Három 700 lóerős szörny, neked melyik kellene?

Ford Mustang, Mercedes AMG GT, Lamborghini Huracán

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.09. 09.00

Rövid időn belül három darab, 700 lóerőre tuningolt fenevad is megjelent a piacon. Egy csokorba szedtük őket, így neked már csak választanod kell. Elvi síkon, persze.

Ford Mustang, Mercedes AMG GT, Lamborghini Huracán – ugye, hogy nagyon nem egy ligában játszanak? Pedig most mindháromból bemutattak egy-egy olyan egyedi példányt, amely 700 lóerős (vagy azt meghaladó) teljesítményre képes. Huracán, AMG GT vagy Mustang – te melyikkel csapatnál legszívesebben?

Ford Mustang Neiman Marcus 2015 Christmas Edition

A Neiman Marcus karácsonyi katalógus a legcsodálatosabb dolgok közé tartozik a világ karácsonyt ünneplő felén. A fa alá luxuscikkeket varázsoló kollekció visszatérő darabja egy-egy szigorúan limitált példányszámú, különleges autó.

Idén a Ford Mustangra esett a választás, annak is az 5,0 literes, V8-as kiadására. Bár a katalógus egy szerencsétlen nyomdahiba miatt összkerékhajtást ígért, erről szó sincs, az autó hátul hajt, nem is akárhogyan: a teljesítményt 700 lóerőre növelték a mérnökök, a nyomaték 815 Nm, ami a kézi váltó (!) mellett ijesztő élményeket ígér.

Az autó végsebessége 315 km/óra, álló helyzetből bőven 4,0 másodperc alatt gyorsul 100-ra.

A kompresszoros fenevad egyedi felfüggesztést, kis tömegű, kovácsolt alumínium felniket (20 colos méretben), egyedi, oldalt kivezetett kipufogót, Brembo fékeket, szénszálas tetőborítást (ja, nem mondtuk? A Marcus Neiman-féle Mustang kabrió!), versenyüléseket és számos egyéb finomságot kínál.

Mindez 95 ezer dollárba (26 millió Ft) fáj annak a 100 szerencsésnek, aki ráteheti a mancsát a különleges autóra. Az ár meredek, viszont van benne egy kétnapos vezetéstechnikai képzés, persze az USA-ban.


Posaidon Mercedes-AMG GT RS 700

Nyolc henger, feltöltés, 700 lóerő – elvileg az AMG GT szénné gyúrt kiadása pariban van a Mustanggal, de nem: az eredetileg 510 lovas kupé 3,2 másodperc alatt szökken százra, végsebessége pedig 349 km/óra.

Gyanítjuk, hogy az aerodinamika, a tömeg, meg persze az áttételezés egyaránt ludas a menetteljesítményben mutatkozó különbségben. Különösen, mivel a Posaidon nem húzta fel az egekig a maximális nyomatéki értéket: a 750 Nm a hétfokozatú duplakuplungos váltó maximális terhelhetősége, úgy gondolták, minek feszítsék a húrt – cserébe a teljes fordulatszám-tartományban élvezhetjük a nyomatéki csúcsot. Állat.

A tuning egyébként finom munka: saját turbófeltöltő, megnövelt intercooler, egyedi kipufogórendszer és módosított motorvezérlés gondoskodik az extra kraftról.

A Posaidon optikája visszafogott, helyette igazán hasznos extrákat választhat magának a vevő: az egyik a start-stop rendszer végleges kiiktatása, a másik a fedélzeti infotainment rendszerbe integrált traffipax-figyelő rendszer. Egyiket sem kell indokolni.


Lamborghini Huracan by RevoZport

A Lamborghini belépőmodellje indult a legmagasabbról a 700 lóerős bandában, ám a fejlesztés a 610 lóerős alapteljesítmény fényében is impozáns. Az 5,2 literes, V10-es szívómotor új szívórendszert, módosított vezérlést, és egy olyan, különleges nemesfém-ötvözetből készült kipufogórendszer kapott, amely jobb hatásfokon dolgozik, mint a titán rendszerek, és még azoknál is könnyebb – az egész csomag mindössze 7 (hét!) kilót nyom. Hetet.

Ez is hozzájárult az összesen 100 kilós tömegcsökkentéshez, amelynek oroszlánrészét azért a szénszálas elemek általános alkalmazása adta ki, A diffúzor beépített lapkákat kapott, amelyek gombnyomásra leereszkednek, extrém mértékű leszorítóerőt idézve elő.

A végsebességről, gyorsulásról és egyéb sarkalatos adatokról sajnos nem nyilatkozott a cég, viszont a csomag már rendelhető; a szállítási határidő két hét.

Három 700 lóerős szörny, neked melyik kellene? 1

Na, akkor melyik lesz?

Szavazás

Ha választhatnál, melyik 700 lóerős iszonyatra adnád a voksodat?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.