Hiába az ellenérvek, megépülnek az új gyorsutak

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.10.07. 11.00

Október végéig adottak lehetnek az új gyorsforgalmi útkategória bevezetésének jogszabályi és műszaki szabályozási feltételei a kormány döntése alapján.

A 2×2 sávos, fizikai elválasztással épülő gyorsutakkal az országos hálózatba csak 2×1 sávos, rossz állapotú, balesetveszélyes főutakat váltanák ki, és hoznának létre új kategóriát. A hazai és európai uniós források hatékony és ésszerű felhasználása érdekében kezdeményezték a gyorsforgalmi utak új, a főút és az autóút közötti típusának bevezetését.
 
A javaslatot a kormány október eleji ülésén megtárgyalta, és elfogadta. A fejlesztési tárca a következő hetekben áttekinti a tervezett közúti beruházásokat abból a szempontból, hogy melyek épülhetnek meg gyorsútként, és hol van szükség magasabb színvonalú útkapcsolatra. 
 
A gyorsutak a magasabb kategóriájú utakénál rövidebb kivitelezési idővel és olcsóbban épülhetnek meg. A készülő szabályozás megengedi ugyan a felüljárók elhagyását, a szintbeni kereszteződések azonban nem feltétlen velejárói az új úttípusnak. E megoldást kizárólag ott alkalmazzák, ahol erre a kisebb forgalom lehetőséget ad. Két szintbeni kereszteződés között legalább 15 kilométeres távolságot kell hagyni, a vadvédő kerítések mindenütt megépülnek majd.
Több szakértő mellett korábban a Magyar Autóklub is kifogásolta a gyorsutakkal kapcsolatos terveket. “A Magyar Autóklub veszélyesnek és szükségtelennek ítéli a 2×2 forgalmi sávos, szintbeli csomópontokkal és csökkentett paraméterekkel lefokozott ‘autóutakon’ bármilyen gyorsút jelölésének alkalmazását” – írta a szervezet. 
“Közlekedésbiztonsági szempontból, az emelt szolgáltatási szintű feljavított, osztott pályás főutakat, mint jelenleg is, változatlanul főút minősítéssel, gyorsforgalmi megjelölés nélkül kell üzemeltetni. Új útkategória jelölése a gépjárművezetők szempontjából veszélyes és szükségtelen.”

Kommentek

  • subtotal

    “Közlekedésbiztonsági szempontból, az emelt szolgáltatási szintű feljavított, osztott pályás főutakat, mint jelenleg is, változatlanul főút minősítéssel, gyorsforgalmi megjelölés nélkül kell üzemeltetni. Új útkategória jelölése a gépjárművezetők szempontjából veszélyes és szükségtelen.”
    Nem értek egyet, sokkal jobb, ha ehhez az úthoz 110 lesz az alap és a lassabb szakaszok lesznek a kivételek, mint fordítva. Ez gyakorlatilag autóút kiépítés néhány kivétellel.

  • szaboata

    Nekem mindegy,hogy minek nevezik,csak legyen jó minőségű,és menjen el kelettől nyugatig,vagy fordítva,kerülje ki a falvakat.Mifelénk ez már rendszerváltás számba menne.

  • PDA FAN

    Nem értem, hogy a 2×1 sávos, elválasztás nélküli autóutaknál miért lenne veszélyeseb egy 2×2 sávos, elválasztott útpályás megoldás. Ha valaki tudja, kérem, magyarázza el nekem is.

  • kraft

    Szerintem csak azért lesznek gyorforgalmi utaknak nevezve, hogy ki lehessen terjeszteni rájuk a matrica rendszert.

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.