Itt a válasz, hogy a dízelek miért nem tűnhetnek el

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.10.06. 16.00

Az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete közös közleményt adott ki a Volkswagen botránya kapcsán. A lényeg: szükség van a dízelekre.

A két szervezet szerint szükség van az EU által tervezett RDE (Real Driving Emmission = Valóságos vezetés melletti kibocsátás) módszer kidolgozására, mert ez a módszer tud a fogyasztók számára korrektebb információt szolgáltatni a valóságos kibocsátásról. E módszer még kialakítás alatt van.
Szakmai berkekben teljes az egyetértés abban, hogy ez a teszt jobban biztosítja majd a megfelelően szigorú ellenőrizhetőséget. Emellett a gyártókat is arra ösztönzi majd, hogy változtassanak fejlesztési és tesztelési módszereiken.
Amíg azonban az új norma nem készül el, a dízelek nem tűnhetnek el. “Az elmúlt években az EU nagy hangsúlyt fektetett az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére. Az európai autógyártás a széndioxid-kibocsátás csökkenésében kiemelkedő eredményt produkált, amely a nagy arányban forgalmazott dízelüzemű járműveknek köszönhető, mivel ezek 15-20 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a velük összehasonlítható benzinmotorok” – áll a közleményben.
Ennek megfelelően a gyártók portfóliójában a dízelautók szerepe kiemelten fontos, különösen az EU által 2020-ra kitűzött cél, a 95 g/km-es széndioxid-kibocsátás elérése érdekében. Bármilyen hátrányos intézkedés, amely a dízelmotorokat sújtaná, jelentősen veszélyeztetné e cél elérését 2020-ig és a 2020 utánra vonatkozó további terveket.
A szakma egyetért abban, hogy a dízelmotorok (és bármilyen más motor) pontosabb tesztelésének bevezetése szükséges és elkerülhetetlen. Azonban ez nem veszélyeztetheti Európa növekedését és a foglalkoztatottságot. Az európai autógyártás a világ termelésének kb. egynegyedét adja, és 12,1 millió embert foglalkoztat. A folyamatos szigorítások 1998 óta évente 3-4 százalékos termelésiköltség-növekedést eredményeztek az autóiparban. A jelenlegi intézkedések 2020-ig további 16 százalékos növekedéssel járnak. Az európai autószektor 2007-ben még a legeredményesebb ágazat volt 15 milliárd euró profittal, míg ez 2012-re egymilliárd euró veszteségbe csapott át, és a korábban prosperáló ágazatot válságba sodorta.
Az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének meggyőződése, hogy minden további szigorításnak több időt kell adnia a fejlesztésre, másrészt nem csak az európai földrészre kell vonatkoznia, miközben nem teheti tönkre az ágazat versenyképességét.

Kommentek

  • CoIie

    Az alacsonyabb CO2 is hamaroson megdőlhet! ;)

  • traylor

    CoIie – 2015.10.06 18:18

    A CO2 kibocsátás az kizárólag az elégetett üzemanyag mennyiségének a függvénye: a szénhidrogén égésterméke víz és széndioxid (“tiszta” égésnél).

    A NOx kibocsátás mértéke az rengeteg parmétertől függ: hőmérséklet, nyomás, adalékanyagok, kataliztár, stb… Itt a beszívott levegőben lévő N2 lép reakcióba az O2-vel.

  • kisssfero

    Az emberi, vásárlói mohóság okozza a környezetszennyezést, hiszen a legális sebesség határok elérése és a normális utazás egy 45-50 lóerős motor segítségével simán megoldható, de még is sok száz lóerős motorokkal ellátott járműveket veszünk. A mai technológiával az 50 lóerős motor szennyezőanyag kibocsátása minimális volna. Persze nem volna az ülésben hanyatt döntő gyorsulása, s nem kellene a kocsik súlyát a beléjük pakolt rengeteg extrával, megnövelni.

  • Guevara

    Buta lobbiszöveg. Jobban kellene szerintem aggódni a bizonyítottan rákkeltő dízel kipufogógázok miatt mint a “csak” légköri felmelegedést okozó széndioxid miatt.
    Meg hogy a “növekedés”, meg a “munkahelyek”. Na most kérdem én, Amerika mitől nem dőlt még nyomorba?

Így néz ki egy csoportos autómentés Oroszországban

Az oroszok senkit nem hagynak az út szélén, ha kell kézi erővel húzzák ki a bajba jutott autóst.

Ilyen az, amikor nem múlik el nyomtalanul a gyerekkor

Gigantikusra nőtt, V8-assal hajtott játékszerrel ment vásárolni ez az amerikai bácsi

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.