Így segít a magyar autósoknak a Volkswagen

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2015.10.06. 19.23

A Volkswagen online felületet hozott létre, hogy ügyfelei ellenőrizhessék, járművükön el kell-e végeztetni a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos javítást.

A Volkswagen magyar oldalról is egy kattintással elérhető címen a jármű alvázszámának megadása után minden ügyfél egyértelmű választ kap arra, hogy járműve érintett-e vagy sem – ismertetik. A márkakereskedések szintén tájékoztatást adnak arról, hogy az adott jármű érintett-e, illetve az ügyfelek rendelkezésére állnak tanácsadással – tették hozzá.
A Porsche Hungaria közleményében hangsúlyozza: a Volkswagen ezzel újabb lépést tett annak feltárásában, hogy az EA 189 típusú dízelmotorral ellátott járművek közül melyek érintettek a szervizakcióban. 
    
A cég ugyanakkor leszögezi, hogy minden értékesített jármű műszakilag biztonságos és üzemképes, még az esetleges, károsanyag-kibocsátással kapcsolatos utólagos beavatkozást megelőzően is.

Az internetes felületen az alvázszámot megadva lefut az ellenőrzés. Egy olvasónk kétliteres TDI Passatját ellenőrizte le, amelyben az EA288-as motor van, így nem érintette a csalás

A közleményben kitérnek arra, hogy a Volkswagen és a konszern többi érintett márkája még októberben bemutatja az illetékes hatóságoknak a műszaki megoldásokat és intézkedéseket. Az érintett járművek tulajdonosai a rákövetkező hetekben, illetve hónapokban kapnak tájékoztatást erről.

   

Frissítés! Ezt az üzenetet kapják az érintett EA189-es motorú autók tulajdonosai, itt egy 2011-es Passat 2,0 CR TDI-t kérdezett le tulajdonosa. Nagyon köszönjük a fotót olvasónknak!

Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptember 18-án vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. 
    
A VW elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autó a manipuláció révén csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem. A 11 millióból 8 millió kocsit az Európai Unióban adtak el.
Itt tudod megnézni, hogy érintett-e az autód
MTI

Kommentek

  • hova

    Lehet kezdeni, urak!

  • gic

    A szoftver nem csalt, hanem “optimalizált kibocsájtást eredményezett”. :-)

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.