Magyarország állítólag mégis csábítja a Teslát

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.10.06. 08.45

Először azt mondta a Külügyminisztérium, hogy nem foglalkoznak a luxusautókat gyártó cég terjeszkedésével, később meg azt a miniszter, hogy valójában csábítják a Teslát.

“Nem látszik jelenleg annak realitása, hogy a Tesla – az egyelőre kis szériás luxuskategóriás – járműgyártását áthelyezze Európába, a Külgazdasági és Külügyminisztérium ezért eddig nem kereste meg a céget. Természetesen a Tesla működését a jövőben is figyelemmel kísérjük” – kapta a választ a portfolio.hu a Külügyminisztériumtól, amikor a Tesla beharangozott európai gyárhelyszín-keresésével kapcsolatban érdeklődtek.

A lap szerint eközben a szlovák gazdasági minisztérium már 2014-ben kapcsolatba lépett Elon Musk terjeszkedő cégével, ami kellően előrelátó lépésnek tűnik, tekintve, hogy a Tesla Motors jövőre tervezi kiválasztani a további európai gyárak  helyszíneit. A gazdasági lap úgy kalkulál, hogy a tilburgi mellett két másik európai városban további 50-50 ezer Teslát gyártanak majd le 2020-ig.

Miután több lap megírta ezt, Szíjjártó Péter miniszter saját tárcájának korábbi nyilatkozatával ellentétesen nyilatkozott.

“Rendszeresebbé, közvetlenebbé kell tenni a kapcsolatot a Teslával, hogy fel legyünk készülve, ha döntés születik a cég kapacitásbővítéséről” – ezt már hétfőn este mondta a kormányközeli M1 egyik műsorában.

Szerinte a Tesla komoly gazdasági sikereket érhet majd el Európában, és az ilyen nagy autógyáraknál a gyártástelepítés egyik legfontosabb szempontja az, hogy melyik piacot tartják fontosnak. Vagyis, ha a Tesla nagy sikereket ér el Európában, felmerülhet, hogy újabb gyártókapacitást telepítsen a kontinensre.

Márciusban a washingtoni nagykövet ellátogatott a cég amerikai gyártóbázisára, mondta, a hágai nagykövet pedig áprilisban a hollandiai központját tekintette meg, és ezt követően azt szűrték le, hogy szóba jöhet egy új európai gyártóbázis létesítésének a lehetősége, ha a vállalat a piaci részesedését növelni tudja Európában.
A tárcavezető arra utasította a New York-i külgazdasági attasét, hogy rendszeresebbé, közvetlenebbé tegyék a kapcsolatot a magyar befektetés-ösztönző ügynökség és a Tesla között, hogy ha konkrét döntés születik a cég kapacitásbővítéséről, akkor erre fel legyenek készülve.
Magyarország legutóbb lemaradt a Jaguar- és Land Rover-gyárról, az indiai Tata tulajdonában álló két márka Szlovákiában épít új üzemet.

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.