Amikor a BMW először elmondta, mire készül, az egész hihetetlennek hangzott: a népi megfigyelés szerint az égéstérbe vizet juttatni a lehető legnagyobb butaság, erre lám, a bajorok H2O befecskendezésével igyekeztek nagyobb teljesítményt kicsikarni a motorból. Persze úgy, ahogy a BMW csinálja, leheletnyi mennyiségben, biztonságosan lehet: az azonnal elpárolgó víz hőt von el az égéstérből, sűrűbb lesz a keverék, javult az égés hatásfoka.

A Moto GP Safety Car után szeptemberben bemutatkozott az utcai verzió előtanulmánya, most pedig a végleges, sorozatgyártású M4 GTS is megérkezett. Az M3 harmincadik évfordulójának tiszteletére bemutatkozó típus minden eddigi modelltársánál brutálisabb: az a bizonyos vízbefecskendezés 500 lóerőre emelte a háromliteres motor eredetileg 431 LE-s teljesítményét. Ezzel párhuzamosan a forgatónyomatéki csúcs 550-ről 600 Nm-re ugrott, így az alapkivitelű M4 Coupé 4,3 másodperces gyorsulásából brutális fél másodpercet farag le a GTS (3,8 sec), a végsebesség a korlátozás feloldásával 305 km/óra.

És ami ennél is durvább: az átlagos üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás valamelyest még csökkent is (8,8 helyett 8,3 liter/100 km; 204 helyett 194 g CO2 kilométerenként). Persze itt sincs új a nap alatt: a Toyota már 2010-ben bemutatta azt (az egyébként rém egyszerű) technológiáját, amely egyetlen pohár víz felhasználásával mintegy 10 százalékos fogyasztáscsökkenést ígér
(de ez csak vicc).

Ahhoz, hogy ezek a menetdinamikai adatok megvalósuljanak, a BMW komoly tömegcsökkentéseket foganatosított. Belül szénszálas kagylóüléseket alkalmaztak (ezek 50%-kal könnyebbek a mezei M4 sportüléseinél), könnyített anyagból készült a padlókonzol, a hátsó ülés helyére került burkolat, a csomagtér elválasztó lemeze, az ajtó borítása – még a kapaszkodót is egyszerű vászonfülre cserélték.

Ez itt a valaha volt leggyorsabb széria BMW 1

A műszerfal merevítése szénszálas anyagból készült, akárcsak a motorházfedél, a tető, valamint az állítható első légterelő perem. A karbon csomagtérfedélre esztergált alumínium konzol rögzíti a szénszálas hátsó szárnyat, amely a diffúzorral (szintén szénszálas kompozit) együtt csökkenti a felhajtóerőt. A titán hangtompító 20 százalékkal könnyebb a szériakivitelnél, ráadásul szebben is szól, állítja a BMW.

Az M4 GTS kizárólag duplakuplungos váltóval (M DTC) kapható, a váltási programokat, valamint a rajtautomatikát a motorhoz hangolták. Az egyedi, kovácsolt alumínium keréktárcsáknál alapállapot a narancssárga szín, ezekre különleges keverékű Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok kerülnek, elöl 265/35 R19, hátul 285/30 R20 méretben.

A felfüggesztést is áthangolták, de ezt maga a pilóta is megteheti: a futómű ugyanis állítható. Lassulásról alapkivitelű karbon-kerámia fékrendszer gondoskodik.

Az autó a világítástechnológiában is újat tud: míg elöl az immár szokásosnak mondható, adaptív, vakításgátlós LED-eket találjuk, hátul organikus diódák (OLED) dolgoznak, amelyek rendkívül laposak, ráadásul teljesen homogén fényt adnak (szemben a hagyományos LED pontszerű megvilágításával.)

A már említett, különleges üléseket Alcantara és Merino bőr borítja. Szintén Alcantara került a kormánykerékre, valamint a hátsó ülések helyére beszerelt, szénszálas panelre. A vásárló felárért Clubsport csomagot is kérhet, ez narancssárga bukókeretet, hatpontos versenyövet, valamint tűzoltó-berendezést tartalmaz.

Az M4 GTS-t mindössze 700 példányban gyártja a BMW, ennek jó, ha a fele Európában marad – így számoljon az, aki szeretne egyet a leggyorsabb utcai BMW-ből.