Fizet a Volvo, ha autói balesetet okoznak

... de csak ha saját magukat vezették

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.11. 09.00

Az önjáró gépkocsik elterjedésének egyik legfontosabb akadálya annak a kérdése, hogy ki a felelős egy esetleges balesetben. A Volvo átvágta a gordiuszi csomót.

A svéd Volvo már évekkel ezelőtt meghirdette hihetetlennek hangzó célkitűzését, és a mai napig szigorúan tartja magát ehhez: 2020-ra szeretné elérni, hogy típusaiban senki ne szenvedhessen halálos balesetet.

Ennek az ambiciózus célnak szerves része az autonóm közlekedés megvalósítása, és ahogy a cég vezetői korábban elmondták: a rendszerek 99 százalékos üzemi megbízhatósága kevés ahhoz, hogy nyugodt szívvel rájuk bízhassuk az életünket.

Ha viszont egy rendszer 100 százalékig üzembiztos, akkor akár garanciát is vállalhatnak rá: alighanem ez a logikai gondolatsor vezetett el addig a bejelentésig, amelyet a Volvo elnök-vezérigazgatója egy zártkörű ülésen tett meg az USA-ban.

Ennek értelmében a Volvo a jövőben teljes anyagi és jogi felelősséget vállal minden olyan balesetért, amelyet autói okoznak, feltéve, hogy a járművet saját maga – azaz a Volvo által kifejlesztett és beépített, önálló döntéseket hozni képes autonóm rendszercsomag – vezeti.

Kérdés, hogy a biztosítási csalók milyen gyorsan lesznek képesek reagálni az új kihívásra.

Kommentek

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás az nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik a Mazda MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

Idén még nem parkoltak bunkóbb módon Budapesten

Egy diplomata-rendszámos Audit hanyagul a buszmegállóban hagyott gazdája. Mert miért ne? Úgysem vár senki a buszra.

Rosberg: Bottas nagyszerű megoldás

A visszavonult világbajnok Nico Rosberg szerint a Mercedes jól választott utódot Valtteri Bottas személyében, azonban nem lesz könnyű dolga a finnek.

Használt autók 1,5 millió forint körül

Kétmillió forint alatt erős a kereslet a használt autók iránt. Mi ebben a kategóriában, de inkább 1,5 millió Ft körüli áron ajánlunk használt autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.