Sokkal több halott a magyar utakon

Szerző: Vezess.hu levél küldés  baleset-megelozes.eu levél küldés 
Dátum: 2015.10.09. 13.05

Idén szeptember végéig a személysérüléses közúti balesetek és a halálos áldozatok száma nőtt, az ittasan okozott balesetek száma csökkent az előző évhez képest.

A rendőrség által gyűjtött legfrissebb előzetes adatok a közúti közlekedésbiztonsági helyzet romlásáról számolnak be. Az első kilenc hónapban összesen 12 149 személysérüléses közúti baleset történt a hazai utakon, 3,12 százalékkal több, mint az elmúlt év első kilenc hónapjában.
A halálos kimenetelű balesetek terén 7,75, a súlyos sérüléssel járó baleseteknél 1,36, míg a könnyű sérüléseseknél 3,68 százalékos növekedés tapasztalható. Idén szeptember végéig 466 fő vesztette életét közúti balesetben (tavaly 426), vagyis a halálos áldozatok száma 40 fővel, 9,39 százalékkal nőtt. A súlyosan és könnyen sérült személyek számában ennél csekélyebb mértékű, 1,51, illetve 4,56 százalékos növekedés történt.
Az év eddig eltelt kilenc hónapjában 1115 személy okozott balesetet szeszesitaltól befolyásolt állapotban, ez 7,85 százalékkal kevesebb, mint amit az előző év azonos időszakában.
A közúti balesetek túlnyomó részét, 61 százalékát személygépkocsi-vezetők okozták, a tehergépkocsi-vezetők a balesetek 9, az autóbusz-vezetők pedig az összes baleset egy százalékának az okozásáért voltak felelősek. A kerékpárosok aránya 12 százalék volt.
Január és szeptember között összesen 6 gyermek (14. életévét be nem töltött személy) vesztette életét közúti balesetben, ez megegyezik a tavalyi adattal.

Kommentek

  • pqowieurzt

    legyen megint 4-500 a benzin, akkor majd lesz kevesebb baleset…

  • vaLacky

    Legyen akkor 10.000 egy liter, akkor senkit sem ér baleset…

  • subtotal

    Az üzemanyagfogyasztás növekedése magasabb a személyi sérüléses balesetek számánál. Azért csak javulnak az autók biztonsági szempontból, ha fogyasztási adataik nem is :).
    A rendőrség megelőző munkája pedig kábé nulla.

  • hova

    Nem kell a kifogások sorozata, csak emberhez méltó módon, szabályosan kellene autókázni. Az autók biztonsági szempontból prímán javulnak, de a “kerékfüstülős” cikkek mutatják / többek között / hogy az autó sokaknál 300 LE-től számít! Ez még nem lenne baj, de fejben is érni kell bizonyos dolgokhoz, ez pedig sokszor hiánycikk.

  • keeperbk

    Nos ebből is, (és még ezer más tényből) jól látszik, hogy a minimum hűtlen kezeléssel, sok milliárdért vásárolt traffipaxok és a rendőrség hisztérikus pénzbegyűjtése a világon semmit sem ér. Nem is érhet, mert a sérüléssel járó balesetek okai között, a traffipax által mérhető abszolút gyorshajtás, sem Magyarországon, sem máshol nem tényező. Még 1%-ot sem ér el, a gyorshajtással okozott sérülések aránya. A legnagyobb szégyen és a legfelháborítóbb aljasság, hogy ezt a kormány akkor is tudta, amikor a “haverok” cégétől megrendelték a többszörösen túlárazott, és egyébként semmire sem jó műszereket. De az ő szemük előtt csak két cél lebegett. 1. Az adónkból a cuccokat minél drágábban megvenni, mert ugye nagyobb összegből többet lehet sikkasztani. 2. A még véletlenül sem a baleseti gócok közelében felállított traffipaxokkal havonta a rezsicsökkentés 2-3-szorosát beszedni. És mi ezt szó nélkül hagyjuk hogy megtegyék. Jók vagyunk…

  • hova

    Kicsit morcos vagyok, amikor pénzről,benzinről, politikáról beszélünk a balesetek kapcsán. Indokolni, vagy megpróbálni indokolni lehet, de ma is azt mondom,hogy emberhez méltóan kellene vezetni a 200.000 ft-os és a 20.000.000 ft-s autókat is, piciknek, nagyoknak, szőkéknek és feketéknek is!Tévedés az a gondolat, hogy sok az autó, szerintem ha leállna 200 000 autó hirtelen, semmivel sem lenne jobb a helyzet, sőt!!

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley-másolatért?

A Bentley Continental GT-replika Ford Mustang-alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.