Beszélnek a Michelin abroncsai

Okos gumiabroncsok

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.10.12. 16.00

A Michelin abroncsok megmondják, ha valami nem stimmel velük.

Gondolnák, hogy a teherautókkal kapcsolatos műszaki hibák egyharmada gumiproblémákra vezethető vissza? És hogy egy-egy ilyen kiesés és a vele járó kiszállás, műszaki mentés, illetve az időveszteség átlagosan 1000 eurójába kerül a fuvarozó cégnek? Az is megdöbbentő adat, hogy a gumiproblémák 90 százalékát a nem megfelelő abroncsnyomás okozza, illetve az is, hogy ha az előírtnál 10 százalékkal alacsonyabb az abroncsnyomás, az egyszázalékos fogyasztásnövekedést jelent?
A Michelinnek van elegáns megoldása a problémára egy mobilapplikáció képében. Az ingyenesen letölthető alkalmazás segít rendszerbe foglalni a gumiabroncsokkal kapcsolatos teendőket, a futott kilométerek, szükséges cserék, felújítások idejének adminisztrációjához.

TireLog

20 autónál kisebb flották abroncsmenedzseléséhez ajánlják – Európában a fuvarcégek 95 százaléka ilyen – és leginkább az idő- és papírigényes, nehezen szinkronizálható adatkezelést teszi át modern, digitális formába. Az aktuális abroncsadatok mellett ez arra is jó, hogy a cég statisztikát készítsen, milyen abronccsal hány kilométert lehet megtenni, ami a jövőbeli abroncsvásárlásoknál is sokat segíthet.

iCheck

Az iCheck egy PDA-szerű kézi készülékből és egy profilmélység-, valamint abroncsnyomásmérő készülékből áll. A kézi egységbe kell bepötyögni a teherautó adatait, a kilométeróra-állást, a vizsgált kerék azonosítóját, majd elvégezni a méréseket. Az adatok rögtön a felhőbe kerülnek, így az abroncsok állapotáról pontos, aktuális képet kaphat bárki, akinek ez fontos.

iManage

De ez még nem minden. Nagyobb, több autót kezelő flottáknak ennél jóval többre van szükségük, ők már a rendszeres abroncsellenőrzés átlagosan negyedórás folyamatának lerövidítésében is érdekeltek lehetnek. És hogy hogyan lehet mindezt gyorsabban megoldani? Beszélő abroncsokkal.
A gumikba akár a gyártásnál, akár később, apró, rádiófrekvenciás chipeket szerelnek be – RFID -, így a gumi a gyártósortól indulva egész élettartama alatt nyomon követhető. A borsszemnyi chipből a megfelelő eszközzel, fizikai kontaktus nélkül, másodpercek alatt kiolvasható az abroncsban uralkodó pillanatnyi légnyomás és hőmérséklet. Az adatok itt is a felhőben tárolódnak, az alacsony nyomású és kopott abroncsok hamar lebuknak. A rendszer segítségével jól tervezhetővé válik a kerékcserék, az újravágás, futózás ideje is, ami végső soron egy halom megtakarított pénzt jelenthet.
Egy 300 autóval dolgozó fuvarozó cég évente 17 ezer eurónyi üzemanyagot tud megspórolni az állandóan jó értéken tartott abroncsnyomással, 9000 eurót a jól megválasztott abroncscsereidővel – az abroncs minden egyes millimétere 15 ezer kilométert jelent és Európában jellemzően az előírásokban szereplő minimális profilmélység elérése előtt már jóval korábban lecserélik a gumikat – egymillió kilométerenként egy megspórolt műszaki hibán 30 ezer eurót, illetve 8 munkanapot a rövidebb idő alatt elvégezhető abroncsellenőrzéssel. Ez összesen 55 800 euró. Persze ez nincs ingyen, a 300 autóra évente 4680 euróba kerül az iCheck készlet. De rövid számolás után kiderül, hogy nagyon megéri az árát. 

Kommentek

Emlékeznek még erre: Geráppááá!?

Régi, emlékezetes autós reklámok után kutatva bukkantunk erre a műre. Annak idején, ha egyszer a gondolataink közé fonta magát, már lehetetlen volt onnan kitörölni.

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

Hihetetlen, hogy úszta meg a balesetet ez a motoros

A becsapódás után az autóba kapaszkodott, majd felül a csomagtartóra a motoros.

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel az Alfa 4C-t ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

F1: 2020-tól annyi Silverstone-nak?

A silverstone-i pályát tulajdonló BRDC cáfolta, hogy 2019-ben utolsó alkalommal rendeznék meg a Brit Nagydíjat.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

Így néz ki egy csoportos autómentés Oroszországban

Az oroszok senkit nem hagynak az út szélén, ha kell kézi erővel húzzák ki a bajba jutott autóst.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.