Beszélnek a Michelin abroncsai

Okos gumiabroncsok

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.10.12. 16.00

A Michelin abroncsok megmondják, ha valami nem stimmel velük.

Gondolnák, hogy a teherautókkal kapcsolatos műszaki hibák egyharmada gumiproblémákra vezethető vissza? És hogy egy-egy ilyen kiesés és a vele járó kiszállás, műszaki mentés, illetve az időveszteség átlagosan 1000 eurójába kerül a fuvarozó cégnek? Az is megdöbbentő adat, hogy a gumiproblémák 90 százalékát a nem megfelelő abroncsnyomás okozza, illetve az is, hogy ha az előírtnál 10 százalékkal alacsonyabb az abroncsnyomás, az egyszázalékos fogyasztásnövekedést jelent?
A Michelinnek van elegáns megoldása a problémára egy mobilapplikáció képében. Az ingyenesen letölthető alkalmazás segít rendszerbe foglalni a gumiabroncsokkal kapcsolatos teendőket, a futott kilométerek, szükséges cserék, felújítások idejének adminisztrációjához.

TireLog

20 autónál kisebb flották abroncsmenedzseléséhez ajánlják – Európában a fuvarcégek 95 százaléka ilyen – és leginkább az idő- és papírigényes, nehezen szinkronizálható adatkezelést teszi át modern, digitális formába. Az aktuális abroncsadatok mellett ez arra is jó, hogy a cég statisztikát készítsen, milyen abronccsal hány kilométert lehet megtenni, ami a jövőbeli abroncsvásárlásoknál is sokat segíthet.

iCheck

Az iCheck egy PDA-szerű kézi készülékből és egy profilmélység-, valamint abroncsnyomásmérő készülékből áll. A kézi egységbe kell bepötyögni a teherautó adatait, a kilométeróra-állást, a vizsgált kerék azonosítóját, majd elvégezni a méréseket. Az adatok rögtön a felhőbe kerülnek, így az abroncsok állapotáról pontos, aktuális képet kaphat bárki, akinek ez fontos.

iManage

De ez még nem minden. Nagyobb, több autót kezelő flottáknak ennél jóval többre van szükségük, ők már a rendszeres abroncsellenőrzés átlagosan negyedórás folyamatának lerövidítésében is érdekeltek lehetnek. És hogy hogyan lehet mindezt gyorsabban megoldani? Beszélő abroncsokkal.
A gumikba akár a gyártásnál, akár később, apró, rádiófrekvenciás chipeket szerelnek be – RFID -, így a gumi a gyártósortól indulva egész élettartama alatt nyomon követhető. A borsszemnyi chipből a megfelelő eszközzel, fizikai kontaktus nélkül, másodpercek alatt kiolvasható az abroncsban uralkodó pillanatnyi légnyomás és hőmérséklet. Az adatok itt is a felhőben tárolódnak, az alacsony nyomású és kopott abroncsok hamar lebuknak. A rendszer segítségével jól tervezhetővé válik a kerékcserék, az újravágás, futózás ideje is, ami végső soron egy halom megtakarított pénzt jelenthet.
Egy 300 autóval dolgozó fuvarozó cég évente 17 ezer eurónyi üzemanyagot tud megspórolni az állandóan jó értéken tartott abroncsnyomással, 9000 eurót a jól megválasztott abroncscsereidővel – az abroncs minden egyes millimétere 15 ezer kilométert jelent és Európában jellemzően az előírásokban szereplő minimális profilmélység elérése előtt már jóval korábban lecserélik a gumikat – egymillió kilométerenként egy megspórolt műszaki hibán 30 ezer eurót, illetve 8 munkanapot a rövidebb idő alatt elvégezhető abroncsellenőrzéssel. Ez összesen 55 800 euró. Persze ez nincs ingyen, a 300 autóra évente 4680 euróba kerül az iCheck készlet. De rövid számolás után kiderül, hogy nagyon megéri az árát. 

Kommentek

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.