Olcsó, hátul hajtós retro-sportkocsi a Toyotától

Kérjük, most!

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.08. 11.15

A hónap végén induló Tokiói Autószalonon mutatja be az S-FR kupétanulmányt a Toyota. Barátságosan múltidéző megjelenése csak hab a tortán.

Orrmotor, hátsókerék-hajtás: a Toyota egy időre tudatosan megpróbálta elfelejteni ezt a receptet, de aztán ismét rátalált, és a jelek szerint nem tud ellenállni a csábításának.

Az S-FR egy megfizethető, kis sportautó előtanulmánya: 399 centi hosszú, 170 széles, és 132 magas. Tengelytávja 248 centiméter, utasterében négy ülés fért el – hogy négy felnőtt is, azt nem mernénk állítani.

A sárga-fekete fényezés és az egyszerű, bájos, lekerekített idomok kifejezetten barátságossá teszi az autó megjelenését, amely stílusában valamelyest emlékeztet az 1965-ös Toyota Sports 800 kupéra.

Amilyen retró a külső, olyan modern a belső tér: digitális műszerfar, kevés nyomógomb található a vezető közelében. A kézi váltó rövid karral mozgatható, az viszont sajnos egyelőre titok, hogy milyen erőforrás dolgozik az orrban. Korábban szó volt arról, hogy a Toyota 130 lóerő körüli, másfél literes motorral szerelt sportkocsit építene. A futómű mindenesetre elöl-hátul független, a tömegelosztás pedig kiegyensúlyozott, így viszonylag kis teljesítménnyel is sok mókát ígér az autócska.

A Toyota megfelelő fogadtatás esetén nem zárkózik el a sorozatgyártástól, mely esetben 2018 körül kaphat kistesót a GT86.

Kommentek

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.