Sokkal több halott a magyar utakon

Szerző: Vezess.hu levél küldés  baleset-megelozes.eu levél küldés 
Dátum: 2015.10.09. 13.05

Idén szeptember végéig a személysérüléses közúti balesetek és a halálos áldozatok száma nőtt, az ittasan okozott balesetek száma csökkent az előző évhez képest.

A rendőrség által gyűjtött legfrissebb előzetes adatok a közúti közlekedésbiztonsági helyzet romlásáról számolnak be. Az első kilenc hónapban összesen 12 149 személysérüléses közúti baleset történt a hazai utakon, 3,12 százalékkal több, mint az elmúlt év első kilenc hónapjában.
A halálos kimenetelű balesetek terén 7,75, a súlyos sérüléssel járó baleseteknél 1,36, míg a könnyű sérüléseseknél 3,68 százalékos növekedés tapasztalható. Idén szeptember végéig 466 fő vesztette életét közúti balesetben (tavaly 426), vagyis a halálos áldozatok száma 40 fővel, 9,39 százalékkal nőtt. A súlyosan és könnyen sérült személyek számában ennél csekélyebb mértékű, 1,51, illetve 4,56 százalékos növekedés történt.
Az év eddig eltelt kilenc hónapjában 1115 személy okozott balesetet szeszesitaltól befolyásolt állapotban, ez 7,85 százalékkal kevesebb, mint amit az előző év azonos időszakában.
A közúti balesetek túlnyomó részét, 61 százalékát személygépkocsi-vezetők okozták, a tehergépkocsi-vezetők a balesetek 9, az autóbusz-vezetők pedig az összes baleset egy százalékának az okozásáért voltak felelősek. A kerékpárosok aránya 12 százalék volt.
Január és szeptember között összesen 6 gyermek (14. életévét be nem töltött személy) vesztette életét közúti balesetben, ez megegyezik a tavalyi adattal.

Kommentek

  • pqowieurzt

    legyen megint 4-500 a benzin, akkor majd lesz kevesebb baleset…

  • vaLacky

    Legyen akkor 10.000 egy liter, akkor senkit sem ér baleset…

  • subtotal

    Az üzemanyagfogyasztás növekedése magasabb a személyi sérüléses balesetek számánál. Azért csak javulnak az autók biztonsági szempontból, ha fogyasztási adataik nem is :).
    A rendőrség megelőző munkája pedig kábé nulla.

  • hova

    Nem kell a kifogások sorozata, csak emberhez méltó módon, szabályosan kellene autókázni. Az autók biztonsági szempontból prímán javulnak, de a “kerékfüstülős” cikkek mutatják / többek között / hogy az autó sokaknál 300 LE-től számít! Ez még nem lenne baj, de fejben is érni kell bizonyos dolgokhoz, ez pedig sokszor hiánycikk.

  • keeperbk

    Nos ebből is, (és még ezer más tényből) jól látszik, hogy a minimum hűtlen kezeléssel, sok milliárdért vásárolt traffipaxok és a rendőrség hisztérikus pénzbegyűjtése a világon semmit sem ér. Nem is érhet, mert a sérüléssel járó balesetek okai között, a traffipax által mérhető abszolút gyorshajtás, sem Magyarországon, sem máshol nem tényező. Még 1%-ot sem ér el, a gyorshajtással okozott sérülések aránya. A legnagyobb szégyen és a legfelháborítóbb aljasság, hogy ezt a kormány akkor is tudta, amikor a “haverok” cégétől megrendelték a többszörösen túlárazott, és egyébként semmire sem jó műszereket. De az ő szemük előtt csak két cél lebegett. 1. Az adónkból a cuccokat minél drágábban megvenni, mert ugye nagyobb összegből többet lehet sikkasztani. 2. A még véletlenül sem a baleseti gócok közelében felállított traffipaxokkal havonta a rezsicsökkentés 2-3-szorosát beszedni. És mi ezt szó nélkül hagyjuk hogy megtegyék. Jók vagyunk…

  • hova

    Kicsit morcos vagyok, amikor pénzről,benzinről, politikáról beszélünk a balesetek kapcsán. Indokolni, vagy megpróbálni indokolni lehet, de ma is azt mondom,hogy emberhez méltóan kellene vezetni a 200.000 ft-os és a 20.000.000 ft-s autókat is, piciknek, nagyoknak, szőkéknek és feketéknek is!Tévedés az a gondolat, hogy sok az autó, szerintem ha leállna 200 000 autó hirtelen, semmivel sem lenne jobb a helyzet, sőt!!

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel Alfa 4C-nket ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

F1: 2020-tól annyi Silverstone-nak?

A silverstone-i pályát tulajdonló BRDC cáfolta, hogy 2019-ben utolsó alkalommal rendeznék meg a Brit Nagydíjat.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

Így néz ki egy csoportos autómentés Oroszországban

Az oroszok senkit nem hagynak az út szélén, ha kell kézi erővel húzzák ki a bajba jutott autóst.

Ilyen az, amikor nem múlik el nyomtalanul a gyerekkor

Gigantikusra nőtt, V8-assal hajtott játékszerrel ment vásárolni ez az amerikai bácsi

Luxusautó gyűjteménnyel együtt eladó ez a hatalmas villa

Hatalmas luxusvilla 250 millió dollárért keres új gazdát, benne medence és mozi mellett pazar autógyűjtemény is található.

Vin Diesel máris lebuktatta a brutális Dodge-ot?

A pokolian erős Dodge Challenger csak áprilisban mutatkozik be hivatalosan, de a Halálos Iramban filmek forgatásán már előfordulhatnak álcázatlan példányok.

Érthetetlen dolog történik a magyar utak mellett

A hó alatt sem kanászodhat el a természet, töretlenül folyik a kaszálás az utak mentén.

Az utolsó simításokat végzik a Renault sportkupéján

Idén végre tényleg visszatér az Alpine sportmárka; a Renault középmotoros kalandja alumínium platformra épül.

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.