Nyolcmilliárdot érő veterán autót törtek meg

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.11. 13.00

Mindössze öt darab készült abból az Aston Martin DBR1 versenyautóból, amelynek egyik példányát a múlt hétvégén alaposan megropogtatták egy veterán versenyen.

Egy nagy értékű veterán autócsodánál nehéz megállapítani, hol ér véget az autónak, mint műszaki relikviának, géptörténeti mérföldkőnek kijáró elismerés, és hol kezdődik a legendák mesevilága. Történetünk négykerekű főhősének mindkettőből kijutott bőven: egyrészt egyike volt annak a mindössze öt darab DBR1-esnek, amelyet az Aston Martin a Le Mans-i 24 órás versenyre, és egyéb hosszútávú futamokra tervezett.

Az 1956-ban tervezett DBR1-et eredetileg egy kisebb, 2,5 literes blokkal szerelték, később háromliteres motort kapott, 250 lóerővel. A szépséges versenyautó – ennek első kerekei mögött jelent meg legelőször az Aston Martinokat azóta is díszítő szellőzőnyílás – nem is volt sikertelen. Tizennyolc alkalommal állt rajthoz, ebből nyolcszor győzelmet aratott, köztük a legfontosabbat 1959-ben, Le Mans-ban.

A DBR1 legendájához legalább annyira hozzátartozik azoknak a pilótáknak a névsora, akik volánja mögött az elsőségért küzdöttek: többek között Carroll Shelby, Sir Stirling Moss, Jack Brabham, és Jim Clark is közvetlen közelről hallgatta a soros hathengeres üvöltését.

A DBR1 sikereinek David Brown becsvágya vetett véget: szerette volna a Forma 1-ben is letenni névjegyét, és ezért felhagyott a sportautó-versenyzéssel. Az istállót feloszlatták, az autókat privát versenyzőknek adták el.

Annak az autónak a volánját, amely a múlt hétvégi futamon egy Austin Healey és egy Jaguar között szendvicsbe fogva orrán és farán egyaránt csúnyán megsérült, állítólag egykor Sir Stirling Moss keze markolta (nyitóképünkön ő látható a volánnál); ha így van, az autó 1958-ban első lett a Nürburgringen, és egy évvel később, Carroll Shelby mögött második Le Mans-ban.

Nyilván ez a legenda is hozzájárul ahhoz, hogy a versenyautó sérülés előtti értékét 30 millió dollárra, azaz 8,2 milliárd forintra tették szakértők. A felújítás költségeiről és várható időtartamáról nincsenek hírek, de alighanem mindkettő kívül esik a józan ésszel felfogható tartományon.

Kommentek

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel az Alfa 4C-t ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

F1: 2020-tól annyi Silverstone-nak?

A silverstone-i pályát tulajdonló BRDC cáfolta, hogy 2019-ben utolsó alkalommal rendeznék meg a Brit Nagydíjat.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

Így néz ki egy csoportos autómentés Oroszországban

Az oroszok senkit nem hagynak az út szélén, ha kell kézi erővel húzzák ki a bajba jutott autóst.

Ilyen az, amikor nem múlik el nyomtalanul a gyerekkor

Gigantikusra nőtt, V8-assal hajtott játékszerrel ment vásárolni ez az amerikai bácsi

Luxusautó gyűjteménnyel együtt eladó ez a hatalmas villa

Hatalmas luxusvilla 250 millió dollárért keres új gazdát, benne medence és mozi mellett pazar autógyűjtemény is található.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.