BMW M2 – Ez lesz az igazi?

Kézi váltó, rövid tengelytáv

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.14. 08.00

Az M3 eredeti koncepciójának méltó örököse lehet a márka frissen bemutatott, kisebb sportmodellje, bár sokaknak még ő is túlszabályozott lehet.

Azok, akik szerint az M3 (illetve most már M4) rég túlnőtt eredeti énjén, és túlzott cizelláltsága miatt elveszítette eredendő nyersségét, most talán fellélegezhetnek: az M2 megjelenésével ismét esélyt kaptak arra, hogy nem számítógép-vezérelt, ösztönszinten létező BMW sportkupéra tegyenek szert. Aztán majd kiderül.

Az összehasonlítás elkerülhetetlen, és a papírforma nem kedvez az M2-nek, csaknem azonos tömeg mellett jóval gyengébb, ha nem is sokkal lomhább az M4-nél. De hisz ez mindig is nyilvánvaló volt, az M2 nem törhet a nagy testvér babérjaira. Így volt ez a Porsche Cayman és a 911 relációjában is (az már más kérdés, hogy hogyan alakult a két modell egymáshoz, illetve a vásárlókhoz való viszonya). Erről azonban döntsön majd egy közvetlen összehasonlítás, most nézzük a száraz tényeket.

A BMW M2 a külcsín terén nem fogta vissza magát, 19 colos kerekek, hatalmas első légbeömlők, ikerkipufogók, festett féknyergek hirdetik presztízsét. A belteret Alcantara és karbonpanelek uralják, az ülések, a váltókar és a kormány az M Sport katalógusából valók. Ha már belefogtunk az anyagfétis imádatába, a felfüggesztés teljes egészében alumíniumból van, egyes komponenseket kovácsoltak.

A háromliteres, soros hathengeres motort jelen kiadásában a leömlőbe integrált, gyorsan felmelegedő, kettős megfúvású turbó lélegezteti, kenéséről külön szivattyúval szerelt, módosított olajozás gondoskodik. 2015-öt írunk, így még egy ilyen szélsőségesen sportos modell sem nélkülözheti a fékenergia-visszanyerést, a start-stop rendszert és a villanyszervót. A négy végcsöves kipufogórendszert minimális negatív nyomásra hangolták, hangját csappantyúrendszer váltogatja a társadalmilag korrekt és az élvezetes között.

Nagy különbség az M2 és az M4 között, hogy előbbi alaphelyzetben kézi váltóval kapható – alighanem ez, na meg a rövidebb tengelytáv a legfontosabb érv, ami a kisebb modell mellett szól. A pontos visszakapcsolást automatikus gázfröccs funkciós segíti, felváltásnál aktívan csökkenti a fordulatszámot a vezérlés, hogy ne rángasson a hajtáslánc. Opciós az M dupla kuplungos váltó, három üzemmóddal, rajtautomatikával.

A DCT váltónál a tengelykapcsolót szükség esetén automatikusan oldó vezérlés (SCC) előzi meg a túlkormányzottságot, és létezik burnout funkció is – mindez hiányzik a kézi váltós kivitelben, ami a nyers mechanikus örömök ígéretét hordozza, míg az M differenciálmű és a menetstabilizáló rendszer M dinamikus üzemmódja, ami kontrollált driftelést enged, elektronikusan ügyel az optimális adrenalinszintre.

Mit is mondtunk az imént 2015-ről? A BMW M2 fedélzeti infotainment rendszere alapból kínálja azt a lehetőséget, hogy a GoPro alkalmazással rögzített köröket, illetve a telemetriai adatokat megosszuk a Facebookon – hiszen mit ér a privát, zsigeri öröm, ha nem oszthatod meg azonnal a világgal?

Kommentek

  • Gsxr1000

    Arányai és formája igazi autós, azaz BMW és vezetni is olyan. Azon kívül minden mást vihetnek a többiek, mert nem számít.

  • keeperbk

    A 100-as sprintnél 1-2 tized másodpercet nem igazán lehet észrevenni. A lóerőkülönbséget meg ha nagyon akarja valaki, akkor a legkímélőbb tuninggal is szinte el lehet tüntetni. Lehet ez olyan jó sportautónak mint a 4-es, vagy tán még jobb is. Az más kérdés, hogy nekem a 4-es jobban tetszik.

  • cuebler

    na, ez már a szemnek és így a szívnek is döfi. az első bmw hosszú ideje, ami birtoklási vágyat is ébreszt, nemcsak “pofánvágásit” :)

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.