Tour de France: ma már csak kerékpár-versenyként ismerjük, ám egykor egy rendkívül nagy presztízsű túraautós megmérettetés is ezen a néven futott. A szériának a hatvanas években vége lett, a Ferrari azonban most visszahozta, legalábbis új gyári tuningmodelljének, az F12tdf-nek a nevében.

A korábban F12 Speciale néven várt modell a gyári 741 helyett büszke 780 lóerőt ad le, a motor 8900/percig elforog. A maximális forgatónyomaték 690-ről 705 Nm-re nőtt. Az autó két tizedmásodperccel hamarabb éri el a százas tempót (2,9 mp), végsebessége meghaladja a 340 km/órát.

Az F12tdf a La Ferrari fékeit kapta meg, amivel 200 km/óráról 121 méteren áll meg az autó, ami optimális körülmények között 30 méteres féktávot feltételez 100 km/óráról!

A sebességváltó áttételei 6 százalékkal rövidebbek, maga az egység 30 százalékkal fürgébben vált fel, lefelé 40 százalék a javulás.

Új fejlesztés az aktív hátsókerék-kormányzás, amely az egyéb menetdinamikai rendszerekkel összekötve igyekszik ellensúlyozni a túlkormányzottsági hajlamot.

A tömeget 110 kilogrammal csökkentették a tervezők, amihez nemcsak kazalnyi szénszálas panelt használtak fel, de alapvetően áttervezték a karosszéria burkolóelemeit. Ez egyben a kedvezőbb aerodinamika záloga is. Ehhez kapcsolódóan teljesen módosult az orrkialakítás (nem az előnyére, tegyük hozzá), a hátsó szárny 6 centivel hosszabb, hárommal magasabb, a hátsó szélvédő meredekebb. Ez azt jelenti, hogy 200 km/óránál az eddigi 123 helyett 230 kg leszorítóerő nyomja az aszfaltra a hátsó tengelyt. A hátsó diffúzor aktív.

Az F12tdf-ből pontosan 799 darabot készít a gyár, nem többet, nem kevesebbet. Árakat még nem közölt a gyár, de a 10 százalékos emelés több mint jutányos volna, így várhatóan bőven 100 millió Ft fölött kezdődik a móka.