Egyedülálló magyar újítás halálos balesetek ellen

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.10.09. 11.45

A motorosbalesetek következményeit csökkentő műanyag korlátokat helyeztek el a 76-os út két zalai szakaszán, korábbi halálos balesetek helyszínein.

Magyarországon először alkalmazták a korlátot, amely a gyorshajtás vagy megcsúszás miatt az útról kisodródó motorosok sérüléseit tompíthatja. A meglévő szalagkorlátok alsó részein elhelyezett vastag, energiaelnyelő műanyag sáv megakadályozza, hogy a fémkorlát alatt kicsússzanak a balesetet elszenvedők.
Az alsónemesapáti elágazó közelében, valamint a nagykapornaki tetőnél lévő kanyarban korábban számos halálos motorosbaleset történt. Az utóbbi útszakasz sokakat csábít gyorshajtásra, de a hosszú egyenes után következő éles kanyarban – amely nem egyszer fagyott vagy ködös – nem csökkentik időben a sebességet.
A veszélyes útszakaszon korábban figyelmeztető és sebességkorlátozó táblákat helyeztek ki, és a tervek szerint a közeljövőben kamerákat is felszerelnek.
Egyedülálló magyar újítás halálos balesetek ellen 1
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában Nagykapornaknál 440 méter hosszan építették ki a figyelemfelkeltő, sárga korlátsávot. A másik, rövidebb szakasszal együtt hatmillió forintba került a Magyarországon eddig másutt nem alkalmazott védőeszköz beszerzése.
A helyszínre tervezett kamerával nem a sebességet fogják mérni, hanem a forgalmat figyelik majd. Számos, anyagi kárral járó baleset után ugyanis az autósok elhagyják a helyszínt, a megrongált közúti jelzéseket, berendezéseket hátrahagyva, így az ilyen esetek felderítésében is szerepe lesz a figyelőkamerának.

Kommentek

  • mtbe

    Nem volna egyszerűbb, hogy a motorosok nem száguldanának ész nélkül? Ha mennek, mint az állat, úgysincs az a szuper védőruha meg korlát, ami megmenti őket.

  • fzr1000

    Mert ugye motorral csak gyorsan menve lehet elesni. Látszik hogy te is csak messziről láttál motort. (autós meg ugye még sosem érintett szalagkorlátot szóval tulajdonképpen tök felesleges kitenni……barom)

  • hajdub

    A korlát alatt kicsúszó motoros mozgását jó ha puha korlát csillapítja. Azonban a korlát mindíg és csak az autóknak jó. A (balesetes) motorosokon a nagy kicsúszó terület segít, az azon való lassulást a legkönnyebb megúszni. Ha már erre nincs hely, akkor a puha korlát a használható megoldás.

  • mtbe

    fzr1000
    Ezt a “barmot” nekem mondtad? Na mindegy…
    Nem mondtam, hogy csak gyorsan lehet elesni. És azt se, hogy nem ment korlátnak egy autó sem. És azt is tudom, hogy autósok, gyalogosok, biciklisek között is van szabálytalankodó.

    Ez állt a cikkben:
    “Az utóbbi útszakasz sokakat csábít gyorshajtásra, de a hosszú egyenes után következő éles kanyarban – amely nem egyszer fagyott vagy ködös – nem csökkentik időben a sebességet.”
    Vagyis nem vezetnek az útviszonyoknak megfelelően. Na, erre értettem, ha így jobban tetszik. Arra, hogy olyan kanyarokat vesztek be nagy sebességgel, amit pl. 30-cal lassabban kéne.

    Ne sértődj meg a kommentre és ne barmozz le másokat. Biztos vagyok benne, hogy az ezres mociddal mindig úgy vezetsz, hogy nem veszélyeztetsz mást és magadat.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley-másolatért?

A Bentley Continental GT-replika Ford Mustang-alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.