Kormányzott kerekeit hajtja a Ferrari brutális újdonsága!

Hátsókerék-kormányzás, LaFerrari-fékek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.13. 14.00

Tökéletesített aerodinamika, masszív erő, kisebb tömeg: a Ferrari F12tdf múltidéző elnevezése mögött komoly műszaki fejlesztés rejlik.

Tour de France: ma már csak kerékpár-versenyként ismerjük, ám egykor egy rendkívül nagy presztízsű túraautós megmérettetés is ezen a néven futott. A szériának a hatvanas években vége lett, a Ferrari azonban most visszahozta, legalábbis új gyári tuningmodelljének, az F12tdf-nek a nevében.

A korábban F12 Speciale néven várt modell a gyári 741 helyett büszke 780 lóerőt ad le, a motor 8900/percig elforog. A maximális forgatónyomaték 690-ről 705 Nm-re nőtt. Az autó két tizedmásodperccel hamarabb éri el a százas tempót (2,9 mp), végsebessége meghaladja a 340 km/órát.

Az F12tdf a La Ferrari fékeit kapta meg, amivel 200 km/óráról 121 méteren áll meg az autó, ami optimális körülmények között 30 méteres féktávot feltételez 100 km/óráról!

A sebességváltó áttételei 6 százalékkal rövidebbek, maga az egység 30 százalékkal fürgébben vált fel, lefelé 40 százalék a javulás.

Új fejlesztés az aktív hátsókerék-kormányzás, amely az egyéb menetdinamikai rendszerekkel összekötve igyekszik ellensúlyozni a túlkormányzottsági hajlamot.

A tömeget 110 kilogrammal csökkentették a tervezők, amihez nemcsak kazalnyi szénszálas panelt használtak fel, de alapvetően áttervezték a karosszéria burkolóelemeit. Ez egyben a kedvezőbb aerodinamika záloga is. Ehhez kapcsolódóan teljesen módosult az orrkialakítás (nem az előnyére, tegyük hozzá), a hátsó szárny 6 centivel hosszabb, hárommal magasabb, a hátsó szélvédő meredekebb. Ez azt jelenti, hogy 200 km/óránál az eddigi 123 helyett 230 kg leszorítóerő nyomja az aszfaltra a hátsó tengelyt. A hátsó diffúzor aktív.

Az F12tdf-ből pontosan 799 darabot készít a gyár, nem többet, nem kevesebbet. Árakat még nem közölt a gyár, de a 10 százalékos emelés több mint jutányos volna, így várhatóan bőven 100 millió Ft fölött kezdődik a móka.

Kommentek

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

Rosberg: Bottas nagyszerű megoldás

A visszavonult világbajnok Nico Rosberg szerint a Mercedes jól választott utódot Valtteri Bottas személyében, azonban nem lesz könnyű dolga a finnek.

Használt autók 1,5 millió forint körül

Kétmillió forint alatt erős a kereslet a használt autók iránt. Mi ebben a kategóriában, de inkább 1,5 millió Ft körüli áron ajánlunk használt autókat.

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.