VW-botrány: várniuk kell a magyar autósoknak

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.10.12. 11.45

Egyelőre várniuk kell a dízelbotrányban érintett autómárkák tulajdonosainak, még nem tudni, milyen következményei lehetnek az ügynek.

Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke szerint ezt a választ kapták azok az autótulajdonosok is, akik személyesen keresték meg az érintett magyarországi forgalmazókat. Egyelőre nem lehet tudni, hogy valamilyen kártérítés jár-e majd a tulajdonosoknak.
Kovács Kázmér szerint a nitrogén-oxid-kibocsátás mérésére alkalmas műszert Magyarországon a műszaki vizsgákon nem használnak. Hozzátette azt is, hogy az itthon nagy szériában forgalmazott autóknál nem a hazai közlekedési hatóság mérései alapján állítják ki a típusbizonyítványt.
A környezetre káros, ha a nitrogén-oxid-kibocsátás nagyobb a megengedettnél, de hogy egy autótulajdonos számára ez jár-e kézzelfogható hátránnyal, azt még nem tudni – fogalmazott az ügyvéd. A lehetséges hátrányok között említette, hogy a gépkocsik környezetvédelmi besorolásának jelentősége lehet a dugódíjnál vagy a szmogriadónál.
A dízelbotrányban érintett autómárkák vevői számára már elérhetők az alvázszámkereső programok, de ezek segítségével csak annyi derül ki, hogy egy jármű érintett lehet-e.

Kommentek

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panasz tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley másolatért?

A Bentley Continental GT replika Ford Mustang alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

Egy dolog biztosan nem lesz idén a Forma-1-ben: címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.