Subaru XV: így hívják ma azt a modellt, amellyel a Subaru jobb híján a városi szabadidőjárművek mezőnyében igyekszik helytállni. Az emelt hasú Impreza-szerűség mellett azonban elférne még egy igazi SUV is, így megszületett az a modell, amelyet most Viziv Future néven mutatott be (illetve majd a hónap végén mutat be) a gyár.

A Viviz Future sablonos szabadidőjármű, a manapság divatos, formára vágott LED-es fényszórókkal. Ha az összkép nem is hozza lázba az embert, a részletekben azért találunk megnyugvást.

Ott van például a digitális műszerfal, amely manapság egyre inkább bevett szokás, és még akár lehet is belőle valami.
Vagy az integrált kerékpár-szállító, amelynél a hátsó kerék a lökhárítóból kihúzható állványra, az első a hátsó szélvédő keretére támaszkodik.

A hajtáslánc sem hétköznapi, legalábbis nem mifelénk: Amerikában már régóta kapható a Subaru XV hibrid kiadása, innen származik a közvetlen befecskendezéses turbómotorra épülő benzin-elektromos egység, csak persze továbbfejlesztették.

A legnagyobb ötlet azonban még hátra van: a hátsó oldalajtók eltolhatók, de nem akárhogyan. A kivágás a D-oszlopig tart (illetve az a C, mert B nincs, ugye), így a tervezők rejtve tarthatták a hátsó ajtót, a Viziv Future háromajtós hatását kelti. A megoldás persze nem praktikus, hiszen irreálisan messze hátra nyúlna a nyitott ajtó, de örüljünk most az ötletnek, a sorozatgyártású modellnél úgyis négy hagyományos oldalajtót találunk majd (szerencsére.)