A Porsche megmutatja, hogyan kormányozza mind a négy kereket

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.07. 09.00

Látványos videót közölt a sportautó-gyártó. Az apropó, hogy mostantól a 911 Carrera S is megkaphatja a cég aktív hátsókerék-kormányzási rendszerét.

A Porsche 911 Carrera idei ráncfelvarrásának egyik fontos újdonsága, hogy a nagyobb teljesítményű Carrera S modellhez mostantól elérhető az az összkerék-kormányzási rendszer, amelyet eddig csak a drágább típusok kaptak meg.

Aki ismeri a rendszer működési elvét, annak is érdemes megnéznie az alábbi videót, annak azonban, aki eddig nem tudta, nem érdekelte, vagy képtelen volt elképzelni, hogyan is dolgozik az ilyen mechanika, különösen informatív lesz a filmecske, amelynek készítése során egyetlen 911 sem szenvedett sérülést.

Ha nem volt világos a filmből, röviden elmondjuk: a hátsó kerekek egy adott sebességtartományig az elsőkkel ellentétesen fordulnak el, ezzel szűkítve a fordulókört (40 centivel), míg nagy tempónál azokkal azonos irányba térnek ki, így sávváltás, előzés során stabilabban viselkedik a kocsi, mintha hosszabb volna a tengelytávja.

A 911 Turbo és 911 GT3 modellekből átvett rendszerhez egyébként kisebb kormánykerék is rendelhető; ez a normál 375 mm helyett csupán 360 mm átmérőjű.

Kommentek

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

F1: A Red Bull csak álmodhat a bajnoki címről?

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a Red Bullra csalódás vár, ha azt hiszik, 2017-ben már legyőzhetik a Mercedest. Az aerodinamika nem minden.

F1: A Williams elengedi Bottast

A Williams csapatvezetője félhivatalosan bejelentette, hogy Valtteri Bottas lesz Nico Rosberg utódja a Mercedesnél. Napok kérdése, hogy végleg lezáruljon a kérdés.

Autók, amiket nem érdemes ellopni

Az ezüst színű német autókon túl is van élet. Az igazi egyéniségek ezek közül választanak autót

Ez az eredmény, ha olaj helyett kólát öntesz a motorba

Átcsaptak fejünk felett a hülyeség hullámai, ma már mindent megtesznek helyettünk élelmes videósok, hogy mi már ne fáradjunk zuhany alatt született rémötletek kipróbálásával. Most az olaj helyett kóla van soron.

Nem akármilyen dízelmotort tesztel a Renault Trucks

A Renault Trucks mérnökei és dizájnerei egy ideje különleges projekten dolgoznak. A cég lyoni fejlesztőközpontjában olyan erőforrással kísérleteznek, melynek egyes fém elemeit 3D-s nyomtatással állították elő.

Kispályás gengsztereknek: ültetett Dacia Duster

Rendben, a Duster nem egy Cadillac Escalade, de porig lógó hassal minden szabadidőjármű brutálisan (és nem kicsit ostobán) néz ki.

Te jó ég, ez a valaha volt legröhejesebb Lambo

Igen, ez egy Lamborghini Pikachu.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.