Ez itt a valaha volt leggyorsabb széria BMW

BMW M4 GTS

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.07. 08.00

Miután néhány hete bemutatta a modell előtanulmányát, most itt a szériaérett változat. Az 500 lóerős szörnyből csupán 700 darab készül.

Amikor a BMW először elmondta, mire készül, az egész hihetetlennek hangzott: a népi megfigyelés szerint az égéstérbe vizet juttatni a lehető legnagyobb butaság, erre lám, a bajorok H2O befecskendezésével igyekeztek nagyobb teljesítményt kicsikarni a motorból. Persze úgy, ahogy a BMW csinálja, leheletnyi mennyiségben, biztonságosan lehet: az azonnal elpárolgó víz hőt von el az égéstérből, sűrűbb lesz a keverék, javult az égés hatásfoka.

A Moto GP Safety Car után szeptemberben bemutatkozott az utcai verzió előtanulmánya, most pedig a végleges, sorozatgyártású M4 GTS is megérkezett. Az M3 harmincadik évfordulójának tiszteletére bemutatkozó típus minden eddigi modelltársánál brutálisabb: az a bizonyos vízbefecskendezés 500 lóerőre emelte a háromliteres motor eredetileg 431 LE-s teljesítményét. Ezzel párhuzamosan a forgatónyomatéki csúcs 550-ről 600 Nm-re ugrott, így az alapkivitelű M4 Coupé 4,3 másodperces gyorsulásából brutális fél másodpercet farag le a GTS (3,8 sec), a végsebesség a korlátozás feloldásával 305 km/óra.

És ami ennél is durvább: az átlagos üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás valamelyest még csökkent is (8,8 helyett 8,3 liter/100 km; 204 helyett 194 g CO2 kilométerenként). Persze itt sincs új a nap alatt: a Toyota már 2010-ben bemutatta azt (az egyébként rém egyszerű) technológiáját, amely egyetlen pohár víz felhasználásával mintegy 10 százalékos fogyasztáscsökkenést ígér
(de ez csak vicc).

Ahhoz, hogy ezek a menetdinamikai adatok megvalósuljanak, a BMW komoly tömegcsökkentéseket foganatosított. Belül szénszálas kagylóüléseket alkalmaztak (ezek 50%-kal könnyebbek a mezei M4 sportüléseinél), könnyített anyagból készült a padlókonzol, a hátsó ülés helyére került burkolat, a csomagtér elválasztó lemeze, az ajtó borítása – még a kapaszkodót is egyszerű vászonfülre cserélték.

Ez itt a valaha volt leggyorsabb széria BMW 1

A műszerfal merevítése szénszálas anyagból készült, akárcsak a motorházfedél, a tető, valamint az állítható első légterelő perem. A karbon csomagtérfedélre esztergált alumínium konzol rögzíti a szénszálas hátsó szárnyat, amely a diffúzorral (szintén szénszálas kompozit) együtt csökkenti a felhajtóerőt. A titán hangtompító 20 százalékkal könnyebb a szériakivitelnél, ráadásul szebben is szól, állítja a BMW.

Az M4 GTS kizárólag duplakuplungos váltóval (M DTC) kapható, a váltási programokat, valamint a rajtautomatikát a motorhoz hangolták. Az egyedi, kovácsolt alumínium keréktárcsáknál alapállapot a narancssárga szín, ezekre különleges keverékű Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok kerülnek, elöl 265/35 R19, hátul 285/30 R20 méretben.

A felfüggesztést is áthangolták, de ezt maga a pilóta is megteheti: a futómű ugyanis állítható. Lassulásról alapkivitelű karbon-kerámia fékrendszer gondoskodik.

Az autó a világítástechnológiában is újat tud: míg elöl az immár szokásosnak mondható, adaptív, vakításgátlós LED-eket találjuk, hátul organikus diódák (OLED) dolgoznak, amelyek rendkívül laposak, ráadásul teljesen homogén fényt adnak (szemben a hagyományos LED pontszerű megvilágításával.)

A már említett, különleges üléseket Alcantara és Merino bőr borítja. Szintén Alcantara került a kormánykerékre, valamint a hátsó ülések helyére beszerelt, szénszálas panelre. A vásárló felárért Clubsport csomagot is kérhet, ez narancssárga bukókeretet, hatpontos versenyövet, valamint tűzoltó-berendezést tartalmaz.

Az M4 GTS-t mindössze 700 példányban gyártja a BMW, ennek jó, ha a fele Európában marad – így számoljon az, aki szeretne egyet a leggyorsabb utcai BMW-ből.

Kommentek

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.