Itt a válasz, hogy a dízelek miért nem tűnhetnek el

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.10.06. 16.00

Az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete közös közleményt adott ki a Volkswagen botránya kapcsán. A lényeg: szükség van a dízelekre.

A két szervezet szerint szükség van az EU által tervezett RDE (Real Driving Emmission = Valóságos vezetés melletti kibocsátás) módszer kidolgozására, mert ez a módszer tud a fogyasztók számára korrektebb információt szolgáltatni a valóságos kibocsátásról. E módszer még kialakítás alatt van.
Szakmai berkekben teljes az egyetértés abban, hogy ez a teszt jobban biztosítja majd a megfelelően szigorú ellenőrizhetőséget. Emellett a gyártókat is arra ösztönzi majd, hogy változtassanak fejlesztési és tesztelési módszereiken.
Amíg azonban az új norma nem készül el, a dízelek nem tűnhetnek el. “Az elmúlt években az EU nagy hangsúlyt fektetett az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére. Az európai autógyártás a széndioxid-kibocsátás csökkenésében kiemelkedő eredményt produkált, amely a nagy arányban forgalmazott dízelüzemű járműveknek köszönhető, mivel ezek 15-20 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a velük összehasonlítható benzinmotorok” – áll a közleményben.
Ennek megfelelően a gyártók portfóliójában a dízelautók szerepe kiemelten fontos, különösen az EU által 2020-ra kitűzött cél, a 95 g/km-es széndioxid-kibocsátás elérése érdekében. Bármilyen hátrányos intézkedés, amely a dízelmotorokat sújtaná, jelentősen veszélyeztetné e cél elérését 2020-ig és a 2020 utánra vonatkozó további terveket.
A szakma egyetért abban, hogy a dízelmotorok (és bármilyen más motor) pontosabb tesztelésének bevezetése szükséges és elkerülhetetlen. Azonban ez nem veszélyeztetheti Európa növekedését és a foglalkoztatottságot. Az európai autógyártás a világ termelésének kb. egynegyedét adja, és 12,1 millió embert foglalkoztat. A folyamatos szigorítások 1998 óta évente 3-4 százalékos termelésiköltség-növekedést eredményeztek az autóiparban. A jelenlegi intézkedések 2020-ig további 16 százalékos növekedéssel járnak. Az európai autószektor 2007-ben még a legeredményesebb ágazat volt 15 milliárd euró profittal, míg ez 2012-re egymilliárd euró veszteségbe csapott át, és a korábban prosperáló ágazatot válságba sodorta.
Az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének meggyőződése, hogy minden további szigorításnak több időt kell adnia a fejlesztésre, másrészt nem csak az európai földrészre kell vonatkoznia, miközben nem teheti tönkre az ágazat versenyképességét.

Kommentek

  • CoIie

    Az alacsonyabb CO2 is hamaroson megdőlhet! ;)

  • traylor

    CoIie – 2015.10.06 18:18

    A CO2 kibocsátás az kizárólag az elégetett üzemanyag mennyiségének a függvénye: a szénhidrogén égésterméke víz és széndioxid (“tiszta” égésnél).

    A NOx kibocsátás mértéke az rengeteg parmétertől függ: hőmérséklet, nyomás, adalékanyagok, kataliztár, stb… Itt a beszívott levegőben lévő N2 lép reakcióba az O2-vel.

  • kisssfero

    Az emberi, vásárlói mohóság okozza a környezetszennyezést, hiszen a legális sebesség határok elérése és a normális utazás egy 45-50 lóerős motor segítségével simán megoldható, de még is sok száz lóerős motorokkal ellátott járműveket veszünk. A mai technológiával az 50 lóerős motor szennyezőanyag kibocsátása minimális volna. Persze nem volna az ülésben hanyatt döntő gyorsulása, s nem kellene a kocsik súlyát a beléjük pakolt rengeteg extrával, megnövelni.

  • Guevara

    Buta lobbiszöveg. Jobban kellene szerintem aggódni a bizonyítottan rákkeltő dízel kipufogógázok miatt mint a “csak” légköri felmelegedést okozó széndioxid miatt.
    Meg hogy a “növekedés”, meg a “munkahelyek”. Na most kérdem én, Amerika mitől nem dőlt még nyomorba?

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

Kéne az első Ford Mustang?

Az első szériagyártású keménytetős Ford Mustang keresi új gazdáját, aki ezzel egy szelet autótörténelmet vásárol.

Méltatlan helyen csapták falnak ezt a Lamborghinit

Kínában igazán költséges összetörni egy Lamborghini Huracant, hiszen 4,3 millió jüant kell érte fizetni, ami az eredeti ár többszöröse.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

Vettel: Sikolt az autó, hogy keményebben nyomjad!

A 2017-es szezon első futamát, az Ausztrál Nagydíjat Sebastian Vettel nyerte. Pályafutásának 43. Forma-1-es győzelmét aratta. A dobogósok nyilatkozatai.

F1: Ferrari-győzelem a szezonnyitón

Sebastian Vettel nyerte a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, a Mercedes mellényúlt a gumistratégiával. Hamilton és Bottas a 2. és 3. az amúgy eseménytelen versenyen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.