Ez itt a valaha volt leggyorsabb széria BMW

BMW M4 GTS

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.07. 08.00

Miután néhány hete bemutatta a modell előtanulmányát, most itt a szériaérett változat. Az 500 lóerős szörnyből csupán 700 darab készül.

Amikor a BMW először elmondta, mire készül, az egész hihetetlennek hangzott: a népi megfigyelés szerint az égéstérbe vizet juttatni a lehető legnagyobb butaság, erre lám, a bajorok H2O befecskendezésével igyekeztek nagyobb teljesítményt kicsikarni a motorból. Persze úgy, ahogy a BMW csinálja, leheletnyi mennyiségben, biztonságosan lehet: az azonnal elpárolgó víz hőt von el az égéstérből, sűrűbb lesz a keverék, javult az égés hatásfoka.

A Moto GP Safety Car után szeptemberben bemutatkozott az utcai verzió előtanulmánya, most pedig a végleges, sorozatgyártású M4 GTS is megérkezett. Az M3 harmincadik évfordulójának tiszteletére bemutatkozó típus minden eddigi modelltársánál brutálisabb: az a bizonyos vízbefecskendezés 500 lóerőre emelte a háromliteres motor eredetileg 431 LE-s teljesítményét. Ezzel párhuzamosan a forgatónyomatéki csúcs 550-ről 600 Nm-re ugrott, így az alapkivitelű M4 Coupé 4,3 másodperces gyorsulásából brutális fél másodpercet farag le a GTS (3,8 sec), a végsebesség a korlátozás feloldásával 305 km/óra.

És ami ennél is durvább: az átlagos üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás valamelyest még csökkent is (8,8 helyett 8,3 liter/100 km; 204 helyett 194 g CO2 kilométerenként). Persze itt sincs új a nap alatt: a Toyota már 2010-ben bemutatta azt (az egyébként rém egyszerű) technológiáját, amely egyetlen pohár víz felhasználásával mintegy 10 százalékos fogyasztáscsökkenést ígér
(de ez csak vicc).

Ahhoz, hogy ezek a menetdinamikai adatok megvalósuljanak, a BMW komoly tömegcsökkentéseket foganatosított. Belül szénszálas kagylóüléseket alkalmaztak (ezek 50%-kal könnyebbek a mezei M4 sportüléseinél), könnyített anyagból készült a padlókonzol, a hátsó ülés helyére került burkolat, a csomagtér elválasztó lemeze, az ajtó borítása – még a kapaszkodót is egyszerű vászonfülre cserélték.

Ez itt a valaha volt leggyorsabb széria BMW 1

A műszerfal merevítése szénszálas anyagból készült, akárcsak a motorházfedél, a tető, valamint az állítható első légterelő perem. A karbon csomagtérfedélre esztergált alumínium konzol rögzíti a szénszálas hátsó szárnyat, amely a diffúzorral (szintén szénszálas kompozit) együtt csökkenti a felhajtóerőt. A titán hangtompító 20 százalékkal könnyebb a szériakivitelnél, ráadásul szebben is szól, állítja a BMW.

Az M4 GTS kizárólag duplakuplungos váltóval (M DTC) kapható, a váltási programokat, valamint a rajtautomatikát a motorhoz hangolták. Az egyedi, kovácsolt alumínium keréktárcsáknál alapállapot a narancssárga szín, ezekre különleges keverékű Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok kerülnek, elöl 265/35 R19, hátul 285/30 R20 méretben.

A felfüggesztést is áthangolták, de ezt maga a pilóta is megteheti: a futómű ugyanis állítható. Lassulásról alapkivitelű karbon-kerámia fékrendszer gondoskodik.

Az autó a világítástechnológiában is újat tud: míg elöl az immár szokásosnak mondható, adaptív, vakításgátlós LED-eket találjuk, hátul organikus diódák (OLED) dolgoznak, amelyek rendkívül laposak, ráadásul teljesen homogén fényt adnak (szemben a hagyományos LED pontszerű megvilágításával.)

A már említett, különleges üléseket Alcantara és Merino bőr borítja. Szintén Alcantara került a kormánykerékre, valamint a hátsó ülések helyére beszerelt, szénszálas panelre. A vásárló felárért Clubsport csomagot is kérhet, ez narancssárga bukókeretet, hatpontos versenyövet, valamint tűzoltó-berendezést tartalmaz.

Az M4 GTS-t mindössze 700 példányban gyártja a BMW, ennek jó, ha a fele Európában marad – így számoljon az, aki szeretne egyet a leggyorsabb utcai BMW-ből.

Kommentek

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

F1: A Red Bull csak álmodhat a bajnoki címről?

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a Red Bullra csalódás vár, ha azt hiszik, 2017-ben már legyőzhetik a Mercedest. Az aerodinamika nem minden.

F1: A Williams elengedi Bottast

A Williams csapatvezetője félhivatalosan bejelentette, hogy Valtteri Bottas lesz Nico Rosberg utódja a Mercedesnél. Napok kérdése, hogy végleg lezáruljon a kérdés.

Autók, amiket nem érdemes ellopni

Az ezüst színű német autókon túl is van élet. Az igazi egyéniségek ezek közül választanak autót

Ez az eredmény, ha olaj helyett kólát öntesz a motorba

Átcsaptak fejünk felett a hülyeség hullámai, ma már mindent megtesznek helyettünk élelmes videósok, hogy mi már ne fáradjunk zuhany alatt született rémötletek kipróbálásával. Most az olaj helyett kóla van soron.

Nem akármilyen dízelmotort tesztel a Renault Trucks

A Renault Trucks mérnökei és dizájnerei egy ideje különleges projekten dolgoznak. A cég lyoni fejlesztőközpontjában olyan erőforrással kísérleteznek, melynek egyes fém elemeit 3D-s nyomtatással állították elő.

Kispályás gengsztereknek: ültetett Dacia Duster

Rendben, a Duster nem egy Cadillac Escalade, de porig lógó hassal minden szabadidőjármű brutálisan (és nem kicsit ostobán) néz ki.

Te jó ég, ez a valaha volt legröhejesebb Lambo

Igen, ez egy Lamborghini Pikachu.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.