Mindene szénből van a limitált McLarennek

McLaren 650S Can-Am

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.10. 09.00

Észak-amerikai sportsikereire emlékezve ötven darabos kisszériát épített a McLaren. A 650S Can-Am nem csak nevében egyedi.

A Canadian-American Challenge Cup, vagy ahogy jobban ismerjük, a Can-Am bajnokság egyidős a McLarennel, sőt: az 1966-ban alapított széria első öt évadát az akkor még zöldfülűnek számító csapat nyerte, pedig Bruce McLarennek a kor legkiválóbb pilótáival szemben kellett bizonyítania. A diadalmas M1B versenyautó szelleme (és teste) előtt tiszteleg az a 650S Can-Am limitált kiadás, amelyet mindössze ötven példányban kínálnak az ügyfeleknek.

Az alapkivitelű 650S Spider modellen alapuló Cam-Am modell könnyen felismerhető az eredeti versenyautót idéző, különleges piros fényezéséről, ami versenysávozással is ellátható (később ezüst és fekete színben is kapható lesz a kocsi.)

Ahogy annak idején a kor legmagasabb színvonalán álló technológiákat alkalmazták, most is extra finomságokat találunk a Can-Am modellen. Nem csak az utascella, illetve a központi vázszerkezet készült szénszálas kompozitból, hanem a kiemelhető tetőpanel is, de a motorborítás, a fékszárnyak, az első légterelő, a hátsó lökhárító középrésze, az ajtókon elhelyezett légterelő lapok, sőt, még a küszöbborítás is.

A kerekeket könnyűfém ötvözetből kovácsolták, és titán kerékcsavarokkal rögzítették; az elsőknél a leszorítóerőt fokozó, szénszálas légterelő lapokat helyeztek el. A karbon-kerámia fékrendszer alapáras.

A kipufogórendszer sem hétköznapi: a szénszálas keretből előbukkanó négy végcső múltidéző harsonázással értesíti a limitált széria érkezéséről a külvilágot, bár aligha képes ilyen hangorkánra:

Az utastérben szénszálas felületekkel, bőr-Alcantara üléskárpittal találkozunk, a vezetőülésen egyedi, sorszámozott plakettet helyeztek el.

Egyetlen dolog nem változott az autóban: a 650 lóerős, 678 Nm nyomatékú 3,8 V8 turbómotor, amelyet többször megválasztottak már kategóriája legkiválóbb erőforrásának. Az autó 3,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 329 km/óra.

A McLaren 650S Can-Am forgalmazása 2016 tavaszán veszi kezdetét. A modell vételára valamivel több, mint negyedmillió font, azaz kb. 107 millió Ft, nagyjából 17 millióval több, mint az alapját képező 650S Spider.

Kommentek

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

Kilencvenmilliót érhet a legrégibb Vespa

Elárverezik a Vespa robogó 1946-ban készült prototípusát. Magyarok is licitálhatnak rá.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.