Három 700 lóerős szörny, neked melyik kellene?

Ford Mustang, Mercedes AMG GT, Lamborghini Huracán

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.09. 09.00

Rövid időn belül három darab, 700 lóerőre tuningolt fenevad is megjelent a piacon. Egy csokorba szedtük őket, így neked már csak választanod kell. Elvi síkon, persze.

Ford Mustang, Mercedes AMG GT, Lamborghini Huracán – ugye, hogy nagyon nem egy ligában játszanak? Pedig most mindháromból bemutattak egy-egy olyan egyedi példányt, amely 700 lóerős (vagy azt meghaladó) teljesítményre képes. Huracán, AMG GT vagy Mustang – te melyikkel csapatnál legszívesebben?

Ford Mustang Neiman Marcus 2015 Christmas Edition

A Neiman Marcus karácsonyi katalógus a legcsodálatosabb dolgok közé tartozik a világ karácsonyt ünneplő felén. A fa alá luxuscikkeket varázsoló kollekció visszatérő darabja egy-egy szigorúan limitált példányszámú, különleges autó.

Idén a Ford Mustangra esett a választás, annak is az 5,0 literes, V8-as kiadására. Bár a katalógus egy szerencsétlen nyomdahiba miatt összkerékhajtást ígért, erről szó sincs, az autó hátul hajt, nem is akárhogyan: a teljesítményt 700 lóerőre növelték a mérnökök, a nyomaték 815 Nm, ami a kézi váltó (!) mellett ijesztő élményeket ígér.

Az autó végsebessége 315 km/óra, álló helyzetből bőven 4,0 másodperc alatt gyorsul 100-ra.

A kompresszoros fenevad egyedi felfüggesztést, kis tömegű, kovácsolt alumínium felniket (20 colos méretben), egyedi, oldalt kivezetett kipufogót, Brembo fékeket, szénszálas tetőborítást (ja, nem mondtuk? A Marcus Neiman-féle Mustang kabrió!), versenyüléseket és számos egyéb finomságot kínál.

Mindez 95 ezer dollárba (26 millió Ft) fáj annak a 100 szerencsésnek, aki ráteheti a mancsát a különleges autóra. Az ár meredek, viszont van benne egy kétnapos vezetéstechnikai képzés, persze az USA-ban.


Posaidon Mercedes-AMG GT RS 700

Nyolc henger, feltöltés, 700 lóerő – elvileg az AMG GT szénné gyúrt kiadása pariban van a Mustanggal, de nem: az eredetileg 510 lovas kupé 3,2 másodperc alatt szökken százra, végsebessége pedig 349 km/óra.

Gyanítjuk, hogy az aerodinamika, a tömeg, meg persze az áttételezés egyaránt ludas a menetteljesítményben mutatkozó különbségben. Különösen, mivel a Posaidon nem húzta fel az egekig a maximális nyomatéki értéket: a 750 Nm a hétfokozatú duplakuplungos váltó maximális terhelhetősége, úgy gondolták, minek feszítsék a húrt – cserébe a teljes fordulatszám-tartományban élvezhetjük a nyomatéki csúcsot. Állat.

A tuning egyébként finom munka: saját turbófeltöltő, megnövelt intercooler, egyedi kipufogórendszer és módosított motorvezérlés gondoskodik az extra kraftról.

A Posaidon optikája visszafogott, helyette igazán hasznos extrákat választhat magának a vevő: az egyik a start-stop rendszer végleges kiiktatása, a másik a fedélzeti infotainment rendszerbe integrált traffipax-figyelő rendszer. Egyiket sem kell indokolni.


Lamborghini Huracan by RevoZport

A Lamborghini belépőmodellje indult a legmagasabbról a 700 lóerős bandában, ám a fejlesztés a 610 lóerős alapteljesítmény fényében is impozáns. Az 5,2 literes, V10-es szívómotor új szívórendszert, módosított vezérlést, és egy olyan, különleges nemesfém-ötvözetből készült kipufogórendszer kapott, amely jobb hatásfokon dolgozik, mint a titán rendszerek, és még azoknál is könnyebb – az egész csomag mindössze 7 (hét!) kilót nyom. Hetet.

Ez is hozzájárult az összesen 100 kilós tömegcsökkentéshez, amelynek oroszlánrészét azért a szénszálas elemek általános alkalmazása adta ki, A diffúzor beépített lapkákat kapott, amelyek gombnyomásra leereszkednek, extrém mértékű leszorítóerőt idézve elő.

A végsebességről, gyorsulásról és egyéb sarkalatos adatokról sajnos nem nyilatkozott a cég, viszont a csomag már rendelhető; a szállítási határidő két hét.

Három 700 lóerős szörny, neked melyik kellene? 1

Na, akkor melyik lesz?

Szavazás

Ha választhatnál, melyik 700 lóerős iszonyatra adnád a voksodat?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

F1: Vettel már úgy beszél, mint Räikkönen

Sebastian Vettel hamar kiesett a Bajnokok Tornája egyéni versenyében még szombaton.

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

F1: Verstappen nem akar a legfiatalabb bajnok lenni

Max Verstappent nem különösebben érdekli, hogy akár ő is lehet az F1 történetének legfiatalabb bajnoka, ez a rekord nem motiválja.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb, mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Töröljék el a kék zászlókat az F1-ben!

A felügyelőként dolgozó expilóta, Derek Warwick szerint egy az egyben el kellene törölni a kék zászlókat a Forma-1-ben.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

Mindig is imádtad a 007-est? Akkor ez tetszeni fog.

Ez a patent kis infografika összeszedte James Bond kedvenc autóit, és néhány tudnivalót róluk.

Ezek a legjobb használt dízelek

A brit Diesel Car magazin kielemezte a piacot, és összeállította kedvenc használt autóinak listáját. Szerintük ma ezeket érdemes megvenni Európában másodkézből.

F1: Massa nem adja vissza az ajándékautót

Felipe Massa azt mondja, Forma-1-es visszatérése miatt nem fogja visszaadni a Williamsnek a visszavonulása alkalmából kapott Forma-1-es autót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.