén nem fogta vissza magát, 19 colos kerekek, hatalmas első légbeömlők, ikerkipufogók, festett féknyergek hirdetik presztízsét. A belteret Alcantara és karbonpanelek uralják, az ülések, a váltókar és a kormány az M Sport katalógusából valók. Ha már belefogtunk az anyagfétis imádatába, a felfüggesztés teljes egészében alumíniumból van, egyes komponenseket kovácsoltak.

A háromliteres, soros hathengeres motort jelen kiadásában a leömlőbe integrált, gyorsan felmelegedő, kettős megfúvású turbó lélegezteti, kenéséről külön szivattyúval szerelt, módosított olajozás gondoskodik. 2015-öt írunk, így még egy ilyen szélsőségesen sportos modell sem nélkülözheti a fékenergia-visszanyerést, a start-stop rendszert és a villanyszervót. A négy végcsöves kipufogórendszert minimális negatív nyomásra hangolták, hangját csappantyúrendszer váltogatja a társadalmilag korrekt és az élvezetes között.

Nagy különbség az M2 és az M4 között, hogy előbbi alaphelyzetben kézi váltóval kapható – alighanem ez, na meg a rövidebb tengelytáv a legfontosabb érv, ami a kisebb modell mellett szól. A pontos visszakapcsolást automatikus gázfröccs funkciós segíti, felváltásnál aktívan csökkenti a fordulatszámot a vezérlés, hogy ne rángasson a hajtáslánc. Opciós az M dupla kuplungos váltó, három üzemmóddal, rajtautomatikával.

A DCT váltónál a tengelykapcsolót szükség esetén automatikusan oldó vezérlés (SCC) előzi meg a túlkormányzottságot, és létezik burnout funkció is – mindez hiányzik a kézi váltós kivitelben, ami a nyers mechanikus örömök ígéretét hordozza, míg az M differenciálmű és a menetstabilizáló rendszer M dinamikus üzemmódja, ami kontrollált driftelést enged, elektronikusan ügyel az optimális adrenalinszintre.

Mit is mondtunk az imént 2015-ről? A BMW M2 fedélzeti infotainment rendszere alapból kínálja azt a lehetőséget, hogy a GoPro alkalmazással rögzített köröket, illetve a telemetriai adatokat megosszuk a Facebookon – hiszen mit ér a privát, zsigeri öröm, ha nem oszthatod meg azonnal a világgal?

Kommentek

  • Gsxr1000

    Arányai és formája igazi autós, azaz BMW és vezetni is olyan. Azon kívül minden mást vihetnek a többiek, mert nem számít.

  • keeperbk

    A 100-as sprintnél 1-2 tized másodpercet nem igazán lehet észrevenni. A lóerőkülönbséget meg ha nagyon akarja valaki, akkor a legkímélőbb tuninggal is szinte el lehet tüntetni. Lehet ez olyan jó sportautónak mint a 4-es, vagy tán még jobb is. Az más kérdés, hogy nekem a 4-es jobban tetszik.

  • cuebler

    na, ez már a szemnek és így a szívnek is döfi. az első bmw hosszú ideje, ami birtoklási vágyat is ébreszt, nemcsak “pofánvágásit” :)

Tarlós bedurvult, ez lett a bírsággkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

F1: Hamiltonék nem kérnek a csapatutasításokból

A Mercedes versenyzői azt mondják, nem s szeretnének a csapatutasításokról és a pilótasorrendről beszélni, persze ha úgy alakul, engedelmeskedni kell.

Százéves plug-in hibriddel ünnepel a Mitsubishi

Legelső autójának modern újraértelmezésével köszönti magát az idén száz esztendős Mitsubishi.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.