Két tuningolt Porsche SUV, melyiket kérnéd?

Zajra hangolt Macan, Ferrari-ízű Cayenne

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.13. 16.00

A Hamann és a Lumma nagyjából egyszerre mutatta be Porsche szabadidőjárművekhez szánt tuningkészletét. Együtt nézzük át őket.

Lumma CLR 558 GT-R

Ha egy cégnek van mersze értelmezhetetlen, megjegyezhetetlen és semmitmondó nevet adni termékének, akkor nagyon bíznak a sikerben. Persze a Lumma Design nem is nyeretlen kétéves, akinek biztosra kell mennie minden alkotásával, és bizony: a Porsche Cayenne-hez készült átalakító kitt nem fogja mindenkinek elnyerni a tetszését.

Motortuningról nem tudunk, sőt, arról sem esett szó, hogy mely hajtásláncvariánsokhoz társítható a csomag. Az viszont biztos, hogy a hatalmasra tépett orr, a bordázott küszöbtoldat és a kerékívek 4 centis toldása (valahova tenni kell a 22 colos kerekeket) nem teszi barátságosabbá az autó megjelenését.

A csomag legdurvább, egyben leginkább megosztó eleme a kipufogó: a Lumma a Ferrari 458 stílusában, három darab középre rendezett csövön át vezeti ki az égéstermékeket a külvilágba. Szerintünk gagyi, de ha neked tetszik, azt is elfogadjuk.

Hamann Macan S Diesel

Nincs fantázianév, csak radikális megjelenés és extra izom. Az eredetileg 258 lóerős, háromliteres motor teljesítményét 310 lóerőre emelte a német műhely, a nyomaték 580 helyett 680 Nm. Ennél is többet tesz a megfelelő életérzésért a Hamann: aktív szelepet épített be 9 centis végcsövekbe torkolló, egyedi kipufogórendszerbe, így gombnyomásra V8-asként hörög a hathengeres dízel.

Ez azonban csak a kezdet: a három lépcsőben állítható rendszer okostelefonról vezérelhető, rendelkezik virtuális gázfröccs üzemmel, továbbá ha szeretnénk, egy egyszerű paranccsal rajtautomatikát is szimulálhatunk (mármint motorhangban), anélkül, hogy feleslegesen terhelnénk a légkört és a hajtásláncot.

Emellett szinte már említésre sem méltó a kötelező optikai kitt. Nem is beszélünk róla.

Szavazás

Melyiket választanád, a Hamann fekete lovagját, vagy a Lumma fehér hercegét?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Iceman.

    Kedves Cikkíró!

    A Porsche 911 összes alapmodellje elérte vagy meghaladta az 130cm magasságot. A szavazós kérdéssel nagyjából a valaha eladott 911-esek háromnegyedét kizárja… :)

  • apaarpi

    Kedves Iceman!

    A jelenlegi 911-es modelljei 128,8 és 129,8 cm között vannak, tehát egyik sem éri el, hasonlóan pl. a Cayman és a Boxster is 130 alatt. Valóban voltak olyan sorozatok korábban, ahol némely modell elérte a 130,5, ill. 131 centit, de így, hogy “összes alapmodellje”, messze nem igaz.
    Ha javítod a cikkírót, legalább te legyél pontos.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidőautó

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.