Mindene szénből van a limitált McLarennek

McLaren 650S Can-Am

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.10. 09.00

Észak-amerikai sportsikereire emlékezve ötven darabos kisszériát épített a McLaren. A 650S Can-Am nem csak nevében egyedi.

A Canadian-American Challenge Cup, vagy ahogy jobban ismerjük, a Can-Am bajnokság egyidős a McLarennel, sőt: az 1966-ban alapított széria első öt évadát az akkor még zöldfülűnek számító csapat nyerte, pedig Bruce McLarennek a kor legkiválóbb pilótáival szemben kellett bizonyítania. A diadalmas M1B versenyautó szelleme (és teste) előtt tiszteleg az a 650S Can-Am limitált kiadás, amelyet mindössze ötven példányban kínálnak az ügyfeleknek.

Az alapkivitelű 650S Spider modellen alapuló Cam-Am modell könnyen felismerhető az eredeti versenyautót idéző, különleges piros fényezéséről, ami versenysávozással is ellátható (később ezüst és fekete színben is kapható lesz a kocsi.)

Ahogy annak idején a kor legmagasabb színvonalán álló technológiákat alkalmazták, most is extra finomságokat találunk a Can-Am modellen. Nem csak az utascella, illetve a központi vázszerkezet készült szénszálas kompozitból, hanem a kiemelhető tetőpanel is, de a motorborítás, a fékszárnyak, az első légterelő, a hátsó lökhárító középrésze, az ajtókon elhelyezett légterelő lapok, sőt, még a küszöbborítás is.

A kerekeket könnyűfém ötvözetből kovácsolták, és titán kerékcsavarokkal rögzítették; az elsőknél a leszorítóerőt fokozó, szénszálas légterelő lapokat helyeztek el. A karbon-kerámia fékrendszer alapáras.

A kipufogórendszer sem hétköznapi: a szénszálas keretből előbukkanó négy végcső múltidéző harsonázással értesíti a limitált széria érkezéséről a külvilágot, bár aligha képes ilyen hangorkánra:

Az utastérben szénszálas felületekkel, bőr-Alcantara üléskárpittal találkozunk, a vezetőülésen egyedi, sorszámozott plakettet helyeztek el.

Egyetlen dolog nem változott az autóban: a 650 lóerős, 678 Nm nyomatékú 3,8 V8 turbómotor, amelyet többször megválasztottak már kategóriája legkiválóbb erőforrásának. Az autó 3,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 329 km/óra.

A McLaren 650S Can-Am forgalmazása 2016 tavaszán veszi kezdetét. A modell vételára valamivel több, mint negyedmillió font, azaz kb. 107 millió Ft, nagyjából 17 millióval több, mint az alapját képező 650S Spider.

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.