Matthias Müller a Frankfurter Allgemeine Zeitung című lapban megjelent interjúban elmondta, hogy a napokban bemutatták megoldási javaslataikat a szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatalnak (KBA), és ha minden a tervezett menetrend szerint halad, akkor 2016 végére “az összes kocsi rendben lesz.
Nagyon sok modellt szereltek az érintett, 2008-tól gyártott EA 189 típusú motorral, ezért “nem három, hanem több ezer” különböző eljárás közül kell kiválasztani a megfelelőt. A legtöbb esetben csupán a helyi szervizbe kell beállni egy szoftverfrissítésre, de lesznek autók, amelyekben az üzemanyag-befecskendező berendezést vagy a katalizátort kell cserélni. Az is előfordulhat, hogy a kocsi cseréje lesz a legegyszerűbb megoldás. 
A vezérigazgató arra a kérdésre, hogy valóban 11 millió autóról van-e szó, azt mondta, hogy ennél “remélhetőleg kevesebb” kocsit kell visszahívni. “Óvatos üzletemberek vagyunk” – válaszolta arra a kérdésre, hogy elég lesz-e a visszahívás költségeire félretett 6,5 milliárd euró.
Azzal kapcsolatban, hogy az Egyesült Államokban várhatóan pénzbüntetés megfizetésére kötelezik a céget a visszaélés miatt, Matthias Müller elmondta, hogy csak a sajtóból ismeri az üggyel kapcsolatban keringő, 18 milliárd dollárról szóló becslést. Hangsúlyozta: figyelembe kell venni, hogy a károsanyag-kibocsátási értékek manipulációja miatt egyetlen haláleset sem történt, és a VW gyártmányai mindig is biztonságosak voltak, és most is azok.
A cég belső vizsgálata még nem ért véget, egyelőre úgy tűnik, hogy mindössze néhány fejlesztőnek van köze a manipulációhoz. Eddig négy munkatársat függesztettek fel, köztük a cégcsoport igazgatóságának három tagját, akik különböző időszakokban a motorfejlesztési területet irányították – mondta Matthias Müller.
A Volkswagen már elindította a magyar autósoknak szóló információs honlapját, itt lehet ellenőrizni, hogy egy autó érintett-e a botrányban. A Skoda-tulajdonosok ide kattintsanak.